گروه ورزشی: این اولین بار نیست که تاریخ برگزاری شهرآورد حرف و حدیث‌هایی را به وجود می‌آورد.

با توجه به اینکه تیم‌های پرسپولیس و استقلال تهران قرار است در تاریخ 14 بهمن‌ماه و در یک روز غیر تعطیل به مصاف یکدیگر بروند، بعید به نظر می‌رسد که هواداران دو تیم استقبال ویژه‌ای از این دیدار داشته باشند. در سال‌های گذشته نیز چالش تغییر زمان دربی وجود داشته است. در این خصوص می‌توان به چند دربی اشاره کرد. همانند مقطعی که با اعلام سازمان لیگ مبنی بر برگزاری دربی شهر تهران در روز 15 فروردین ماه سال 87  باشگاه استقلال رسما مخالفت خود با انجام این بازی در روز یاد شده را اعلام کرد.

تنها ساعتی پس از تعیین زمان رویارویی دو تیم استقلال و پرسپولیس در شصت و چهارمین دربی تهران، باشگاه استقلال مخالفت خود را با تاریخ برگزاری این بازی اعلام کرد. باشگاه استقلال ضمن تماس با مسئولان سازمان لیگ فدراسیون فوتبال اعلام کرد  که در تاریخ یاد شده به دیدار پرسپولیس نخواهند رفت.

رویارویی تیم‌های استقلال و سپاهان در تاریخ دهم فروردین‌ماه سال 87 و فاصله اندک این بازی تا زمان برگزاری دربی شصت و چهارم تهران باعت شده بود تا آبی‌پوشان تهرانی خواهان تغییر زمان دیدار با حریف سرخپوش تهرانی شوند. این در حالی بود که مسئولان باشگاه پرسپولیس به گونه‌ای دیگر به برگزاری این دیدار اعتراض داشتند. هرچند هنوز باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال در خصوص زمان انجام دربی اعتراضی نداشته‌اند اما به نظر می‌رسد با توجه به میزبانی پرسپولیس در دربی شصت و هشتم باید منتظر اعتراض مسئولان این باشگاه به سازمان لیگ باشیم.

عزیزمحمدی: موافقت اولیه‌ شورای تامین را گرفته‌ایم

رئیس سازمان لیگ فوتبال گفت: «به دلیل تغییر در برنامه هفته بیست و دوم امکان برگزاری مسابقه دو تیم استقلال و پرسپولیس در روز جمعه وجود نداشت.» عزیزمحمدی در مورد علت برگزاری مسابقه استقلال و پرسپولیس در روز چهارشنبه 14 بهمن گفت: «در روز جمعه 16 بهمن به دلیل تقارن با اربعین حسینی امکان برگزاری مسابقه وجود نداشت. جمعه بعد از آن هم 22 بهمن روز قبل از 28 صفر است. به این ترتیب اگر در روز چهارشنبه دربی را برگزار نمی‌کردیم تا سه هفته دیگر امکان برگزاری این مسابقه در روز جمعه وجود نداشت.»

وی ادامه داد: «پیش از این قرار بود مسابقه دو تیم در روز جمعه برگزار شود اما به دلیل سفر تیم ملی به قطر برنامه هفته بیست و دوم تغییر کرد و به ناچار تاریخ دربی تهران هم عوض شد.»

رئیس سازمان لیگ در مورد اینکه چرا باشگاه استیل‌آذین هر زمانی که می‌خواهد ورزشگاه خانگی‌اش را تغییر می‌دهد و آیا این امکان برای سایر تیم‌ها نیز فراهم است، گفت: «ورزشگاه‌ها باید استاندارد باشد اما استیل‌آذین ابتدا دستگردی را ورزشگاه خانگی خود اعلام کرد اما به دلیل اینکه باشگاه استقلال در این ورزشگاه تمرین می‌کرد آنها به تختی رفتند و اکنون به دلیل برخی مشکلات با باشگاه راه‌آهن به توافق رسیده‌اند.»

رئیس سازمان لیگ در پاسخ به انتقادی که برخی رسانه‌ها به برگزاری دیدار دربی در وسط هفته مطرح کردند، گفت: «با توجه به تعطیلاتی که در ماه بهمن وجود دارد، راهی جز این وجود نداشت.» عزیزمحمدی درباره‌ زمان بازی برگشت پرسپولیس - استقلال که روز چهارشنبه 14 بهمن اعلام شده، گفت: «پس از اینکه مشخص شد تیم ملی باید در تورنمنت دوحه شرکت کند، رقابت‌های هفته‌ بیست‌ودوم را تعطیل کردیم.

پس از آن به دلیل اینکه امکان جابه‌جایی مسابقات هفته‌های بعد وجود نداشت و نمی‌توانستیم به عنوان نمونه بازی‌های هفته 24 و 25 را پس از هفته‌ 26 برگزار کنیم و همچنین نمی‌خواستیم با فشردگی بازی‌های هفته‌های 24 و 25 را برنامه‌ریزی کنیم، چاره‌ای نداشتیم که بازی پرسپولیس و استقلال را در این زمان برگزار کنیم.» وی افزود: «در برنامه‌ای که پیش از حضور تیم ملی در تورنمنت قطر آماده کرده بودیم، بازی استقلال و پرسپولیس قرار بود در روز جمعه 9 بهمن برگزار شود اما با توجه به حضور تیم ملی در این تورنمنت تغییراتی را در برنامه ایجاد کردیم.

اگر می‌خواستیم در روز تعطیل این بازی را برگزار کنیم، به دلیل اینکه شانزدهم بهمن مقارن با اربعین حسینی بود، این امکان وجود نداشت. همچنین نمی‌توانستیم شب اربعین یعنی در روز پنجشنبه این بازی را برگزار کنیم. هفته‌ بعد از آن هم 22 بهمن و 28 صفر بود که عملا برگزاری دربی در این روزها هم ممکن نیست. بنابراین مجبور شدیم در برنامه‌مان این بازی را در روز چهارشنبه بگنجانیم.»

محمدی در پاسخ به این سئوال که آیا شورای تامین استان تهران با برگزاری دربی در روز غیرتعطیل موافقت می‌کند، گفت: «با آنها رایزنی کرده‌ایم و موافقت اولیه‌شان را هم گرفته‌ایم. ضمن اینکه برنامه‌ای به غیر از این، برنامه‌ هفته‌های بعدی لیگ برتر را دچار مشکل می‌کرد و ما چاره‌ای به غیر از این نداشتیم.» وی افزود: «با هماهنگی‌هایی که انجام می‌دهیم اطمینان داریم مشکلی در راه برگزاری این دیدار به وجود نخواهد آمد.»

رئیس سازمان لیگ درباره‌ درخواست چهار نماینده‌ ایران در لیگ قهرمانان آسیا برای در نظر گرفتن شرایط ویژه‌ این 4 تیم به ایسنا گفت: «در هفته‌ بیست و هفتم لیگ بازی چهار تیم استقلال، سپاهان، ذوب‌آهن و مس را 28 بهمن برنامه‌ریزی کرده‌ایم و این به خاطر بازی این تیم‌ها در روزهای چهارم و پنجم اسفند در لیگ قهرمانان آسیاست. می‌توانستیم بازی این تیم‌ها در لیگ را مانند دیگر بازی‌ها در روزهای 29 و 30 بهمن برگزار کنیم اما برای استراحت بیشتر این تیم‌ها بازی آنها را زودتر برنامه‌ریزی کردیم.»

محمدی در پایان در پاسخ به این سئوال که آیا شایعه‌ اسپانسری یکی از شرکت‌های هرمی در لیگ قهرمانان آسیا صحت دارد و آیا ممکن است فدراسیون فوتبال ایران تصمیمی برای حضور تیم‌های ایرانی در این رقابت‌ها بگیرد، گفت: «هیات رئیسه‌ فدراسیون فوتبال قرار است صحت و سقم این موضوع را مورد بررسی قرار دهد.»

کفاشیان: بهتر است دربی در روز تعطیل برگزار شود

در حالی که فصل جدید رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا هنوز آغاز نشده است، شایعاتی در خصوص تبلیغات این مسابقات شنیده شده و می‌گویند قرار است مسئولان برگزاری این مسابقات از تبلیغات شرکت‌های هرمی هم استفاده کنند. علی کفاشیان، رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص این موضوع می‌گوید: «کنفدراسیون فوتبال آسیا هنوز در مورد تبلیغ شرکت‌های هرمی چیزی به ما نگفته است.

البته من هم این موضوع را روز گذشته شنیدم و از روابط بین‌الملل خواستم که پیگیر این موضوع باشند ولی فعلا خبر خاصی در این مورد ندارم و AFC هم چیزی به ما نگفته است که بخواهیم در مورد آن اظهارنظر کنیم.» کفاشیان در مورد برگزاری دیدار پرسپولیس و استقلال آن هم در یک روز غیر تعطیل می‌گوید: «من در جریان نیستم که چرا سازمان لیگ این بازی را در یک روز غیرتعطیل برگزار خواهد کرد.

بهتر است که این مسابقه در روز تعطیل برگزار شود و در این زمینه بررسی‌های لازم را انجام خواهیم داد.» رئیس فدراسیون فوتبال در پایان حرف‌هایش در مورد برنامه‌های افشین قطبی و اینکه می‌گویند او خواهان انجام چند بازی تدارکاتی شده است، می‌گوید: «این موضوع هم در برنامه‌های قطبی وجود دارد و ما آن را بررسی خواهیم کرد.»

کد خبر 97402

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز