انتقاد نمایندگان مجلس از تاخیر دولت در ارائه لوایح برنامه پنجم توسعه و بودجه 1389 ادامه دارد

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در این باره ‌گفت: بررسی لوایح برنامه 5‌ساله پنجم توسعه و بودجه سال آینده کشور در کمیسیون‌های مجلس به زمان زیادی نیاز دارد و بهتر است دولت در ارائه آنها به مجلس سرعت بخشد.

حسین‌هاشمی افزود: اگر لایحه برنامه 5‌ساله پنجم توسعه کشور و  بودجه سال آینده در آبان ماه از سوی دولت به مجلس ارائه می‌شد، بهتر بود، زیرا مجلس می‌توانست زمان بیشتری را صرف بررسی آن کند. وی با بیان اینکه لایحه بودجه نیز پس از لایحه برنامه 5‌ساله پنجم توسعه ارائه خواهد شد، گفت: بودجه سال آینده براساس برنامه پنجم توسعه شکل می‌گیرد و هدفمند کردن یارانه‌ها یکی از شاخص‌های بودجه سال آینده خواهد بود.

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی ‌با اشاره به‌اینکه دولت در رابطه با ارائه لوایح مذکور تاخیر کرده است و باید سریع‌تر اقدام کند، افزود: این لوایح در مرحله اول در کمیسیون تخصصی و بعد در کمیسیون تلفیق و برنامه و بودجه در 3 شیفت مورد بررسی قرار می‌گیرد.

هاشمی‌با بیان اینکه نمایندگان مجلس در این ایام به‌صورت تمام وقت به بررسی لوایح برنامه 5ساله پنجم توسعه و بودجه سال آینده خواهند پرداخت، ابراز امیدواری کرد، دولت هر چه زودتر این لوایح را ارائه کند تا در قالب کمیسیون‌های تخصصی و بخش‌های مختلف مورد بررسی قرار گیرد.

همچنین جمشید ‌انصاری نماینده زنجان گفت: ‌به‌دلیل تاخیر دولت در ارائه برنامه پنجم توسعه، مجلس در بررسی بودجه مشکل خواهد داشت. وی با بیان اینکه طبق آیین‌نامه داخلی، مجلس مکلف است تا 15 آذرماه لایحه بودجه را تقدیم مجلس نماید، اظهار داشت: با توجه به آنکه لایحه بودجه باید براساس برنامه پنجم توسعه تدوین شود در ارائه آن از سوی دولت کاملا تاخیر صورت پذیرفته است.

عضو کمیسیون اقتصادی با تاکید بر آنکه بودجه سال‌جاری،‌ بودجه سال اول برنامه است باید متناسب با برنامه تدوین شود، افزود: به‌دلیل آنکه دولت برنامه را به مجلس ارائه نداده است مجلس و نمایندگان حتی از چارچوب‌های برنامه نیز بی‌اطلاع هستند تا بودجه را حداقل براساس چارچوب‌ها همسو نمایند.

انصاری‌اظهار داشت:‌سعی مجلس بر آن است تا برنامه را با توجه به سیاست‌هایی که از سوی مقام معظم رهبری عنوان شده است همسو نماید و بهترین کار این بود تا دولت نیز در این راستا برنامه پنجم را زودتر به مجلس تقدیم می‌نمود. انصاری بیان داشت: ‌به‌دلیل تاخیر دولت در ارائه برنامه پنجم توسعه، مجلس در بررسی بودجه سال‌جاری مشکل خواهد داشت.

کد خبر 96059

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز