مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۷ آبان ۱۳۸۸ - ۱۶:۲۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: محققان با استفاده از قوانین فیزیک توانستند بهترین روش برای شوت پرتاب آزاد موفق را در بسکتبال ارائه کنند.

به گزارش مهر، دو مهندس مکانیک و هوا فضای دانشگاه ایالتی کارولینای شمالی صدها هزار شبیه سازی رایانه‌ای مسیر انحراف شوت پرتاب آزاد در بسکتبال را برای دستیابی به بهترین روش پرتاب این شوت مورد بررسی قرار دادند.

پس از شبیه سازی‌ها این مهندسان به تعدادی از توصیه‌هایی که می‌توانند شوت پرتاب آزاد را بهبود بخشند دست یافتند.

به عنوان اولین توصیه، این محققان اظهار داشتند که شوت کننده باید با بسامد حدود سه هرتز چرخش به عقب شوت کند. این روش موجب می‌شود که توپ قبل از اینکه به حلقه بسکتبال برسد سه چرخش کامل به عقب را بسازد. چرخش به عقب موجب می شود از قدرت توپ زمانی که از دیواره یا تخته بسکتبال به طرف حلقه می‌رود کاسته شود. این بهترین شانس برای جای گرفتن توپ در حلقه است.

براساس گزارش اینوویشن ریپورت، همچنین این مهندسان توصیه کردند هدف گیری توپ باید در فاصله 5 سانتیمتری بین حلقه و پشت دیواره باشد. برطبق شبیه سازیها هدف گیری برای مرکز سبد حلقه احتمال موفقیت شوت را حدود 3 درصد کاهش می‌دهد.

براساس گزارش ساینس دیلی، این دانشمندان توصیه کردند که توپ باید در جهت 52 درجه افقی پرتاب شود. این محققان که از بسکتبال مردان برای انجام مطالعات خود استفاده کردند در ادامه توصیه‌های خود اظهار داشتند که بازیکن شوت کننده بسکتبال که 6 پا و 6 اینچ قد دارد باید توپ را در حدود 6 اینچی از بالای سر خود شوت کند.

کد خبر 94717

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز