سه‌شنبه ۱۵ دی ۱۳۸۸ - ۱۳:۴۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: باید بودجه سنواتی براساس برنامه پنج ساله تدوین شود

ولی چون امکان تصویب برنامه پنج ساله و بودجه سال آینده در زمان باقی مانده تا پایان سال نیست احتمالا برنامه پنجم یک سال دیگر تمدید می‌شود.

یوسف نجفی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه لایحه هدفمند سازی یارانه ها در تاخیر ارائه برنامه پنجم و بودجه 89 موثر بود گفت: باید احکام برنامه چهارم را به بودجه سال آینده تسری داده و به واسطه آن بودجه 89 را تصویب کنیم.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه اغلب بندهای بودجه تکراری است گفت: 80  درصد بودجه سنواتی هزینه های جاری دولت بوده و تغییر در آن میسر نیست و تنها 20 درصد از بودجه که عمرانی است برای پروژه‌های کشوری تخصیص می‌یابد و در حقیقت احکام برنامه توسعه بر این 20 درصد جاری است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: بخشی از این 20 درصد هم هیچ زمان تحقق نمی یابد لذا تسری برنامه چهارم بر بودجه سال آینده تاثیر چندانی نخواهد داشت.

نماینده مردم مراغه در مجلس درباره اجرای برنامه چهارم از سوی دولت گفت: مرکز پژوهش‌ها در این باره اقداماتی را در دست تهیه دارد ولی باید گفت که تحقق صد در صدی این برنامه هم ممکن نیست زیرا بخش‌هایی از برنامه آرمانی بوده و نمی‌توان به عینیت درآورد.

نجفی افزود: عملکرد دولت در این زمینه رو به جلو بوده و در بسیاری از شاخص‌ها فراتر از برنامه بوده است ولی باید اذعان کرد که در برخی از بخش‌ها نیز دستاورد دولت منطبق با برنامه نبوده و عقب تر است. 

کد خبر 98821

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز