همشهری آنلاین: لاریجانی در پاسخ به تذکر یک نماینده گفت: اگر دولت گزارش تطبیق بودجه سالیانه با سیاست‌های گلی نظام را ارائه نکند، مجلس می‌تواند از طریق قضایی پی‌گیری کند.

به گزارش ایسنا، رئیس مجلس در پاسخ به تذکر نماینده کاشمر که خواستار تذکر جدی به دولت برای ارائه گزارش تطبیق بودجه سالیانه با سیاست‌های کلی اصل 44 و برنامه‌ چهارم توسعه بود، گفت: کمیسیون مربوطه می‌تواند موضوع را بررسی و به مجلس گزارش کند تا پیگیری‌های قضایی لازم برای ارائه گزارش صورت گیرد.

محمدرضا خباز در تذکری با استناد به ماده‌ 23 آیین‌نامه‌ داخلی مجلس گفت: من سال گذشته هر دو هفته یک بار به دولت تذکر می‌دادم که تا خردادماه گزارش تطبیق بودجه با اصل 44 و برنامه چهارم توسعه را به مجلس ارائه کند که رییس جلسه می‌گفت که به دولت ابلاغ می‌کنیم.

وی ادامه داد: این اتفاق صورت نگرفت و اگر این اتفاق می‌افتاد شاهد گزارش اصل 44 بدون نمره‌ قبولی نبودیم، لذا امسال نیز باید این گزارش را می‌آوردند که نتیجه‌ای حاصل نشد.

وی از رئیس مجلس خواست تا از دولت به طور جدی خواستار ارائه این گزارش شود تا کشور دچار مشکلاتی این چنینی نشود.

لاریجانی در پاسخ به خباز گفت:« هر بار که شما تذکر دادید ما کتبا و شفاها این مساله را به دولت اعلام کرده‌ایم، اما متاسفانه این گزارش نیامده است. کمیسیون مربوطه می‌تواند موضوع را بررسی و به مجلس گزارش کند تا پیگیری‌های قضایی لازم برای ارائه گزارش صورت گیرد.

کد خبر 95461

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز