مهر: رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از حضور محمدباقر قالیباف، شهردار تهران در جلسه امروز کمیسیون عمران مجلس خبر داد.

محمدحسین مقیمی با بیان این مطلب گفت: در این جلسه تنها در زمینه مسائل و مشکلات متروی تهران بحث و تبادل نظر می‌شود.نماینده مردم خمین در خانه ملت با بیان اینکه مسائل مربوط به توسعه و بهره‌برداری از مترو با حضور شهرداری تهران و اعضای کمیسیون عمران مجلس مورد بررسی قرار می‌گیرد، تصریح کرد: تلاش مجلس برای برگزاری این جلسات محقق شدن تعهدات قانونی است که براساس آن مقرر شده تا پایان سال 1390 بخش 30 درصدی حمل‌ونقل عمومی درون‌شهری تهران به مترو اختصاص داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه در زمان حاضر متروی تهران با این رقم فاصله دارد، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون حدود 8 درصد از حمل‌ونقل درون‌شهری به مترو اختصاص دارد که با اعتباراتی که برای امسال از سوی مجلس به متروی تهران اختصاص داده شده، امیدواریم جهش مناسبی در این زمینه واقع شود.

مقیمی در پاسخ به این سؤال که آیا موضوع درخواست رئیس‌جمهور برای واگذاری مترو به دولت نیز در این جلسه بررسی می‌شود، گفت: این موضوع قابل بررسی در این جلسه نیست؛ چراکه براساس قانون مسئولیت مترو بر عهده شهرداری است و به استناد این قانون موارد دیگر منتفی است.

کد خبر 97198

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز