یکشنبه ۲۰ دی ۱۳۸۸ - ۰۵:۱۴
۰ نفر

گروه ورزشی: دیدار دو تیم دوم و سوم جدول با نتیجه مساوی یک بر یک به پایان رسید تا پرسپولیس با علی دایی هم نتواند هواداران این تیم را به قهرمانی در لیگ برتر امیدوار کند.

 این نتیجه بیش از همه سپاهان صدرنشین را خوشحال کرد.بازی پرسپولیس مقابل ذوب‌آهن در حالی آغاز شد که همه چیز تحت تاثیر حضور علی دایی روی نیمکت سرخپوشان پایتخت بود. علی دایی در کنار زمین آرام و قرار نداشت. آخرین خاطره او از ورزشگاه آزادی به بازی تیم ملی فوتبال کشورمان برابر عربستان برمی‌گردد؛ آنجا که تیم ملی ایران بازی را واگذار کرد تا دایی برکنار شود. اما علی دایی پس از سکوت طولانی‌مدت خود در بازگشت به فوتبال، حالا روبه‌روی تیم سرسختی قرار گرفته بود. ذوب‌آهن در همان دقایق ابتدایی با ارائه یک بازی منطقی سعی کرد مقابل فشار پرسپولیس مقاومت کند. حتی در یکی از صحنه‌ها، شیث رضایی نزدیک بود یک گل به خودی را به ثمر برساند.

موضوعی که عادل فردوسی‌پور، گزارشگر بازی به شکل ویژه‌ای به آن پرداخت. بازی اما سرعت قابل‌توجهی نداشت. تقریبا هیچ یک از دو تیم تا دقیقه 15 موقعیت گل نداشتند. در ادامه ذوب‌آهن از فاصله‌ای نسبتا دور صاحب یک ضربه ایستگاهی شد اما نتوانست از این موقعیت به خوبی بهره ببرد. علی پروین هم در ورزشگاه آزادی حضور داشت و مورد تشویق هواداران نیز قرار گرفت.  با اینکه تقریبا 25 دقیقه از وقت نیمه‌اول سپری شده بود اما بازی کاملا سرد و بی‌روح دنبال می‌شد هرچند در یکی از موقعیت‌ها، اشتباه مدافعان پرسپولیس نزدیک بود ذوب‌آهن را به گل برساند.

اما بیش از آنکه جریان بازی جالب‌توجه باشد، کنایه‌های فردوسی‌پور در نوع خود شنیدنی بود. آنجا که درباره محمد پروین گفت: «او بازیکنی خوش‌استیل و تکنیکی محسوب می‌شود و البته پرحاشیه هم هست.» اما در دقیقه 30 این محمد قاضی بود که سردی جریان بازی را شکست و با یک شوت از راه دور دروازه میثاق معمارزاده را تهدید کرد. ضربه این بازیکن با برخورد به مدافع پرسپولیس به اوت رفت. ذوب‌آهن روی موقعیت کرنر نیز دروازه پرسپولیس را تهدید کرد.

ضربه سر مهاجم ذوب‌آهن می‌رفت تا به گل اول این تیم تبدیل شود اما مدافع پرسپولیس این موقعیت را از حریف گرفت و توپ را از روی خط دروازه برگشت داد. در دقیقه 35 پرسپولیس صاحب یک ضربه ایستگاهی شد اما شوت اشپیتیم آرفی به جایی نرسید. هواداران حاضر در ورزشگاه آزادی به هیچ وجه نیمه اول جذابی را ندیدند. این در حالی بود که ذوب‌آهن در برخی دقایق حتی برتر از پرسپولیس ظاهر شد. هرچند که به نظر می‌رسید دو تیم در درجه اول برای نباختن تلاش می‌کنند. البته بازی در دقایق پایانی با سرعت بیشتری دنبال شد.

دو تیم سعی می‌کردند از اشتباهات یکدیگر نهایت استفاده را ببرند و در ضدحمله‌ها به گل برسند. در دقیقه 45، تیاگو با یک سانتر خطرناک از جناح راست نزدیک بود پرسپولیس را به گل اول برساند اما حتی اشتباه دروازه‌بان ذوب‌آهن نیز باعث نشد این ضربه به گل تبدیل شود. از نکاتی که مهم به نظر می‌رسید کنترل محمدرضا خلعتبری بود. مدافعان پرسپولیس به خوبی موفق شدند مهاجم تکنیکی و بازیساز ذوب‌آهن را کنترل کنند. این بازیکن در نیمه اول عملا هیچ کار مثبتی انجام نداد. دو تیم در پایان نیمه اول با نتیجه تساوی بدون گل به رختکن رفتند.

نمایش بهتر هر دو تیم در نیمه دوم

در نیمه دوم بازی در حالی شروع شد که علی دایی در ترکیب تیمش تغییراتی را ایجاد کرد. او با آوردن منصوری و خلیلی به جای پروین و اشپیتیم، سعی کرد آهنگ هجومی‌تری به پرسپولیس بدهد. از همان دقایق ابتدایی نیمه‌دوم نزدیک بود ذوب‌آهن روی حرکت سرعتی اشجاری به گل برسد. این بازیکن با یک شوت محکم دروازه پرسپولیس را تهدید کرد.

شاگردان منصور ابراهیم‌زاده در همان دقایق ابتدایی نیمه‌دوم سعی داشتند پرسپولیس را تحت فشار قرار دهند. در دقیقه 51 پرسپولیس صاحب یک موقعیت پنالتی شد. مدافعان ذوب‌آهن روی هادی نوروزی مرتکب خطای پنالتی شدند و محسن قهرمانی بدون تعلل نقطه پنالتی را نشان داد. محسن خلیلی بازیکنی که خیلی کم پشت ضربه پنالتی قرار گرفته بود، پشت این ضربه قرار گرفت و با یک شوت دقیق دروازه ذوب‌آهن را باز کرد تا هواداران حاضر در ورزشگاه آزادی فریاد شادی سر دهند و علی دایی را به شدت تشویق کنند. ذوب‌آهن بعد از دریافت گل با ارائه یک بازی هجومی سعی کرد به گل تساوی برسد.

محمد قاضی، اشجاری و خلعتبری در خط حمله چند موقعیت خطرناک را ایجاد کردند. منصور ابراهیم‌زاده اما در کنار زمین، چندین‌بار به نحوه قضاوت محسن قهرمانی اعتراض کرد. نکته جالب‌توجه اینکه پرسپولیس در دفاع نیز نسبت به بازی‌های گذشته شرایط بهتری داشت و در ضدحمله‌ها نیز خطرناک ظاهر می‌شد. در دقیقه 65 تیم ابراهیم‌زاده قصد داشت با یک اوت بلند به گل تساوی برسد اما تجمع پرسپولیسی‌ها در محوطه جریمه و دفع به موقع توپ، اجازه گلزنی را از مهاجمان ذوب‌آهن گرفت.

منصور ابراهیم‌زاده در اواسط نیمه‌دوم دست به تعویض زد؛ او محمد قاضی را از زمین بازی بیرون کشید و کیوان امرایی را به بازی آورد تا تیمش آهنگ هجومی‌تری به خود بگیرد. هادی نوروزی نیز حین تعویض با میثم بائو از سوی هواداران مورد تشویق قرار گرفت. در دقیقه 70 وحید امرایی با یک حرکت تکنیکی توانست معمارزاده را وادار به واکنش کند. او با یک شوت محکم دروازه پرسپولیس را تهدید کرد اما موفق به گلزنی نشد. میثاق معمارزاده در این بازی عملکرد قابل‌توجهی داشت. محسن خلیلی نیز در یکی از صحنه‌ها می‌توانست دروازه ذوب‌آهن را برای دومین‌بار باز کند اما موفق به گلزنی نشد.

ذوب‌آهن در ضدحمله‌ها خطرناک بود. شروع مجدد دروازه‌بان  این تیم بارها و بارها موقعیت‌هایی را برای مهاجمان ذوب‌آهن ایجاد کرد. در دقایق پایانی ذوب‌آهن توسط کیوان امرایی به گل رسید. این بازیکن با یک ضربه دقیق، توپ را به گوشه دروازه پرسپولیس فرستاد تا بازی جذاب‌تر شود. گل کیوان امرایی سکوت را به ورزشگاه آزادی تحمیل کرد.

این گل در دقیقه 86 به ثمر رسید و حتی ذوب‌آهن این شانس را داشت که در دقایق تلف‌شده به گل دوم نیز دست پیدا کند. شاید اگر معمارزاده درون دروازه پرسپولیس نبود این تیم بازنده میدان لقب می‌گرفت. این بازی در نهایت با نتیجه تساوی یک بر یک به پایان رسید تا دایی کارش را در پرسپولیس با  تساوی در ورزشگاه آزادی آغاز کند.

کد خبر 99132

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز