چهارشنبه ۱۱ شهریور ۱۳۸۸ - ۰۵:۳۳
۰ نفر

زمان تعیین‌شده یا به عبارتی بهتر آخرین مهلت از سوی کمیته مسابقات فدراسیون بسکتبال برای اعلام وضعیت نهایی تیم‌ها به منظور حضور در لیگ برتر و دسته یک امروز به پایان می‌رسد

و تمامی تیم‌ها تا آخر وقت اداری امروز فرصت دارند برای حضور در این مسابقات ثبت‌نام کنند. با وجود هشدارهای مکرر، بعید به نظر می‌رسد که تعداد تیم‌ها به حد نصاب پیش‌بینی شده نرسد، چرا‌که بسیاری از تیم‌ها همچنان خواستار وقت بیشتری برای اعلام آمادگی شدند.

در رقابت‌های لیگ برتر که بیشترین نگاه‌ها را به دنبال خود دارد، تا دیروز بنا به گفته حسن نوربخش، مسئول کمیته مسابقات فدراسیون بسکتبال تنها حضور چهار تیم مدعی فصل پیش مهرام، پتروشیمی، ذوب‌آهن و صبا مهر قطعی شده بود و سایر تیم‌ها طی دیروز و امروز باید اعلام آمادگی کنند.نوربخش در گفت‌وگو با همشهری احتمال تمدید ثبت‌نام را برای برخی از تیم‌ها رد نکرد و گفت: «به برخی از تیم‌ها تا روز شنبه آینده نیز فرصت دادیم که تکلیف خود را مشخص کنند.»

وی در عین حال در گفت‌وگو با مهر در همین ارتباط گفت: «با توجه به زمان آغاز مسابقات، فرصت زیادی برای رسیدگی به امور مربوط به رقابت‌ها باقی نمانده و نمی‌توانیم فرصت دیگری برای تیم‌ها در نظر بگیریم.» نوربخش در مورد تعداد تیم‌های حاضر در این فصل از رقابت‌ها با اشاره به آیین‌نامه مصوب سال گذشته می‌گوید: «فدراسیون تصمیم گرفت با شرکت 12 تیم این مسابقات را برگزار کند و با توجه به تعویق مسابقات کشورهای اسلامی، 16 مهرماه تاریخ شروع لیگ برتر تعیین شده است.»

مناقشه میان مدعیان

در حالی که بسیاری از تیم‌ها بر سر دوراهی ماندن در لیگ و تیمداری و انصراف و کناره‌گیری وضعیت مبهمی داشتند، تیم‌های مدعی قهرمانی فارغ از هر گونه دغدغه‌ای به دنبال تقویت تیم‌های خود بودند.در  بازار نقل و انتقال تابستانی لیگ  رقابت اصلی میان دو مدعی بزرگ تهرانی یعنی صبا مهر و مهرام درجریان بود که هنوز هم ادامه دارد و این دو رقیب در رقابتی جذاب و نفسگیر به دنبال جذب ستاره‌های یکدیگر هستند.

یکی از اصلی‌ترین موارد مورد مناقشه میان این دو  رقیب سنتی مربوط به پیشنهاد چشمگیر و قابل تامل صبامهر به صمد نیکخواه‌بهرامی بود. با توجه به اینکه این بازیکن چند سال در مهرام حضور داشته و هنوز با این تیم قرارداد دارد. 

مهدی کامرانی هم یکی دیگر از بازیکنان محوری مهرام بود که تصمیم به ترک تیم گرفت اما در نهایت دیروز حمیدرضا صمدزاده، سرپرست مهرام خبر از توافق نهایی‌اش با این تیم داد.

وی در مورد بازیکنان جدید این تیم گفت: «حضور حامد آفاق قطعی شد و ایمان زندی هم با این تیم قرارداد داخلی امضا کرد.» صمدزاده در مورد جذب بازیکنان خارجی قهرمان ایران و آسیا به همشهری گفت: «حضور جکسون ورومن، بازیکن فصل پیش صبا حتمی شد و جذب دیگر بازیکن خارجی بستگی به بازیکنان داخلی خواهد داشت.»

از سوی دیگر صبامهر که پس از رفتن کرم احمدیان به ذوب‌آهن و حامد آفاق به مهرام عذر برادران افرادی را نیز خواسته، تنها فردی که جذب کرده پریس بازیکن آمریکایی فصل پیش مهرام و صمد نیکخواه‌بهرامی است که هنوز موفق به جدایی از تیم سابقش مهرام نشده است. مهران شاهین‌طبع، سرمربی صبا مهر همچنین خبر از ترکیب جدیدی برای تیم سوم فصل پیش داد که اکثر نفراتش را ملی‌پوشان جوان بسکتبال تشکیل خواهند داد. شیرچنگ، محمد سیستانی، مسعود ایرانی و حسن‌زاده از جمله بازیکنان جدید صبا محسوب می‌شوند.

ذوب‌آهن با جذب احمدیان، کاپیتان سابق تیم ملی بیشتر در اندیشه حفظ بازیکنان بومی موفق چند سال گذشته‌اش است و پتروشیمی به عنوان دیگر تیم شهرستانی با تمدید قرارداد کردزیچ سرمربی صربستانی فصل قبل خود در همین یکی، دو روز آینده تیم این فصل خود را به طور کامل می‌بندد. شاهپور یاوری، عضو شورای ورزش پتروشیمی از حفظ بازیکنانی چون سعید داورپناه، جواد داوری و چند بازیکن بومی فصل پیش خبر داد و گفت: «با کنار گذاشتن بابک نظافت طی 48 ساعت آینده ترکیب نهایی این تیم را معرفی خواهیم کرد.»

کد خبر 89338

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار توپ و تور

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز