گروه حوادث: آبدارچی بانک با وعده پرداخت وام یا برنده شدن در قرعه کشی از طعمه‌هایش کلاهبرداری می‌کرد.

این مرد زمانی که برای برداشتن لوازم خود به محل کارش مراجعه کرد، از سوی پلیس دستگیر شد. راز کلاهبرداری‌های این مرد 30 ساله، اواخر آبان ماه و با شکایت یکی از مالباختگان در دادسرای ناحیه یک تهران فاش شد. مرد شاکی که کارمند مرکزی در شمال تهران بود در تشریح ماجرا به بازپرس شمس‌الدینی گفت: چند روز قبل درحالی‌که نیاز به پول داشتم به بانکی در محل کارم مراجعه کردم.

آبدارچی بانک که مدت‌ها مرا می‌شناخت وقتی متوجه شد قصد گرفتن وام دارم، گفت که می‌تواند برایم وام 10 میلیون تومانی تهیه کند. او مدعی شد که اگر 4 میلیون تومان به حسابم واریز کنم، ظرف چند هفته برایم وام 10 میلیون تومانی تهیه می‌کند و می‌توانم به وسیله آن مشکلات مالی‌ام را حل کنم.

شاکی ادامه داد: من که به این مرد اعتماد داشتم، 4 میلیون تومان به او دادم تا به حسابم واریز کند اما درحالی‌که برای گرفتن وام لحظه شماری می‌کردم، با گذشت چند هفته از ماجرا خبری از پول نشد.

در این مدت‌ هر وقت نزد مرد آبدارچی می‌رفتم، او مدعی می‌شد به‌زودی وامم آماده می‌شود تا اینکه بعد از چند روز ناپدید شد و دیگر به بانک نیامد. وقتی از دیگر کارمندان بانک پرس و جو کردم متوجه شدم که او هیچ پولی به حسابم واریز نکرده و همه 4 میلیون تومان را برای خودش برداشته است.

آبدارچی تحت تعقیب

بعد از شکایت این مرد، به دستور بازپرس شعبه 7 دادسرا، پرونده در اختیار کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت و تحقیقات برای دستگیری آبدارچی کلاهبردار آغاز شد.
هنوز چند روز از شکایت این کارمند نگذشته بود که این بار فرد دیگری برای شکایت از آبدارچی به دادسرا رفت.

این مرد که صاحب نانوایی نزدیک بانک مورد نظر بود گفت: مدتی قبل آبدارچی بانک نزد من آمد و گفت که در قرعه‌کشی بانک برنده جایزه 18میلیون تومانی شده‌ام. او یک چک 20میلیون تومانی نشانم داد و گفت که بانک این چک را برایم صادر کرده و برای اینکه بتوانم جایزه 18 میلیون تومانی‌ام را دریافت کنم، باید 2 میلیون تومان به حساب بانک بریزم تا این چک به من تعلق پیدا کند.

من که با شنیدن این خبر سر از پا نمی‌شناختم هر طوری بود، 2 میلیون تومان تهیه کردم و به آبدارچی بانک دادم اما وقتی چک 20 میلیون تومانی را به بانک بردم، متوجه شدم که هیچ ارزشی ندارد و یکی از چک‌های باطله بانک است که مرد آبدارچی با استفاده از آن مرا فریب داده بود. 

بعد از اظهارات این مرد، پلیس که خود را در برابر یک کلاهبردار حرفه‌ای می‌دید، برای به دست آوردن سرنخی از وی راهی بانک مورد نظر شد اما این مرد از چند روز قبل متواری شده و به محل کارش مراجعه نکرده بود.

ماموران در این مرحله از تحقیقات به پرس و جو از کارمندان بانک پرداختند و توانستند نشانی محل سکونت کلاهبردار فراری را به دست آورند. اما وقتی راهی آنجا شدند مشخص شد که مرد آبدارچی به همکارانش آدرس اشتباهی داده بود.

بازگشت کلاهبردار

ماموران پلیس که احتمال می‌دادند متهم برای برداشتن وسایل خود از بانک به محل کارش برمی‌گردد، با دادن آموزش‌های لازم به کارمندان بانک، این محل را ترک کردند تا اینکه چند روز بعد، یکی از کارمندان بانک با ماموران تماس گرفت و مهم‌ترین سرنخ پرونده را در اختیار تیم تحقیق قرار داد.

این مرد مدعی شد که آبدارچی فراری برای برداشتن وسایل از داخل کمدش به بانک برگشته و همین تماس کافی بود تا ماموران راهی بانک شوند و او را دستگیر کنند.  متهم به اداره آگاهی منتقل شد و در جریان بازجویی‌ها به کلاهبرداری از مالباخته‌ها اعتراف کرد.

این مرد گفت: از آنجایی که آبدارچی بانک بودم و بعضی وقت‌ها در کارهای بایگانی به کارمندان کمک می‌‌کردم، توانستم به تعدادی دسته چک و چک باطله دست پیدا کنم که می‌توانست در انجام کلاهبرداری‌ کمکم کند. این بود که نقشه فریب طعمه‌هایم را طراحی کردم و حالا هم از این کارم پشیمانم و حاضرم رضایت شکات را جلب کنم. 

بازپرس شمس‌الدینی با بیان این خبر گفت: تا‌کنون 4 نفر از متهم به اتهام کلاهبرداری شکایت کرده‌اند اما او ادعا می‌کند که تعداد مالباختگان وی فقط 3 نفرند.  وی ادامه داد: یکی از افرادی که مدعی است هدف کلاهبرداری آبدارچی جوان قرار گرفته، راننده خطی است که در نزدیکی بانک کار می‌کند. این مرد ادعا کرده که متهم در 2مرحله سر او کلاه گذاشته و هر بار 2 میلیون تومان برای دریافت وام از او دریافت کرده است.

این راننده در اظهارات خود به بازپرس پرونده چنین گفت: از مدت‌ها قبل آبدارچی بانک را می‌شناختم. یک روز او نزد من آمد و گفت که وام 5 میلیون تومانی به نامش درآمده اما به آن احتیاجی ندارد. وقتی من گفتم که به پول احتیاج دارم، وی مدعی شد که حاضر است وامش را به نام من منتقل کند اما برای این کار باید 2 میلیون تومان در حساب من پول باشد. به این ترتیب بود که این مبلغ را از من گرفت تا به حسابم واریز کند.

وی ادامه داد: هنوز چند روز از این ماجرا نگذشته بود که او دوباره نزد من آمد و گفت که به نام یکی دیگر از همکارانش هم وام 5 میلیونی تومانی درآمده اما او هم نیاز به این وام ندارد. این بود که 2 میلیون تومان هم بابت دریافت آن وام پرداخت کردم ولی بعد از پرداخت این پول دیگر این مرد را ندیدم.

به گفته بازپرس پرونده، در بازرسی از کمد متهم در محل کارش، تعداد زیادی چک و دسته‌چک‌های جعلی و باطله کشف شده و این احتمال وجود دارد که او از افراد دیگری هم کلاهبرداری کرده باشد. هم‌اکنون برای متهم قرار قانونی صادر شده و تحقیقات تکمیلی درخصوص این پرونده ادامه دارد.

کد خبر 97371

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز