گروه ورزشی: همزمان با تعطیلی رقابت‌های لیگ‌برتر فوتبال کشور، مسئولان باشگاه پرسپولیس تغییرات گسترده‌ای در این مجموعه ایجاد کردند.

اولین و مهم‌ترین اتفاق، ‌کنار گذاشتن سرمربی کروات و انتخاب علی دایی به عنوان سرمربی جدید باشگاه پرسپولیس بود؛ اتفاقی که با موافقت سعیدلو،‌ رئیس مجمع باشگاه صورت گرفت و حالا بعد از تغییرات فنی سازمان ورزش به دنبال انتخاب و معرفی اعضای هیات‌مدیره باشگاه است تا در بازگشت به لیگ، پرسپولیس با چهره جدیدی در بخش مدیریت و کادر فنی، رقابت‌ها را دنبال کند.

حبیب کاشانی برای حضور در اردوی دبی و همراهی سرخپوشان وارد امارات شد اما پیش از این سفر، اسامی 15 گزینه را برای انتخاب به عنوان اعضای هیات‌مدیره باشگاه پرسپولیس به مسئولان سازمان تربیت‌بدنی اعلام کرد. در این فهرست، نام تعدادی از پیشکسوتان باسابقه این باشگاه و همین‌طور تعدادی از شخصیت‌های سیاسی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی دیده می‌شود و انتظار می‌رود مسئولان سازمان، ترکیبی از شخصیت‌های ورزشی و سیاسی را برای عضویت در هیات‌مدیره پرسپولیس انتخاب و معرفی کنند.

اسامی 15 گزینه اعلام نشده اما منابع نزدیک به سرپرست باشگاه پرسپولیس اسامی تعدادی از آنها را به صورت غیررسمی در اختیار رسانه‌ها قرار داده‌اند. گفته می‌شود سرشناس‌ترین نامی که در این فهرست دیده می‌شود، علی پروین است. با سابقه‌ترین و نامدارترین پیشکسوت باشگاه پرسپولیس که سال‌ها به عنوان کاپیتان و پس از آن سرمربی این باشگاه فعالیت داشت، همچنین زمانی مدیر فنی این باشگاه بود اما با ورود محمدحسن انصاری‌فرد از مجموعه باشگاه پرسپولیس جدا شد و دیگر سمتی در این باشگاه نداشت.

پروین یک فصل عنوان همه‌کاره یا سرپرست موقت باشگاه را نیز در اختیار داشت و با عضویت در هیات‌مدیره پرسپولیس، می‌تواند باز هم وارد سیستم مدیریتی این باشگاه شود. به نظر می‌رسد حبیب کاشانی قصد دارد پس از بازگشت علی دایی به باشگاه پرسپولیس دیگر پیشکسوت پرافتخار این مجموعه را نیز بازگرداند. البته علی پروین پیش از این اعلام کرده بود که تنها به حضور در بخش فنی تمایل دارد و تاکنون نظر مساعدی نسبت به فعالیت در پست‌های مدیریتی نشان نداده است. گفته می‌شود پیش از معرفی پروین نشستی بین او، کاشانی و سعیدلو در سازمان ورزش برگزار خواهد شد و توافق نهایی در این جلسه صورت می‌پذیرد.

 بررسی شرایط گزینه‌ها

علاوه بر پروین، نام‌های دیگری هم در فهرست کاشانی دیده می‌شود. گفته می‌شود نام محمد دادکان هم در این فهرست دیده شده؛ ‌یکی از پیشکسوتان باشگاه پرسپولیس و رئیس اسبق فدراسیون فوتبال که تلاش‌های زیادی برای بازگشت او به ورزش صورت گرفت اما حاضر به همکاری مجدد با سازمان تربیت بدنی و فدراسیون فوتبال نشده بود و حالا ممکن است حضور در هیات‌مدیره پرسپولیس را بپذیرد. دادکان بارها گزینه مدیریت در باشگاه پرسپولیس بود اما این فرصت برای او فراهم نشد.حسین کلانی یکی دیگر از گزینه‌های موردنظر بود اما کلانی تمایلی به فعالیت در این بخش نشان نداده و معتقد است شرایط لازم برای عضویت در هیات‌مدیره این مجموعه را ندارد.

گفته می‌شود نام فریدون معینی  و همایون بهزادی هم به عنوان گزینه‌های پیشکسوت باشگاه برای حضور در هیات‌مدیره پیشنهاد شده است. در نهایت مسئولان سازمان ورزش پس از بررسی شرایط گزینه‌ها و مذاکره با آنها اعضای هیات مدیره را انتخاب ‌خواهند کرد البته تا کنون هیچ مذاکره‌ای با اسامی موجود در فهرست کاشانی صورت نگرفته است.

بخش دیگر این فهرست، گزینه‌هایی است که برای انتخاب اعضای غیر ورزشی، ‌اقتصادی یا سیاسی هیات‌مدیره معرفی شده‌اند. نام مجید فرخزادی که از زمان اکبر غمخوار سابقه همکاری با پرسپولیس را داشته باز هم در این فهرست دیده می‌شود. نام پرویز سروری و کوثری از جمع نمایندگان مجلس هم در این فهرست دیده می‌شود.حبیب کاشانی هم به عضویت هیات‌مدیره باشگاه پرسپولیس در می‌آید و در اولین جلسه با موافقت دیگر اعضا، حکم مدیریت او پس از سرپرستی صادر خواهد شد.

 تغییرات در کادر فنی

سازمان تربیت بدنی به زودی وضعیت کادر مدیریتی باشگاه پرسپولیس را مشخص خواهد کرد و البته پیش از آن علی دایی باید وضعیت کادر فنی تیمش را روشن کند. بعد از ورود دایی و کنار رفتن عابدزاده، یحیوی عضو جدید کادر فنی باشگاه بوده و البته انتخاب او با حاشیه‌ها و اعتراض‌های زیادی همراه شده است. دروازه‌بان و مربی سابق باشگاه استقلال حالا مربی دروازه‌بانان پرسپولیس است.

پس از یحیوی، دایی باید اسامی دیگر دستیاران خودش را اعلام کند و در خصوص انتخاب سرپرست تیم با حبیب کاشانی به توافق برسد.

سرمربی پرسپولیس فعلا هدایت این تیم در اردوی دبی را بر عهده دارد اما همزمان مذاکره با گزینه‌های خودش را آغاز کرده و گفته تا روز سه‌شنبه اسامی همه اعضای کادر فنی را اعلام می‌کند.

همچنان گفته می‌شود محمد احمدزاده گزینه اصلی دایی برای حضور روی نیمکت پرسپولیس است و احتمالا پس از بازگشت سرخپوشان از اردوی امارات در تمرین‌های این تیم حضور پیدا می‌کند. در این خصوص با افشین پیروانی هم مذاکراتی صورت گرفته اما مربی و سرمربی سابق پرسپولیس اعلام کرد، تنها به عنوان سرمربی فعالیت می‌کند و پیشنهاد دستیاری را نخواهد پذیرفت.

برای انتخاب سرپرست هم حبیب کاشانی و دایی نظرات متفاوتی دارند. کاشانی معتقد است او باید سرپرست تیم را انتخاب کند و دایی می‌خواهد گزینه مورد نظر خودش را به پرسپولیس بیاورد. احمد ابراهیمی که در تیم ملی هم سرپرست بود گزینه سرمربی پرسپولیس است و باشگاه همچنان روی انتخاب محمود خوردبین نظر دارد.

خوردبین البته به امارات رفته اما هنوز احتمال‌هایی در خصوص انتصاب او به عنوان قائم مقام باشگاه و حضور ابراهیمی یا یکی از پیشکسوتان باشگاه پرسپولیس به عنوان سرپرست تیم وجود دارد. خبرگزاری‌ها محمد خاکپور را به عنوان گزینه دیگر کاشانی برای قائم‌مقامی باشگاه معرفی کردند. خاکپور هم که تجربه کوتاهی در باشگاه پرسپولیس به عنوان بازیکن داشته، روز گذشته این خبر را تایید کرد و گفت: «صحبت‌هایی در این زمینه شده اما همه چیز تا روز دوشنبه (فردا) مشخص می‌شود.» 

کد خبر 98610

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز