گروه حوادث: پلیس در تعقیب یک بنگاه‌دار قلابی است که با تهیه سند جعلی، خانه‌های مردم را به مشتریانش می‌فروخت. همدستان این مرد برای اجرای نقشه‌های شوم او، نقش صاحبخانه و مستاجر را بازی می‌کردند

راز این کلاهبردار حرفه‌ای زمانی فاش شد که یکی از طعمه‌هایش به دادسرای ناحیه 10 تهران رفت و مدعی شد یک بنگاه‌دار قلابی 80 میلیون تومان پول او را با نشان دادن ملکی که صاحب آن در مسافرت بوده است به جیب زده و متواری شده است.

بعد از اظهارات شاکی، به دستور بازپرس شعبه 9 دادسرا، تحقیقات درخصوص این پرونده شروع شد. ماموران در نخستین اقدام راهی بنگاهی شدند که معامله در آنجا صورت گرفته بود.

صاحب این مغازه مدعی شد: از چند سال قبل مغازه‌ام در اختیار یک بنگاه‌دار با سابقه بود تا اینکه 2 ماه قبل، وی به خاطر تغییر شغل، اینجا را تخلیه کرد. بعد از آن مرد جوانی به نام محسن، نزد من آمد و مغازه‌ام را برای راه‌انداختن بنگاه معاملات ملکی اجاره کرد.

اما احتمالا این مرد با سوءاستفاده از سابقه خوب بنگاه‌دار قبلی، شروع به فروش خانه‌های مردم به مشتریانش کرده و بعد از کلاهبرداری‌های میلیونی، مخفیانه مغازه را تخلیه کرد و متواری شد.

در حالی که تحقیقات نشان می‌داد بنگاه‌ دار قلابی با این شگرد از چند نفر دیگر هم کلاهبرداری کرده است، جست‌وجو برای دستگیری او آغاز شد.

ماموران در پرس و جو از مالباختگان دریافتند که مرد کلاهبردار بعد از شناسایی خانه‌هایی که صاحبخانه در آنها حضور نداشت، همدستانش را به‌عنوان مستاجر و مالک در این خانه‌ها ساکن می‌کرد و با تهیه سند جعلی، سناریوی تمام‌عیار خود را برای کلاهبرداری از خریداران عملی می‌کرد.

با این اطلاعات، پلیس که خود را در برابر یک تبهکار حرفه‌ای می‌‌دید، تلاش برای یافتن ردی از او را ادامه داد تا اینکه سرنخ‌هایی از این مرد در منطقه قلعه‌حسن خان به دست آمد.
ماموران دریافتند متهم فراری که نام واقعی او سیامک است،

با همدستی پسر عمو و یکی دیگر از اقوامش در قلعه حسن خان نیز یک دفتر مشاور املاک راه انداخته و دست به کلاهبرداری از افراد زیادی زده بود. این مرد بعد از فریب طعمه‌هایش، با شکایت یکی از آنها دستگیر شد اما هنوز مدت  زیادی از دوران محکومیت خود را نگذرانده بود که با سپردن وثیقه جعلی از زندان آزاد و متواری شد.

سرهنگ محمدیان، رئیس پلیس آگاهی تهران با بیان این خبر گفت: با سرنخ‌هایی که در این مرحله از تحقیقات به دست آمده بود، ماموران موفق شدند 2 همدست سیامک را در ورامین و اصفهان دستگیر کنند اما او که در جریان دستگیری همدستانش قرار گرفته بود، مخفیگاه خود را ترک کرد و به محل نامعلومی گریخت.

وی ادامه داد: از آنجایی که احتمال می‌رود این مرد از افراد زیادی با این شگرد کلاهبرداری کرده باشد، بازپرس پرونده مجوز چاپ عکس او را در روزنامه‌ها صادر کرده و از کسانی که از مخفیگاه وی خبر دارند، خواسته است اطلاعات خود را در اختیار پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران یا شعبه 9 بازپرسی  دادسرای ناحیه 10 قرار دهند.

کد خبر 100338

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز