یکشنبه ۱۲ مهر ۱۳۸۸ - ۰۶:۱۳
۰ نفر

گـروه ورزشی: شصت‌وهفتمین رویارویی پرسپولیس و استقلال در شرایطی با تساوی یک بر یک به پایان رسید که حرف و حدیث‌های مختلفی درخصوص گلزن تیم آبی‌پوش تهرانی در این دیدار مطرح شده است.

در شرایطی که پرسپولیس در دقیقه 49 توانست توسط عادل کلاه‌کج دروازه استقلال را باز کند، 5 دقیقه بعد آبی‌پوشان به گل تساوی دست پیدا کردند که البته اسم گلزن استقلال، برای رسانه‌ها و طرفداران فوتبال همچنان مبهم است.

در صحنه گل استقلال رضا عنایتی روی پاس بلند خسرو حیدری، توپ را با ضربه سر به تیر مخالف فرستاد، درست جایی که حسین کاظمی و فرهاد مجیدی آماده قطع کردن توپ بودند و در نهایت پرش بلند آنها منجر به گل تساوی استقلال شد. یک ثانیه بعد از چسبیدن توپ به تور دروازه، دوربین تلویزیونی چهره صمد مرفاوی را نشان داد که با دست‌های مشت‌کرده به هوا پرید و لحظاتی بعد دوربین روی چهره حسین کاظمی رفت که به سمت هواداران استقلال می‌رفت تا خوشحالی‌اش را با آنها تقسیم کند.

از طرفی فرهاد مجیدی هم با پریدن از تابلوهای تبلیغاتی که پشت دروازه پرسپولیس قرار داشتند، خوشحالی‌اش را بروز داد تا ابهامات در خصوص زننده این گل ادامه داشته باشد. البته مزدک میرزایی گزارشگر این مسابقه بعد از دیدن تصاویر آهسته، حسین کاظمی را به عنوان گلزن استقلال اعلام کرد. از طرفی روزنامه‌ها و سایت‌های خبری هم از کاظمی به عنوان زننده گل تساوی استقلال نام بردند.

این در حالی است که تصاویر تلویزیونی به طور واضح نمی‌توانست نشان دهد که گل آبی‌پوشان توسط کدام بازیکن به ثمر رسیده و اگر یک دوربین درون دروازه قرار داشت، شاید خیلی راحت می‌شد نام گلزن شهرآورد را مشخص کرد.

کاظمی: مجیدی گل زد

بعضی از روزنامه‌های روز شنبه در مورد این موضوع، شایعه‌های مختلفی را مطرح کردند که یکی از آنها به صحبت‌های فرهاد مجیدی در رختکن استقلال مربوط می‌شود. می‌گویند در حالی که بازیکنان استقلال در رختکن مشغول تعویض لباس‌هایشان بودند در مورد زننده گل تیم‌شان بحث می‌کردند و مجیدی هم به یک‌باره با صدای بلند گفته است: «گل را من زدم.»

حتی شایعه شده که حسین کاظمی بعد از حرف‌های مجیدی حالتی قهرآمیز گرفته و گفته است: «برایم مهم نیست، اصلا من گل نزدم.» در این میان کاظمی در گفت‌وگو با همشهری این موضوع را تکذیب کرده و می‌گوید: «حرف‌زدن در مورد اینکه چه کسی گل استقلال را به ثمر رساند، موضوع چندان مهمی نیست و ترجیح می‌دهم که این مسئله ادامه پیدا نکند. من بعد از بازی هم گفتم که فرهاد، گل را به ثمر رساند و فکر نمی‌کنم دیگر حرف خاصی مانده باشد.»

کاظمی در پاسخ به این سئوال که اگر مجیدی گل استقلال را به ثمر رسانده پس چرا او بعد از به ثمر رسیدن گل خوشحالی کرده است، تاکید می‌کند: «اولا در مورد آن صحنه باید بگویم که من و فرهاد با هم به هوا پریدیم و حتی خودمان هم نمی‌دانیم که چه شد. در ضمن این حق من است که به خاطر گلزنی تیمم خوشحال باشم.»

مجیدی: من گل زدم

مجیدی، کاپیتان استقلال نسبت به شایعاتی که روزنامه‌ها در مورد او مطرح کرده‌اند، ناراحت است. او می‌گوید: «من برای خبرنگاران احترام خاصی قائل هستم ولی بعضی از آنها متاسفانه در نوشتن مطالب رعایت انصاف و صداقت را رعایت نمی‌کنند و براساس حدس و گمان‌های خود، مسائلی را مطرح می‌کنند که به هیچ عنوان صحت ندارد. در ضمن بعضی از آنها در سال‌های گذشته و در باشگاه استقلال افرادی را داشته‌اند که در حال حاضر در تیم ما نیستند و به همین دلیل سعی می‌کنند برای رسیدن به اهداف خود، استقلال را وارد حاشیه کنند که ما البته به این مسائل توجه نمی‌کنیم.»

مجیدی در پاسخ به این سئوال که بالاخره چه کسی گل استقلال را به ثمر رساند، تاکید می‌کند: «واقعا این مسائل برای من مهم نیست و اصلا دوست ندارم در این مورد حرفی بزنم. فقط مهم این بود که ما گل تساوی را به ثمر برسانیم و حالا هیچ فرقی ندارد که من گل زده باشم یا حسین کاظمی. البته برای پاسخ دادن به سئوال شما باید بگویم که توپ به سر من برخورد کرد و وارد دروازه شد ولی صادقانه می‌گویم که حالا بازی تمام شده و اصلا برایم مهم نیست که این گل توسط چه کسی به ثمر رسید.»

مجیدی در پاسخ به این سئوال که آیا صحت دارد در رختکن فریاد زده‌ای که گل استقلال توسط تو به ثمر رسیده است، تاکید می‌کند: «به هیچ عنوان این موضوع صحت ندارد و من برای آنهایی که چنین مسائلی را عنوان کرده‌اند متاسفم. من بعد از مسابقه با هیچ‌یک از روزنامه‌ها و سایت‌های خبری، مصاحبه نکردم و حتی می‌توانید در مورد رختکن از دیگر بازیکنان استقلال سئوال کنید.

باز هم با قاطعیت می‌گویم که هیچ حرفی در رختکن نزدم و واقعا برایم مهم نیست که گل استقلال به نام چه کسی ثبت شود.»کاپیتان استقلال در پایان حرف‌هایش می‌گوید: «من در مورد بازی فقط باید بگویم که شرمنده هواداران استقلال شدیم. برای پرسپولیس و هوادارانش هم احترام خاصی قائلم ولی از تماشاگران تیم خودمان معذرت می‌خواهم که نتوانستیم جواب محبت آنها را داده و 3 امتیاز را بگیریم.»

مجیدی، زننده گل استقلال

در حالی که حرف و حدیث‌های مختلفی در خصوص زننده گل استقلال به وجود آمده است، سایت رسمی این باشگاه روز گذشته اعلام کرد که گل تساوی آبی‌پوشان در دیدار مقابل پرسپولیس توسط فرهاد مجیدی به ثمر رسیده است. به گفته سایت باشگاه استقلال، برخلاف اظهارات گزارشگر مسابقه و همچنین مطالب منتشرشده در رسانه‌ها، تک‌گل استقلال در دیدار با پرسپولیس توسط فرهاد مجیدی به ثمر رسید که به اشتباه نام حسین کاظمی به عنوان زننده گل منتشر شده است.

در ادامه این مطلب آمده است که نتایج بررسی‌های دقیق تصاویر تلویزیونی نشان می‌دهد در حالی که کاظمی و مجیدی برای استفاده از توپ ارسالی عنایتی همزمان در مسیر دروازه پرسپولیس حرکت می‌کنند، این مجیدی است که با ضربه سر دروازه حریف را باز می‌کند. البته نباید از زحمات حسین کاظمی در طول 90 دقیقه به آسانی گذشت که بدون شک یکی از بهترین بازیکنان استقلال در دیدار با پرسپولیس بود.

کد خبر 91936

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز