گروه شهری: مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران اعلام کرد که تا پایان دی‌ماه سامانه جدید عرضه میوه و تره‌بار در تهران راه‌اندازی می‌شود.

حسین صفایی، 29آذر با حضور در دویست و چهل و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، ضمن اعلام این خبر گفت: با راه‌اندازی این سامانه، هزینه دلالی در این بخش حدود 3 درصد کاهش می‌یابد. 

در جریان جلسه 29 آذر شورای شهر تهران و هنگام ارائه گزارش مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران، رئیس شورای شهر بر نظارت بیشتر روی غرفه‌ها، کیفیت محصولات عرضه شده در میادین و بازارهای میوه و تره‌بار و همچنین اصلاح برخورد مسئولان و کارگران شاغل در غرفه‌ها با مشتریان تاکید کرد و افزود: متأسفانه نظارت بر توزیع محصولات باکیفیت در میادین میوه و تره بار شهرداری تهران خوب نیست.

به گفته مهدی چمران، همچنان در بخش واگذاری غرفه‌ها مشکل وجود دارد. برهمین اساس صفایی، مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران، طی گزارشی درخصوص عملکرد و فعالیت سازمان، یادآور شد: سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران، در بیش از 15 میدان و 115 بازار به عرضه محصولات کشاورزی و دامی و لبنی می‌پردازد.

وی تاکید کرد: این سازمان در مجموع روزانه به 500 هزار خانوار تهرانی خدمت‌رسانی می‌کند. صفایی در جریان ارائه گزارش خود، به برنامه‌های توسعه‌ای سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران پرداخت و افزود: این سازمان نسبت به توسعه نظارت و کنترل کیفیت و همچنین توسعه و رعایت بهداشت در مراکز خدمات رسان اقداماتی را انجام داده است.

وی از دیگر اقدامات توسعه‌ای انجام شده را استقرار سیستم مکانیزه ثبت اطلاعات خروجی و ورودی به میدان اصلی، ایجاد سامانه عرضه حبوبات و خشکبار و برنامه‌ریزی‌ درخصوص منطقه صنعتی (میدان خوراک، دام، سورت و بسته‌بندی) دانست و گفت: در میدان اصلی میوه و تره بار تهران درنظر داریم مکانی برای سامان بخشی عمده‌فروشان مواد‌غذایی که در اطراف خیابان مولوی وجود دارند، ایجاد کنیم.

صفایی  همچنین از ایجاد سامانه جدید  بازار محصولات و فراورده‌های کشاورزی تا آخر دی ماه سال‌جاری خبر داد و افزود: یکی از مشکلات در عمده فروشی مواد‌غذایی هزینه‌های بالای تعامل (دلالی) است که بین تولیدکننده تا مصرف‌کننده را شامل می‌شود و معمولا این هزینه‌ها بین 15 تا 35 درصد است.

وی تاکید کرد: با راه‌اندازی این سامانه، هزینه‌های دلالی در این بخش تا 3درصد کاهش می‌یابد. مرتضی طلایی در جریان ارائه گزارش فعالیت‌های سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران با اشاره به احتمال انتقال بنکداران مواد‌غذایی که در خیابان مولوی فعال هستند، به میدان مرکزی تهران، اظهار کرد: این اقدام بسیار مهمی است که اگر درست اجرا شود، بخشی از معضلات میدان قیام و خیابان مولوی حل خواهد شد.

وی یادآور شد: همچنین با این کار فضایی ایجاد می‌شود تا شهرداری منطقه نسبت به تغییر وضعیت و بافت منطقه اقدام کند. علیرضا دبیر، عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران نیز در این خصوص گفت: در برخورد با شورایاران با تقاضای ایجاد میدان و بازار تره‌بار در بسیاری نواحی و مناطق روبه‌رو هستیم.

وی طی طرح پیشنهادی به مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران توضیح داد: به‌دلیل حجم بالای سرمایه‌گذاری‌ برای ایجاد میادین و بازارهای میوه و تره‌بار، بهتر است ایجاد این اماکن به شهرداری‌های مناطق واگذار شود.

حسن بیادی، نایب رئیس شورای شهر تهران نیز افزود: بسیاری از بازارها و میادین در جاهایی ایجاد می‌شوند که با مشکل پارکینگ مواجه هستند.  وی پیشنهاد کرد:‌ بهترین راه برای رفع این معضل، احداث پارکینگ‌های مکانیزه است.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران با توجه به توصیه‌های اعضای شورای شهر تهران گفت: انتقال ساخت بازارها به شهرداری‌های مناطق و همچنین اداره بازارها مورد تاکید شهردار تهران قرار گرفته است و از سال آینده ساخت بازارهای جدید توسط مناطق انجام می‌گیرد.

وی همچنین بیان کرد: سازه‌های بازارها را به حالت نمایشگاهی تغییر می‌دهیم تا نظارت بر بهداشت و کیفیت ارائه کار آنها بهتر باشد. در ادامه جلسه، گزارش حسابرس منتخب شورای اسلامی شهر تهران درخصوص عملکرد مصوبه بودجه سال 85 شورای شهر ارائه شد و ماده واحده آن به تصویب رسید.

کد خبر 97802

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز