شیراز- محمدحسن شلتوک‌کار - خبرنگار همشهری: رئیس مجمع امور صنفی شهرستان شیراز گفت: صدور بی‌رویه مجوز کسب یکی از زمینه‌های تخلف‌ساز در برخی واحدهای صنفی است

چرا که در بعضی از نقاط شهر ظرفیت مشاغل تکمیل شده و نیازی به تأسیس واحد صنفی جدید نیست.به‌دنبال تذکر استاندار فارس مبنی بر جلوگیری از گران‌فروشی و نظارت مستمر بر بازارها، سیدمحمود ‌هاشمی، رئیس مجمع امور صنفی شهرستان شیراز گفت: رؤسای اتحادیه‌ها باید برای رفع نگرانی مسئولان تلاش کنند تا بازار به ثبات مورد نظر مسئولان برسد.

وی که در هفتمین مجمع عمومی اتحادیه‌های صنفی شیراز سخن می‌گفت، با اشاره به حساسیت‌های روح‌الله‌احمدزاده استاندار فارس نسبت به رعایت قوانین نظام صنفی اظهار کرد: فکر نمی کنم هیچ کاسبی بخواهد تخلف کند و بعد هم شرمنده شود و برخورد قانونی با وی صورت بگیرد، بلکه همه ما به گفته پیامبر مکرم اسلام (ص) اعتقاد داریم که کاسب حبیب خداست.

عضو شورای اصناف کشور با بیان اینکه هیچ کاسبی به‌دنبال تخلف نیست و برخی تخلفات هم از جنس بازار نیستند، ضمن انتقاد از عملکرد شهرداری شیراز در مورد صدور مجوزهای
 بی رویه افزود: اقدام شهرداری شیراز بدون مشورت با مجمع امور صنفی، باعث سرریز شدن واحدهای صنفی در شیراز شده که نهایتاً موجب می‌شود خرج این واحدهای صنفی به دخل آنها نخورد.

رئیس مجمع امور صنفی شیراز با بیان اینکه نرخ‌های فعلی متعلق به چند سال قبل است، خواستار افزایش قیمت‌ها در برخی حرفه‌ها شد و گفت: در بعضی از حرفه‌ها با وجود افزایش هزینه هیچ‌گونه افزایش نرخی نداشته‌ایم که این مسئله در تهران هم مطرح شده و مسئولان امر هم قبول کرده‌اند که نرخ‌ها باید در بعضی از مشاغل عادلانه مصوب شود.

سید محمود‌هاشمی با اشاره به درخواست دیدار مجمع صنفی با استاندار فارس گفت: برای تشریح وضعیت اصناف و بازار شیراز، قرار است در ملاقات با استاندار، از نزدیک مشکلات و راهکارهای مناسب را ارائه دهیم. وی اضافه کرد: اعتقاد داریم بهتر از هر کسی می‌توانیم درباره تنظیم بازار به استاندار مشاوره بدهیم چرا که اشراف کامل به بازار داریم و بازار را می‌شناسیم.

چند روز قبل استاندار فارس با سرکشی از بازار شیراز، نسبت به وضعیت برخی قیمت‌ها انتقاد کرد و با صدور دستور تعطیلی چند واحد صنفی متخلف، از مسئولان بازرگانی، تعزیرات حکومتی، مجمع امور صنفی و اداره بهداشت شیراز خواست نظارت کامل و مستمری بر بازار شیراز اعمال کنند.

کد خبر 98017

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز