شنبه ۲ آبان ۱۳۸۸ - ۰۵:۵۴
۰ نفر

علی شاکری: با گذشت سه هفته، مهرام مدافع عنوان قهرمانی، صدرنشین لیگ برتر بسکتبال ایران شد.

مهرام در حالی در رقابت با پتروشیمی توانست به صدر جدول برسد که حریفش در قزوین در مصاف با تیم متحول‌شده صبامهر شکست خورد و قهرمان فصل پیش در شهرکرد با 30 امتیاز اختلاف موفق به عبور از هیات شهرکرد شد.

مهرام بازی‌های هفته‌های آینده‌اش به دلیل حضور کامرانی، صمد نیکخواه‌بهرامی و آفاق در ترکیب تیم ملی بسکتبال خیابانی در مسابقات داخل سالن آسیا به تعویق می‌افتد. این تیم در شهرکرد کاملا بر میزبان خود مسلط بود و در پایان نیز توانست به برتری 105 بر 73 نایل آید. این پیروزی پرگل همراه با باخت پتروشیمی در قزوین باعث صدرنشینی مهرام پس از گذشت سه هفته از لیگ برتر در صدر جدول شد.

به نظر می‌رسد پس از آن دو بازی پرانتقاد هفته اول و دوم که واکنش مصطفی هاشمی و مسئولان این تیم را به همراه داشت، با این برد پرگل، اعتماد و خودباوری به جمع بازیکنان مهرام برگشته باشد. قهرمان ایران و آسیا که هنوز از وجود بازیکنان خارجی خود محروم است، مطمئنا در بازی‌های تیم پیش‌رو و ملحق شدن آنها مشکلی در زمینه تکرار قهرمانی‌های دو سال گذشته خود نخواهد داشت.

تحقق وعده شاهین طبع

در مهم‌ترین بازی هفته، صبامهر زودتر از آنچه که مهران شاهین‌طبع پس از جوانگرایی صورت گرفته در این تیم وعده‌اش را داده بود، به پیروزی رسید. شاهین‌طبع پس از باخت هفته پیش در گرگان گفته بود قدرت و استعداد تیم جوانش را باید در ماه‌های آینده دید، اما تنها با گذشت یک هفته، صبامهر موفق شد در قزوین تیم پتروشیمی را شکست دهد.

برای کمتر کسی قابل باور بود که تیم پرستاره پتروشیمی در نخستین بازی بیرون از خانه نتواند حریف صبامهر شود و به سومین برد پیاپی‌اش نرسد. اما صبامهر در روزی که هر دو حریف رقابت سختی در کارهای دفاعی داشتند و به دنبال پیروزی با حداقل امتیاز بودند، این تیم صبا مهر بود که در لحظات حساس میدان‌داری کرد و با تدبیر بیشتر به آنچه که می‌خواست، رسید.

هنگامی که جواد داوری دو پنالتی حساس تیمش را از دست داد، صبامهر با غول آمریکای لاتینی خود پریست و اشتباه‌های مدافعان حریف، توانست فاتح مهم‌ترین بازی هفته شود. صبامهر با برتری 63 بر 60 در مصاف با پتروشیمی مانند بازی‌های رفت و برگشت دیدار رده‌بندی فصل قبل موفق به مغلوب کردن پتروشیمی شد و این تیم را به طور موقت از رقابت‌ با مهرام درصد جدول بازداشت.

دومین پیروزی ذوب‌آهن

ذوب‌آهن یکی دیگر از مدعیان قهرمانی این فصل در دیداری که حساسیت و اهمیتش کمتر از دیدار صبامهر و پتروشیمی نبود در اصفهان دومین باخت لوله AS شیراز را رقم زد. اگر بازی هفته گذشته ذوب‌آهن با دانشگاه آزاد به تعویق نمی‌افتاد، تیم اصفهانی این شانس را داشت که در این هفته در کنار مهرام در صدر جدول باشد. با این همه شاگردان فرزاد کوهیان در سایه کارگروهی مناسب و با نفراتی چون ساهاکیان، داودی، احمدیان، اکبری، روزبهانی و دو بازیکن خارجی‌اش، پیروزی جالب توجه 97 بر 77 را به ثبت رساندند. در شیراز، پاسارگاد در نخستین بازی خانگی‌اش پس از ورود به لیگ برتر، همه را ناامید کرد.

نماینده دوم شیراز برخلاف نمایش اولش در تهران مقابل مهرام در برابر تیم منسجم شهرداری گرگان حتی به اندازه یک حریف معمولی هم جلوه نداشت و با نزدیک به 26 امتیاز 97 بر 71 مغلوب میهمان شمالی خود شد. شهرداری با جذب بازیکنان مورد نظرش از هفته دوم به بعد لیگ برتر جدول به یک تیم مدعی شد تا جایی که خیلی‌ها جایگاه این تیم را در جدول دوره‌ای در زمره چهار تیم اول جام پیش‌بینی می‌کردند.

کد خبر 93498

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز