سه‌شنبه ۱۷ آذر ۱۳۸۸ - ۱۹:۳۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: ایران در نشست اعضای فدراسیون بسکتبال غرب آسیا به عنوان میزبان مسابقات سال 2010 انتخاب شد

به گزارش مهر، اجلاس اعضای 7 کشورعضو فدراسیون بسکتبال غرب آسیا (WABA)  در روز 17 آذر با حضور روسای فدراسیون‎های بسکتبال کشورهای ایران، یمن، عراق، فسطین، اردن، لبنان و سوریه همراه باژان تابت (دبیرکل وابا)، خانم ماری (منشی دفتر وابا) و هاکوب خاجیریان (نماینده تام الاختیار فیبا آسیا)  درمحل هتل المپیک تهران برگزار و طی آن به اتفاق آراء ایران به عنوان میزبان مسابقات سال 2010 بسکتبال باشگاههای غرب آسیا انتخاب شد.

در این جلسه مقرر شد با توجه به اینکه مهرام تهران و ذوب آهن اصفهان نمایندگان ایران در این رقابت‌ها خواهند بود، محمود مشحون رئیس فدراسیون بسکتبال تصمیم نهایی در مورد اینکه این رقابت‌ها در تهران یا اصفهان برگزار شود را اتخاذ کند.

تیم بسکتبال مهرام مدافع عنوان قهرمانی باشگاه‌های آسیاست. این مسابقات دو سال گذشته نیز در ایران و به میزبانی بندر امام ماهشهر برگزار شد. مسابقات بسکتبال باشگاه‌های آسیا دهه سوم اسفندماه برگزار می‌شود.

در نشست امروز WABA همچنین عراق به عنوان نخستین میزبان مسابقات بسکتبال بانوان غرب آسیا انتخاب شد. این مسابقات قراراست فروردین ماه سال آینده با حضور نمایندگان 7 کشورغرب منطقه غرب برگزار شود.

اعضای WABA در گردهمایی امروز همچنین تصویب کردند که از سال آینده مسابقات بسکتبال رده های سنی (کمتر از 17 سال) به صورت چرخشی و براساس حروف الفبا به میزبانی کشورهای عضو WABA برگزار شود. بر این اساس کشورهای ایران، اردن و عراق میزبان این رقابتها در سه سال اول خواهند بود.

اعضای WABA در دیگر مصوبه امروز خود برای مبارزه با معضل صغرسن بازیکنان مقرر کردند از این پس صدور کارت بازی بازیکنان براساس شناسنامه، پاسپورت و گواهی روز تولد بازیکنان تعیین شود.

در نشست امروز همچنین اعضای WABA ضمن تاکید بر از سرگیری دوباره مسابقات بسکتبال لیگ باشگاه‌های غرب آسیا که از دو سال گذشته به دلیل مشکلات اسپانسرینگ لغو شده بود، مقرر کردند این مسابقات از سال آینده با جذب اسپانسر جدید از سرگرفته شود.

کد خبر 96947

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز