دوشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۹:۵۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: مشاور معاون توسعه بازرگانی داخلی وزیر بازرگانی‌ گفت:

ذخیره‌سازی سیب و پرتقال برای مصرف شب عید و اقدامات برای عرضه مناسب و فراوان موز انجام شده است که اسفند ماه به بازار عرضه خواهد شد. به گزارش واحد مرکزی خبر، جواد اردکانی گفت: ذخیره‌سازی بر‌اساس نیازهای سازمان‌های بازرگانی استان‌ها صورت گرفته و مقدار ان متناسب با کالای تامین شده سال‌های قبل است که پارسال هم با عرضه به موقع و فراوان، رضایت مصرف‌کنندگان را به دنبال داشت.

وی افزود: میوه مورد نیاز در انبارها و سردخانه‌ها ذخیره شده است و تحت کنترل نمایندگان سازمان‌های بازرگانی استان‌هاست که بموقع و با بسته‌ بندی مناسب در سبدهای پلاستیکی نو و کارتن‌های مناسب دارای آرم تنظیم بازار و از طریق شبکه‌های توزیع منتخب با قیمت مناسب در اختیار مصرف‌کنندگان قرار خواهد گرفت.

اردکانی‌ اظهار داشت: وزارت بازرگانی بر‌اساس سیاست‌های تنظیم بازار میوه و مرکبات طرح تامین و ذخیره‌سازی را از شهریور آغاز کرد.

وی ادامه داد: پس از دریافت اطلاعات درباره میزان نیاز استان‌ها به میوه و مرکبات و شناخت استان‌های تامین‌کننده سیب و پرتقال، دستورالعمل اجرایی برای روسای سازمان‌های بازرگانی استان‌های ارسال و مقرر شد با فراخوان مباشران تامین و تامین‌کننده‌های میوه سال قبل، امکانات آنها را برای ذخیره‌سازی میوه در سال جاری نیز بررسی کنند و پس از تحلیل و بررسی قیمت تمام شده‌، با استان‌های متقاضی وارد مذاکره شوند.

کد خبر 100791

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز