شیراز –محمد حسن شلتوک‌کار- خبرنگار همشهری: شهردار منطقه تاریخی - فرهنگی شیراز گفت: نخستین هتل سنتی در بافت تاریخی – فرهنگی شیراز دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد

به گفته محمدفاضل صارمی‌زاده، این هتل توسط یک سرمایه‌گذار شیرازی با حمایت‌های شهرداری این شهر و همکاری سازمان میراث فرهنگی در محدوده بافت قدیم احداث شده است که گامی مؤثر در تحول و رونق هرچه بیشتر اقتصادی این محدوده است.

وی با اعلام اینکه بافت قدیم شیراز با داشتن معابر و خانه‌های تاریخی، همچون خانه ضیاییان، منطقی‌نژاد و... سرشار از موقعیت‌های ویژه‌ای است که هیچ جای این شهر یافت نمی‌شود، گفت: منطقه تاریخی – فرهنگی شیراز، محیط زودبازده و سودآوری است که سرمایه‌گذاری در آن با توجه به تسهیلات و مساعدت‌هایی که مجموعه شهرداری در نظر می‌گیرد، همواره با موفقیت همراه است.

صارمی‌زاده افزود: ساخت این هتل سنتی‌ توریستی با اعلام موافقت سرمایه‌گذار به‌منظور اجرای طرح، با خرید یکی از خانه‌های تاریخی موجود در منطقه آغاز شد که در این زمینه برای تسهیل در اجرای طرح گردشگری و ترغیب شهروندان و سرمایه‌گذاران به سرمایه‌گذاری در این منطقه، علاوه بر معافیت سرمایه‌گذار از پرداخت تمام عوارض ساخت‌وساز (قانون ویژه ساخت‌وساز در محدوده بافت‌های فرسوده شهر) بدنه‌سازی و کف‌سازی معبر شاهزاده جمالی هم توسط شهرداری منطقه تاریخی - فرهنگی‌ انجام و رستوران سنتی و پارکینگ در جوار هتل توسط سازمان احیا و نوسازی بافت‌های فرسوده احداث شده است. 

محمد نعمت‌اللهی سرمایه‌گذار احداث هتل سنتی در بافت تاریخی و فرهنگی شیراز نیز با بیان اینکه بافت قدیم شیراز یک گنج پنهان است، گفت: این طرح بدون حمایت‌های مجموعه شهرداری و همکاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اجرایی نمی‌شد.

کد خبر 97584

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز