یکشنبه ۱۳ دی ۱۳۸۸ - ۱۷:۲۸
۰ نفر

گروه حوادث: مرد کلاهبردار با فروش اتوبوس‌های خیالی به مشتریانش نقشه کلاهبرداری میلیونی خود را عملی کرد

این مرد برای ضمانت معامله از طعمه‌هایش سند خانه یا زمین می‌گرفت و با استفاده از این سندها، اقدام به دریافت وام‌های میلیونی می‌کرد.تحقیقات برای دستگیری مرد کلاهبردار و همدستش، از سال گذشته و با شکایت تعدادی از مالباختگان در تعدادی از دادسراهای تهران آغاز شد.

بررسی‌ اظهارات شاکیان نشان می‌داد که مرد کلاهبرداری با درج آگهی فروش اتوبوس‌های شهری در روزنامه‌ها، طعمه‌های خود را به دفترش کشانده و دست به کلاهبرداری میلیونی از آنها زده است.

یکی از مالباختگان در تشریح ماجرا گفت: با دیدن آگهی فروش اتوبوس‌های شهری، راهی آدرسی شدم که در آگهی درج شده بود. در آنجا با مردی به نام مجید آشنا شدم که خود را رئیس شرکت معرفی می‌کرد و مدعی بود در مزایده عمومی برنده شده و کار فروش اتوبوس‌ برای خطوط داخل شهر به او واگذار شده است.

این مرد سپس مدعی شد که برای خرید اتوبوس باید 30 درصد مبلغ آن را نقدا پرداخت کنم و بقیه را به‌صورت اقساط. اما برای اینکه اقساطم را به موقع پرداخت کنم، باید سند خانه یا زمینی را به‌عنوان ضمانت در اختیار او قرار دهم.

وی ادامه داد: از آنجایی که این شرایط، مساعد به‌نظر می‌رسید چند میلیون تومان به‌صورت نقدی به او پرداخت کردم و سند خانه‌ام را نیز در اختیارش قرار دادم اما بعد از گذشت چند ماه وقتی دیدم از اتوبوس خبری نشده، بار دیگر به دفتر او مراجعه کردم ولی در کمال ناباوری دیدم که وی آنجا را تخلیه کرده و متواری شده است.

همان موقع بود که فهمیدم مرد کلاهبردار نه تنها پول‌هایم را به جیب زده بلکه سند خانه‌ام را نیز به نام خود انتقال داده و با گرو گذاشتن آن در بانک، وام میلیونی گرفته است.
بعد از اظهارات این مرد، درحالی‌که یکی از شاکیان مدعی بود در ازای خرید 30 دستگاه اتوبوس از متهم، صدها میلیون تومان به او پول داده ولی حتی یک اتوبوس هم دریافت نکرده است، تحقیقات پلیسی برای شناسایی و دستگیری مرد کلاهبردار شروع شد.

همزمان با شروع تحقیقات، ماموران متوجه شدند که مرد کلاهبردار یک مجرم فراری است که سال گذشته نیز با همین شگرد از تعدادی از شهروندان تهرانی کلاهبرداری کرده و بعد از به جیب‌زدن میلیون‌ها تومان پول آنها متواری شده است.

سرگرد محمد نظری- رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی تهران- با بیان این خبر گفت: بررسی‌ها نشان می‌داد که مجید از سال 86 با چاپ آگهی در روزنامه‌ها، کلاهبرداری‌هایش را شروع کرده بود. این مرد برای اینکه افراد بیشتری را فریب دهد، مدعی شده بود که حتی افرادی که دارای گواهینامه پایه‌2 باشند نیز می‌توانند با خرید این اتوبوس‌ها وارد شرکت اتوبوسرانی شده و در خطوط شهری مشغول به کار شوند.

وی ادامه داد: مجید هنگام تنظیم قرارداد، بی‌آنکه طعمه‌هایش متوجه شوند از آنها وکالت بلاعزل می‌گرفت و بعد از اینکه اسناد زمین و خانه مالباختگان را به‌عنوان ضمانت پرداخت اقساط از آنها می‌گرفت، به راحتی این املاک را به نام خود منتقل کرده و از آنها برای گرفتن وام‌های میلیونی استفاده می‌کرد.

سرگرد نظری ادامه داد: این مرد حتی به طعمه‌هایش اطمینان داده بود که از طریق شرکت اتوبوسرانی برای آنها مجوز فعالیت خواهد گرفت و خریداران می‌توانند از این طریق به شغلی با درآمد زیاد دست پیدا کنند. اما بعد از اینکه با این شگرد از چند نفر کلاهبرداری می‌‌کرد، شرکت قلابی خود را تعطیل و با راه‌اندازی یک شرکت قلابی دیگر، فعالیتش را از سر می‌گرفت.

با این اطلاعات بود که بررسی‌ها برای دستگیری مجید وارد مرحله‌ای تازه شد و مدتی قبل کارآگاهان اداره 14 پلیس آگاهی پایتخت از طریق کارهای اطلاعاتی توانستند محل جدید شرکت او را در خیابان شریعتی شناسایی کنند. به این ترتیب عملیات ضربتی برای دستگیری او آغاز شد و ماموران مجید را به همراه یکی از همدستانش که از اقوام وی بود، دستگیر کردند.

به گفته رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس آگاهی تهران، متهم بعد از دستگیری و تکمیل تحقیقات، با صدور دستور قضایی راهی زندان شد و دیگر شاکیان احتمالی می‌توانند برای شکایت به شعبه یازدهم بازپرسی در دادسرای ناحیه 6 تهران مراجعه کنند.

کد خبر 98650

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز