سه‌شنبه ۲۹ دی ۱۳۸۸ - ۱۸:۱۱
۰ نفر

گروه حوادث: پلیس آگاهی تهران در تعقیب یک کلاهبردار حرفه‌ای است که به بهانه خرید لیزینگی خودروهای سنگین، ده‌ها میلیون تومان کلاهبرداری کرده و متواری شده است.

اواخر بهمن ماه 87، آگهی‌های شرکتی با نام «والفجر» در روزنامه‌های کثیرالانتشار منتشر شد که آگهی‌دهنده مدعی بود برای خرید لیزینگی خودروهای سنگین، به مشتریانش تسهیلات می‌دهد.

از آنجا که شرایط اعلام شده بسیار مناسب به‌نظر می‌رسید، اشخاص زیادی که قصد خرید خودروهای سنگین داشتند به دفتر شرکت در میدان هروی در خیابان پاسداران تهران رفتند.
«وقتی به دفتر شرکت رفتم، مدیرعامل شرکت که مرد جوانی بود خود را ساعتچی معرفی کرد و گفت که می‌تواند برای خرید خودرو، به من وام بدهد، وقتی از او درباره شرایط لیزینگ خودروها سؤال کردم او مرا به یک نمایشگاه معرفی کرد و من هم بعد از رفتن به نمایشگاه خودرویی را انتخاب کردم و موضوع را به مدیرعامل شرکت اطلاع دادم.

بعد از چند روز از دفتر شرکت با من تماس گرفتند و گفتند که خودروی مورد نظرم را خریداری کرده‌اند ولی برای تحویل گرفتن آن باید 20 میلیون تومان به‌عنوان هزینه اولیه خرید خودرو به حساب شرکت واریز کنم، من هم وقتی متوجه شدم که مدیر شرکت با فروشنده خودرو وارد معامله شده است،

مطمئن شدم که کار آنها اشکالی ندارد و به همین دلیل این مبلغ را واریز کردم اما بعد از مدتی وقتی برای تحویل گرفتن خودرو به شرکت رفتم متوجه شدم که دفتر شرکت خالی است و مدیر شرکت با برداشتن پول‌های من و چند مشتری دیگر فرار کرده است.» این حرف‌های مردی است که مدعی بود مدیر شرکتی با نام والفجر از وی کلاهبرداری کرده است.

با شکایت این مرد و چند مالباخته دیگر، با دستور بازپرس شعبه هفتم دادسرای ناحیه 4 تهران (دادسرای رسالت)، تیم ویژه‌ای از کارآگاهان مبارزه با جعل و کلاهبرداری پایگاه چهارم پلیس آگاهی وارد عمل شده و برای به دام انداختن مدیر فراری شرکت، به بررسی سرنخ‌ها پرداختند.

شگرد عجیب

کارآگاهان پلیس در نخستین مرحله از تحقیقات خود به شگرد عجیب این متهم برای فریب طعمه‌های خود رسیدند، این تحقیقات بیانگر آن بود که مدیرعامل شرکت در نخستین مرحله از نقشه خود، بعد از کشاندن طعمه‌های خود به دفتر شرکتش، با شناسایی نمایشگاه‌های خودرو و یا فروشندگان خودروهایی که در روزنامه‌ها برای فروش خودروی خود آگهی داده بودند، مشتریان خود را به آنها معرفی می‌کرد و به فروشندگان و یا نمایشگاه‌داران می‌گفت که شرکت والفجر قصد خرید خودروها را دارد و به بهانه تست خودرو آنها را متقاعد می‌کرد تا خودروها را برای چند روز در اختیار شرکت قرار دهند.

پس از تحویل گرفتن خودرو از سوی شرکت، مدیرعامل شرکت با خریداران تماس گرفته و مدعی می‌شد که خودروی آنها آماده است و بعد از آنکه از آنها 10 تا 20 میلیون تومان به بهانه هزینه‌های اولیه دریافت می‌کرد متواری می‌شد و این در حالی بود که مالکان اصلی خودروها نیز پس از گذشت چند روز به محل شرکت مراجعه می‌کردند و چون پول خودروها را دریافت نکرده بودند، خودرو را همراه خود می‌بردند.

درحالی‌که متهم سرنخی از خود برجای نگذاشته بود، در ادامه تحقیقات، کارآگاهان با چهره‌نگاری متهم دریافتند که هویت استفاده شده از سوی وی، جعلی است و نام واقعی متهم حمید - م است که از مجرمان سابقه داری است که یک‌بار به اتهام مظنون بودن به قتل دستگیر و روانه زندان شده است.

با این اطلاعات، ماموران به مخفیگاه متهم رفتند اما وی پس از کلاهبرداری از این محل متواری شده بود و به این ترتیب تحقیقات برای یافتن وی بی‌نتیجه ماند.

آیا او را می‌شناسید؟

سرهنگ عباسعلی محمدیان، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ، روز گذشته با بیان اینکه تا‌کنون چند مالباخته که از آنها بیش از 50 میلیون تومان کلاهبرداری شده است شناسایی شده‌اند، گفت: بازپرس پرونده، دستور انتشار بدون پوشش چهره متهم را صادر کرده است و از شهروندانی که از محل‌های تردد و یا مخفیگاه متهم اطلاعی دارند درخواست می‌شود اطلاعات خود را درباره متهم از طریق تماس با شماره تلفن‌های 21866349 و 22865757 در اختیار کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی قرار دهند.

همچنین از تمامی مالباختگان و شهروندانی که از متهم تحت تعقیب شکایت دارند دعوت می‌شود برای طرح شکایت خود و پیگیری آن به شعبه هفتم بازپرسی دادسرای ناحیه 4 تهران و یا پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در سیدخندان، بالاتر از بیمارستان رسالت، کوچه ابوذر غفاری مراجعه کنند.

کد خبر 99851

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز