چهارشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۸۸ - ۰۵:۱۵
۰ نفر

گروه ورزشی- علی شاکری: نیم‌فصل دوم لیگ برتر والیبال ایران با انجام دو بازی در هفته از امروز آغاز می‌شود.

تعطیلی چندروزه بعد از پایان بازی‌های دور رفت، باعث تغییراتی جزیی در برخی از تیم‌ها شده است. تعدادی از تیم‌های حاضر نیز بازیکنان خارجی جدیدی برای لیگ برتر والیبال ایران استخدام کردند. تعداد بازیکنان خارجی در این فصل از لیگ برتر بیشتر از 25 نفر است.

«ایگورتاسوف» پاسور سابق تیم ملی بلغارستان و بیم مازندران به ارتعاشات آمد و براتوف دیگر ملی‌پوش بلغاری هم به زودی جذب تیم بازرگانی جواهری گنبد خواهد شد. بلغاری‌ها، بیشترین حضور را در ترکیب تیم‌های حاضر در لیگ برتر دارند و همین موضوع باعث شد تا «سیلوانو پرندی» سرمربی سرشناس ایتالیایی تیم ملی بلغارستان در تازه‌ترین گفت‌وگویش با سایت FIVB اعلام کند که برای بررسی عملکرد ملی‌پوشانی که در ایران  حضور دارند به تهران سفر خواهد کرد.

جدال‌های اصلی در جنوب و شمال

نیم‌فصل دوم لیگ برتر والیبال با دو بازی حساس در آمل و ماهشهر آغاز می‌شود. در شهرک بعثت، پتروشیمی با وجود نداشتن ستاره‌های تیمش با داماش گیلان روبه‌رو می‌شود. در رویارویی قبلی کارخانه و معدنی سرمربیان سابق و فعلی تیم ملی، معدنی توانست در رشت برنده میدان باشد اما امروز در جنوب پیش‌بینی تیم برنده بسیار دشوار است. داماش که قهرمانی نیم‌فصل را در بازی آخر دور رفت در بافق یزد از دست داد با دومین شکست از صدرجدول فاصله خواهد گرفت. تنها تغییر پتروشیمی نسبت به بازی در رشت، اضافه شدن شیرکوند و صمدی به ترکیب این تیم است.

همزمان با این بازی حساس در جنوب در شمال کشور نیز پیکان قهرمان آسیا و تیم چهارم جهان، میهمان کاله مازندران است. بازی رفت دو تیم در تهران را کاله با نتیجه 3 بر یک برد، اما پیکان بعد از آن بازی، خود را به قهرمانی نیم‌فصل نزدیک کرده و حالا شرایطی کاملا متفاوت با اوایل بازی‌ها دارد. عطایی و معمری هرکدام مدعی هستند که در این بازی پیروز می‌شوند. برخورد تیم اول با سوم جدول بی‌تردید، مهم‌ترین بازی آغاز دور برگشت است.

نکوداشت استاد نعمتی

از جمع هفت بازی امروز، سه بازی در خانه والیبال تهران برگزار می‌شود که بازی‌های امروز تهران تحت‌الشعاع مراسم نکوداشت استاد ابراهیم نعمتی است که نزدیک به 60 سال از عمرش را صرف والیبال و رشته‌هایی چون دوچرخه‌سواری، دوومیدانی، شنا، نجات‌غریق و بسکتبال کرد. اوج شهرت نعمتی در رشته والیبال است که در همه زمینه‌ها از جمله کسب مدرک مربیگری، داوری، مدرس بین‌المللی، قضاوت در فینال‌های بازی‌های آسیایی و مسابقات جهانی نفر اول بود.

مراسم تجلیل از این پیشکسوت ورزش با ابتکار فدراسیون والیبال و انجمن پیشکسوتان والیبال برگزار می‌شود روسای فدراسیون‌های رشته‌های مختلف از جمله بسکتبال، دوومیدانی، شنا، نجا‌ت‌غریق و حمید سجادی معاون سازمان تربیت‌بدنی در این مراسم حضور خواهند داشت.

تهیه کلیپی از زندگی ورزشی استاد نعمتی و نمایش آن، از جمله برنامه‌های تدارک‌دیده مراسم امروز است. در بازی‌های امروز تهران، ارتعاشات صنعتی با پرسپولیس دیدار می‌کند. در بازی دوم تهران، سایپا میزبان گل‌گهر سیرجان است و در دیدار سوم هم بانک کشاورزی با بازرگانی جواهری‌گنبد روبه‌رو می‌شود. در سایر دیدارهای امروز در ارومیه هیات والیبال این شهر با سنگ‌آهن بافق و در مشهد خراسان رضوی با برق کرمان دیدار می‌کند.

کد خبر 101353

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار توپ و تور

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز