چهارشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۸۸ - ۰۵:۱۷
۰ نفر

گروه ورزشی: لیگ برتر والیبال ایران در حالی امروز در سال 1388 به پایان می‌رسد که به جز مشخص بودن صعود قطعی 6 تیم بالای جدول به مرحله پلی‌آف (حذفی) نمی‌توان اظهارنظر دقیقی در مورد دو تیم دیگر صعودکننده به این مرحله و 3 تیم سقوط‌کننده به دسته پایین‌تر داشت.

با وجود برگزاری 63 بازی همچنان باید منتظر ادامه این بازی‌ها در شروع سال جدید بود که بی‌تردید اوج این رقابت‌ها بعد از پایان مسابقات در جدول دوره‌ای است؛ جایی که تیم‌های پنجم تا هشتم جدول در مصاف با مدعیان برای خلق شگفتی، چاره‌ای جز روی آوردن به بازی انتحاری ندارند.

در پایان بازی‌های هفته بیست‌وسوم و در آستانه مسابقات امروز، شش تیم پیکان، داماش، سایپا، کاله، پتروشیمی و بازرگانی اگرچه در مورد صعود به مرحله حذفی مطمئن هستند ولی کسب رتبه‌های اول تا سوم، مهم‌ترین دغدغه مربیان این تیم‌هاست که به دنبال راهکار آسان‌تری برای ورود به مرحله نیمه‌پایانی هستند. از این جمع، پیکان قهرمان بلامنازع سال‌های اخیر، در حال حاضر از وضعیتی به مراتب بهتر از مدعیان دیگر مانند داماش، کاله و سایپا در جدول برخوردار است و پتروشیمی هم با کارخانه به دنبال به دست آوردن این موقعیت است.

رویارویی مدعیان تهرانی با قعرنشینان

پیکان، امروز در تهران با بانک کشاورزی دیدار دارد و می‌تواند با اطمینان، صدرنشینی خود را در شروع سال جدید امتداد دهد. سایپا دیگر تیم مدعی تهرانی نیز با ارومیه روبه‌رو می‌شود. سایپا هنوز کابوس ناکامی دور رفت را مقابل این تیم فراموش نکرده چرا که گرفتاری‌هایش از همین بازی در ارومیه آغاز شد و حالا در اندیشه گرفتن انتقام از حریفی است که به جز همان تک‌برد مهم نیم‌فصل اول، هیچ نقطه روشنی در کارنامه‌اش دیده نمی‌شود.

در سومین بازی امروز، پرسپولیس برابر نماینده خراسان‌رضوی می‌ایستد. این تیم هم شرایطی مانند سایپا در بازی رفت دارد؛ تیمی که به تدریج از بالای جدول دور شده ولی پیروزی در بازی امروز می‌تواند شروع دوباره‌ای برای پرسپولیسی‌ها باشد که عملکرد ناموفقی داشته‌اند.

همه نگاه‌ها به سوی آمل

امروز و در آخرین هفته از بازی‌های سال 89، همه نگاه‌ها متوجه جدال داماش و کاله در آمل است. از یک سو، تقابل سرمربی و مربی تیم ملی و از سوی دیگر رقابت نزدیک دو مدعی شمالی در لیگ برتر و انگیزه‌های حسین معدنی و شاگردان ملی‌پوش‌اش برای پاک کردن باخت خانگی دور رفت، باعث شده تا این بازی بیشتر موردتوجه کارشناسان و علاقه‌مندان والیبال قرار گیرد. کاله مازندران که در دور رفت با شکست پیکان و داماش دو تیم اول و دوم جدول شگفتی‌ساز شده بود، پس از افت موقتی، نیاز مبرمی به برد در این بازی خانگی دارد.

مصاف کاظمی و کارخانه در کرمان

در یکی دیگر از بازی‌های امروز، مصاف پرویز کاظمی و مصطفی کارخانه با تیم‌های برق و پتروشیمی بسیار جذاب و دیدنی است. کاظمی که پس از سال‌ها حضور در کشورهای اروپایی و به‌خصوص آلمان، فعالیت مربیگری‌اش در ایران را با کارخانه شروع کرده بود، برای چندمین‌بار در سال‌های اخیر در ترکیب تیم‌های مختلف روبه‌روی همکار سابقش می‌ایستد.

برق با کاظمی روزهای خوبی را پشت سر گذاشته ولی تاکنون به جز برد باارزش مقابل کاله در نبردهای اصلی مقابل سایپا، داماش و پیکان بازنده بوده است. برق در صورت باخت در مصاف با پتروشیمی درصد صعودش به مرحله حذفی کم خواهد شد.در بافق یزد، سنگ‌آهن میزبان ارتعاشات صنعتی ایران است. ارتعاشات برای افزایش بخت صعودش به مرحله حذفی در رقابت با تیم‌های میانه‌جدول و سنگ‌آهن باید برنده میدان باشد. در گنبد، بازرگانی جواهری با دانشگاه آزاد روبه‌رو می‌شود. بازی بدون تماشاگر امتیاز بزرگی برای تیم میهمان خواهد بود.

کد خبر 103629

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز