یکشنبه ۲۷ دی ۱۳۸۸ - ۱۷:۴۰
۰ نفر

گروه حوادث: مرد جوان با معرفی خود به‌عنوان بازیکن یکی از تیم‌های معروف کشور، دست به کلاهبرداری از دختران دم بخت می‌زد

تحقیقات پلیس برای دستگیری این مرد با شکایت دختر جوانی در دادسرای ناحیه 14 تهران شروع شد. وی به بازپرس شعبه 4 گفت: مدتی قبل با مرد جوانی به نام حسن آشنا شدم که مدعی بود دروازه‌بان یکی از تیم‌های باشگاهی معروف است.

او حتی روزنامه‌ای را به من نشان داد که عکس بزرگی از او چاپ کرده بود و گفت که شهرت زیادی در بین طرفداران فوتبال دارد. من هم با دیدن عکسش، کلی خوشحال شدم و از اینکه یک جوان ورزشکار به من علاقه‌مند شده بود، احساس غرور می‌کردم. یک روز وقتی حسن به من پیشنهاد ازدواج داد، ماجرا را با خانواده‌ام در میان گذاشتم و آنها هم با کمال میل قبول کردند که او به خواستگاری‌ام بیاید.

این دختر جوان ادامه داد: در حالی که من و خانواده‌ام تصور می‌کردیم حسن فوتبالیست مشهوری است، یک روز او با من تماس گرفت و گفت که باشگاهش قرار است آپارتمان‌های شیک و مجللی در شمال تهران در اختیار آنها قرار دهد. او مدعی شد که قیمت این آپارتمان‌ها بسیار پایین‌تر از قیمت واقعی آنهاست و باشگاه از بازیکنان خواسته است که پول آن را در چند قسط پرداخت کنند.

سپس ادعا کرد که زمان پرداخت یکی از اقساط تا چند روز آینده است اما به خاطر بعضی مشکلات قادر نیست این مبلغ را فراهم کند. وقتی حرف‌های حسن را شنیدم، ماجرا را با پدرم در میان گذاشتم و او گفت که حاضر است قسط اول را بپردازد. به این ترتیب 10 میلیون تومان به حسن داد اما او بعد از دریافت این مبلغ، ناپدید شد و حتی جواب تلفن‌هایش را هم نمی‌داد.

من حتی برای دیدن حسن به باشگاهی رفتم که ادعا می‌کرد در آنجا بازی می‌کند اما مسئولان باشگاه گفتند که هیچ بازیکنی با مشخصات حسن عضو آنجا نیست.

بعد از اظهارات دختر جوان، بازپرس پرونده دستور بازداشت فوتبالیست قلابی را صادر کرد. در حالی که تحقیقات برای دستگیری این مرد ادامه داشت ماموران با شکایت‌های دیگری روبه‌رو شدند که از کلاهبرداری‌های میلیونی از بازاریان تهران حکایت داشت اما آنچه در این میان توجه پلیس را جلب کرد این بود که در این پرونده‌ها نیز مرد کلاهبردار خود را یکی از فوتبالیست‌های مشهور معرفی کرده بود.

با این اطلاعات، ماموران متوجه شدند که حسن بعد از اینکه با هویت جعلی توانسته بود از بانک دسته چک بگیرد، به سراغ بازاریان رفته و با این ادعا که بازیکن یکی از تیم‌های معروف است، دست به خرید‌های میلیونی از آنها زده بود. او سپس به جای پرداخت پول نقد، به طعمه‌هایش چک بلامحل داده و متواری شده بود.

پلیس که خود را در برابر یک مجرم حرفه‌ای می‌دید، تحقیقات برای یافتن ردی از این مرد را ادامه داد تا اینکه مدتی بعد با شکایت مشابه دیگری روبه‌رو شد. شاکی دختر جوانی بود که ادعا می‌کرد مردی به نام حسن که خود را دروازه‌بان یکی از تیم‌های لیگ‌برتر فوتبال معرفی کرده بود، به بهانه ازدواج وی را فریب داده و دست به کلاهبرداری از او زده است.
با اطلاعاتی که این دختر جوان در اختیار پلیس قرار داد، ماموران موفق شدند مرد کلاهبردار را در شمال غرب تهران ردزنی و او را در یک عملیات ضربتی دستگیر کنند.

متهم بعد از انتقال به اداره آگاهی به فریب دختران دم بخت و بازاریان تهران اعتراف کرد و گفت: مدتی قبل توانستم عکس خودم را به‌عنوان دروازه‌بان یکی از تیم‌های لیگ برتر در کاغذی که لوگو(عنوان) یک روزنامه ورزشی روی آن بود چاپ کنم. من با در دست داشتن این روزنامه‌ به سراغ طعمه‌هایم می‌رفتم و با این ادعا که بازیکن مشهوری هستم، توجه آنها را جلب کرده و نقشه کلاهبرداری‌هایم را عملی می‌کردم.

سرهنگ محمد اشراقی- رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران- با بیان این خبر گفت: بعد از اعترافات متهم، از آنجایی که احتمال می‌رود وی از افراد دیگری هم با این شگرد کلاهبرداری کرده باشد،

بازپرس پرونده مجوز چاپ عکس او را صادر کرده و از دیگر مالباختگان خواسته است برای شکایت به پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران واقع در خیابان خاوران یا شعبه چهارم بازپرسی دادسرای ناحیه 14 تهران مراجعه کنند.

کد خبر 99677

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز