سه‌شنبه ۲۲ دی ۱۳۸۸ - ۱۳:۴۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: نمایندگان مجلس شورای اسلامی به منظور جبران کسری بودجه جاری دستگاه‌های دولتی و پرداخت حقوق، مزایا و پاداش کارکنان وبازنشستگان مقرر کردند تا مبلغ ‪ ۲۱‬هزار میلیارد ریال از درآمد ناشی از فروش سهام شرکت‌های دولتی به این امر اختصاص یابد.

به گزارش خبرنگار خانه ملت، مجلس شورای اسلامی در ادامه بررسی طرح اصلاح بند 7 ماده واحده قانون بودجه سال 88 دولت را مکلف کرد درآمدهای حاصل از مالیات نفت و سود سهام شرکت ملی نفت را تا سقف 30 هزار میلیارد ریال افزایش دهد.

همچنین براساس مصوبه مجلس دولت مکلف است مبلغ 35 هزار میلیارد ریال از اعتبارات تملک دارایی‌های مالی را کسر و به ترتیب 21 هزار میلیارد ریال به اعتبارات هزینه‌ای و 3 هزار میلیارد ریال جهت بهسازی، آسفالت و ایمنی راه‌های روستایی و روکش آسفالت راه‌های روستایی فاقد آسفالت مناسب هزینه نماید.

همچنین مجلس از این مبلغ 1 هزار میلیارد ریال نیز جهت آب و فاضلاب شهری، 500 میلیارد ریال بافت‌های فرسوده، 1200 میلیارد ریال جهت تکمیل بیمارستان‌های در دست اجرای وزارت مسکن و شهرسازی اختصاص داد.

براساس مصوبه مجلس دولت موظف است از این مبلغ 700 میلیارد ریال جهت بهسازی و طرح هادی روستاها توسط بنیاد مسکن انقلاب و 600 میلیارد ریال به دهیاری‌های سراسر کشور جهت عمران روستاها توسط سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و 6 هزار میلیارد ریال برای بقیه طرح‌های عمرانی ملی و استانی به اعتبارات دارایی سرمایه اضافه کند.

همچنین مجلس مصوب کرد پرداخت‌های اجتناب ناپذیر از جمله حقوق و مزایای شاغلین در شرکت‌های دولتی از محل منابع داخلی آنها از شمول محدودیت‌های قانونی بودجه سال 88 مستثنی شود.

مجلس در ادامه بررسی این طرح مقرر کرد اعتبار موضوع جزء 5 ردیف (530000) جدول شماره 9 قانون بودجه سال 88 تا سقف 5 هزار و 100 میلیارد ریال افزایش یابد.

اختصاص مازاد بر آن با نظر سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور به استان‌هایی که درآمد آنها کمتر از سقف مصوب بوده و یا درآمد مازاد آنها کمتر از میانگین مازاد کل استان‌ها باشد مجاز است.

با مصوبه دیگر مجلس، مبلغ 30 میلیارد ریال از اعتبارات ردیف هزینه‌ای «شورای نگهبان» کسر و به تامین تجهیزات و تعمیرات اساسی ساختمان‌های این شورا اضافه شود.

مجلس در ادامه مقرر کرد اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای «مرکز خدمات حوزه‌های علمیه قم» حذف و به اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای شورای عالی حوزه‌های علمیه اضافه شود.

همچنین براساس مصوبه امروز مبلغ 15 میلیارد ریال از اعتبارات مربوط به بیمارستان آیت الله گلپایگانی قم از تملک دارایی‌های سرمایه‌ای به هزینه‌ای تغییر یابد.

ردیف درآمدی شماره 110501 با عنوان فروش فرآورده‌های نفتی از استانی به ملی تغییر یابد.

کد خبر 99343

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز