گروه حوادث: مرد جوان بعد از آنکه خود را کارمند یک نهاد انقلابی معرفی می‌کرد، به بهانه گرفتن وام‌های کم بهره، از طعمه‌های خود کلاهبرداری می‌کرد

و بدون برجای گذاشتن اثری متواری می‌شد، پلیس اکنون در جست وجوی این کلاهبردار فراری است.

در آخرین روزهای شهریورماه گذشته، مرد میانسالی به شعبه هشتم بازپرسی دادسرای ناحیه 4 تهران رفت واز مرد جوانی که به بهانه گرفتن وام از وی کلاهبرداری کرده بود، شکایت کرد.

این مرد در بازجویی‌ها به بازپرس میری گفت: از مدتی قبل مرد جوانی را در محله‌‌مان می‌دیدم که رفتار بسیار مودبانه و خوبی داشت،  او هر بار که مرا در مغازه و مسجد محل و یا نانوایی و... می‌دید با گرمی با من احوالپرسی می‌کرد،

در همین ملاقات‌ها بود که او خودش را از کارمندان با نفوذ یکی از نهادها معرفی کرد و در گفت‌وگوهایمان با نام بردن از مسئولان کشوری می‌گفت که با آنها ارتباط نزدیک و صمیمی دارد.

مدت زیادی از آشنایی‌مان نگذشته بود که وقتی با مرد جوان درباره مشکلات مالی صحبت کردم او به سرعت گفت که می‌تواند از طریق ارتباطات زیادی که دارد،  وام کم بهره و با تسهیلات بازپرداخت مناسب و طولانی برای من بگیرد، من هم که نیاز مالی شدیدی داشتم،  چند روز بعد وقتی که مرد جوان را در محل دیدم از او درخواست کردم که برای گرفتن وام اقدام کند.

بعد از این درخواست، مرد جوان از من خواست که مدارک شناسایی‌ام را به همراه 5/2 میلیون تومان پول که مدعی بود به‌عنوان کارمزد،  سپرده و افتتاح حساب و... است به او بدهم. من هم که به حرف‌های این جوان اعتماد کرده بودم به سرعت مدارک و مبلغ درخواستی او را تهیه کردم و به او دادم اما هر بار که او را در محل می‌دیدم و از او درباره زمان گرفتن وام سؤال می‌کردم او می‌گفت که در حال پیگیری کارهایم است.

او چند بار هم برای آنکه مرا دست به سر کند از من مدارک جدیدتری خواست تا اینکه یکباره ناپدید شد و من دیگر او را در محل ندیدم و  وقتی درباره او جست و جو کردم،  متوجه شدم از محل رفته است و این در حالی بود که او با این روش از چند نفر دیگر از اهالی محل نیز کلاهبرداری کرده بود.

او یک تیغ زن است

با ارجاع پرونده به پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ،  کارآگاهان تحقیقات خود را در محل سکونت شاکی در محدوده میدان خراسان آغاز کردند.در جریان تحقیقات پلیسی کارآگاهان دریافتند که متهم به نام غلامرضا از صاحبخانه خود و چند نفر دیگر از اهالی محل به همین شگرد کلاهبرداری کرده است که تاکنون 4 نفر از وی شکایت کرده‌اند.

در ادامه تحقیقات، کارآگاهان دریافتند که متهم به همین شیوه در استان خوزستان نیز کلاهبرداری کرده  اما پس از شکایت مالباختگان به تهران گریخته است، همچنین در پرونده وی مواردی از سرقت طلا از یک منزل و کلاهبرداری در مناطق نیروی هوایی و نارمک تهران نیز دیده می‌شود.

سرهنگ کارآگاه محمد اشراقی،  رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ،  روز گذشته با اعلام این خبر گفت: تلاش کارآگاهان پلیس برای شناسایی و دستگیری متهم متواری سابقه دار تاکنون به نتیجه‌ای نرسیده و با توجه به احتمال وقوع کلاهبرداری یا سرقت‌های دیگر از سوی وی،  بازپرس پرونده دستور چاپ بدون پوشش چهره متهم را صادر کرده است.

از کلیه شهروندانی که هرگونه اطلاعی از محل‌های تردد و یا آدرس و نشانی مخفیگاه متهم در اختیار دارند، درخواست می‌شود اطلاعات خود را از طریق شماره تلفن 33009968 در اختیار کارآگاهان پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دهند.

وی افزود: از کلیه شهروندانی که توسط این متهم از آنها کلاهبرداری یا سرقت انجام شده،  نیز دعوت می‌شود جهت پیگیری شکایت خود به پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان خاوران و یا شعبه هشتم بازپرسی دادسرای ناحیه 4 تهران ( رسالت ) مراجعه نمایند.

کد خبر 99609

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز