شنبه ۱۹ دی ۱۳۸۸ - ۰۵:۱۰
۰ نفر

گروه ورزشی: هفته بیست و دوم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران در پایان 18 روز تعطیلی امروز با برگزاری یک مسابقه حساس در ورزشگاه آزادی تهران آغاز می‌شود.

پرسپولیس تهران ساعت 15 امروز با چهره‌ای متفاوت مقابل تیم ذوب‌آهن اصفهان قرار می‌گیرد در حالی که به جای زلاتکو کرانچار کروات علی دایی روی نیمکت تیم سرخپوش می‌نشیند و ترکیب متفاوتی را به میدان می‌فرستد. بازی امروز تقابل تیم‌های دوم و سوم جدول رده‌بندی است و از این جهت حساس‌ترین بازی هفته به شمار می‌رود.

ذوب‌آهن با 40 امتیاز نزدیک‌ترین رقیب سپاهان است و پرسپولیس با 33 امتیاز، سوم است. تساوی دو تیم به سود سپاهان است. شاگردان ابراهیم‌زاده هم به کسب یک نتیجه مساوی در تهران بی‌میل نیستند اما پرسپولیس در این مسابقه خانگی برای رسیدن به مکان دوم و کاهش اختلاف امتیازات با تیم‌های اصفهانی تلاش می‌کند.

تقابل علی دایی و منصور ابراهیم‌زاده هم در این مسابقه جذاب خواهد بود. مربیانی که هر دو سابقه فعالیت در کادر فنی تیم ملی را داشته‌اند. قضاوت مسابقه امروز بر عهده محسن قهرمانی است که داوری بسیاری از بازی‌های حساس پرسپولیس از جمله بازی‌های سرخپوشان مقابل سپاهان را در سال‌های اخیر بر عهده داشته و حالا داور مسابقه پرسپولیس مقابل دیگر تیم اصفهانی است.

رونمایی از پرسپولیس جدید

حضور مجدد علی دایی روی نیمکت مربیان در ورزشگاه آزادی و بازگشت او به فوتبال پس از حدود 9 ماه قطعا مهمترین اتفاق هفته بیست و دوم رقابت‌های لیگ است. دایی در مقایسه با کرانچار قطعا چهره رسانه‌ای‌تری به شمار می‌رود و بازگشت او به فوتبال سوژه‌های فراوانی ایجاد می‌کند. پرسپولیس امروز نسبت به 20 روز پیش تفاوت‌های زیادی روی نیمکت و در زمین مسابقه خواهد داشت. کرانچار و عابدزاده جای خودشان را به دایی و یحیوی داده‌اند. در ترکیب هم تغییرات زیادی دیده خواهد شد. پرسپولیس جدید که با سرمربیگری دایی وارد رقابت‌های لیگ می‌شود، امروز در یک بازی جدی رونمایی خواهد شد.

شکست ذوب‌آهن و کاهش اختلاف با تیم دوم جدول می‌تواند یک شروع رویایی برای سرمربی جدید باشد خصوصا در شرایطی که بسیاری از هواداران این تیم بر این عقیده هستند که برکناری کرانچار و انتخاب دایی تصمیم درستی از سوی مسئولان باشگاه نبود. اردوی آماده‌سازی امارات تا حدودی تفکرات دایی را نشان داد.

سرمربی جدید در دو بازی تدارکاتی آرایش 2-4-4 و 1-3-2-4 را مورد آزمایش قرار داد اما گفته می‌شود ترجیح می‌دهد از سیستم دوم استفاده کند و تیمش را با یک مهاجم به میدان بفرستد. پیش از این هم قطبی با همین سیستم پرسپولیس را به عنوان قهرمانی رقابت‌های لیگ برتر رسانده بود.

بازگشت پروین و کلاه کج

سرخپوشان در اردوی دبی مقابل حتای امارات و الریان قطر بازی کردند. تیم دایی در این دو مسابقه چهره‌ای تهاجمی داشت و انتظار می‌رود نسبت به هفته‌های گذشته در رقابت‌های لیگ هم بازی‌های هجومی‌تری را به نمایش بگذارد. دایی تمرینات ویژه‌ای برای هافبک‌های هجومی و مهاجمان تیمش در نظر گرفته و مدعی است که مهاجمانش با آمادگی بیشتری در ادامه رقابت‌های لیگ ظاهر خواهند شد.

انتخاب اول دایی درون دروازه معمارزاده است، ‌در خط دفاعی هم علیرضا محمد و ابراهیم شکوری در دو سمت قرار می‌گیرند هرچند سرمربی جدید به استفاده از علی عسگر هم علاقه‌مند است. در مرکز دفاع سپهر حیدری که به دلیل همراهی تیم ملی در تمرینات اخیر پرسپولیس حضور نداشت نیمکت‌نشین است و شیث رضایی به همراه مجتبی شیری در ترکیب اصلی قرار می‌گیرند. در خط میانی تیاگو هافبک برزیلی در کنار کلاه‌کج بازی می‌کند و مثلث تهاجمی خط هافبک با حضور بادامکی، ‌پروین و منصوری شکل می‌گیرد. آرفی هم تنها مهاجم پرسپولیس در مسابقه امروز است.

نوروزی و محسن خلیلی هم احتمالا در نیمه دوم بازی مورد استفاده قرار می‌گیرند. بازگشت پروین،‌کلاه‌کج و مجتبی شیری به ترکیب پرسپولیس می‌تواند مهمترین تغییر در ترکیب سرخپوشان باشد. دایی به این سه بازیکن اعتقاد زیادی دارد و به این شکل ترکیب تیمش را تا حدی جوان‌تر خواهد کرد. کرانچار به این بازیکنان اعتقاد زیادی نداشت خصوصا پروین و شیری که در زمان مربی کروات کمتر فرصت حضور در ترکیب سرخ‌ها را پیدا می‌کردند.

کریم باقری، مجتبی زارع و مهدی شیری به دلیل مصدومیت در مسابقه امروز حضور ندارند. هوار ملامحمد هم که به تازگی به ایران بازگشته روز جمعه با سرخپوشان تمرین کرد اما فعلا نام هافبک عراقی در لیست قرار نمی‌گیرد.

پیش‌بینی تفکرات دایی

مصطفی صالحی‌نژاد تنها بازیکن غایب ذوب‌آهن در مسابقه امروز است اما سینا عشوری بازیکن جوان این تیم که به دلیل مصدومیت نمی‌توانست در تمرینات اخیر تیمش حضور پیدا کند آمادگی لازم برای حضور در این مسابقه حساس را پیدا کرده است. موثرترین بازیکن ذوب‌آهن خصوصا در دیدار با تیم‌های پرسپولیس و استقلال و در واقع بازی‌های حساس محمدرضا خلعتبری است.

ستاره ملی‌پوش ذوب‌آهن در بازی‌های اخیر تیم ملی هم حضور موثر و موفقی داشت. این بازیکن همراه سایر ملی‌پوشان بامداد روز جمعه وارد تهران شد. خلعتبری در تهران ماند تا به اردوی ذوب‌آهن ملحق شود.ستاره تیم اصفهانی در تمرینات اخیر این تیم حضور نداشته و چند بازی ملی سنگین را پشت‌سر گذاشته اما باز هم در تفکرات برنامه‌های ابراهیم‌زاده نقش مهمی دارد و در ترکیب اصلی تیمش مقابل سرخپوشان به میدان می‌رود.

بازی رفت دو تیم در اصفهان با تساوی یک بر یک به پایان رسید اما کادر فنی ذوب‌آهن حالا با پرسپولیس متفاوتی روبه‌رو می‌شود. مجید صالح دستیار ابراهیم‌زاده که نقش زیادی در آنالیز تیم‌های حریف و بررسی نقاط ضعف و قوت رقبا دارد البته مدعی است می‌تواند تفکرات دایی در مسابقه امروز را پیش‌بینی کند. صالح در این خصوص گفت: «پرسپولیس تغییراتی داشته اما می‌توانیم تفکرات و برنامه‌های دایی را تا حدی پیش‌بینی کنیم.» سایر دیدارهای هفته بیست‌ودوم فردا در شهرهای مختلف کشور برگزار خواهد شد.

کد خبر 99037

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز