سه‌شنبه ۱۴ مهر ۱۳۸۸ - ۰۴:۳۳
۰ نفر

فدراسیون بسکتبال غرب آسیا (وابا) برای تیم‌هایی که از شرکت در رقابت‌های ملی یا باشگاهی این منطقه انصراف دهند و کناره‌گیری کنند، 5 هزار دلار جریمه نقدی در نظر گرفت.

محمود مشحون، رئیس فدراسیون بسکتبال ایران و غرب آسیا در  این خصوص اظهار داشت: «تمام کشورهای غرب آسیا و عضو فدراسیون بسکتبال این منطقه، موظف‌اند با قدرت کامل در رقابت‎های منطقه‎ای شرکت کنند. در غیر این صورت با جریمه نقدی روبه‌رو خواهند شد.»
وی ادامه داد: «این تصمیم در اجلاس اخیر هیات‌رئیسه فدراسیون بسکتبال غرب آسیا (لبنان) و به منظور حفظ و ارتقای سطح کیفی رقابت‎های منطقه‏ای اتخاذ شد.

دلیلی ندارد تیمی به این دلیل که خود را در حد و اندازه‎‏های مسابقات غرب آسیا نمی‎بیند از رویارویی با حریفان این منطقه خودداری کند. همه تیم‎های غرب آسیا موظف به حضور با کیفیت در مسابقه‌های این منطقه هستند.» رئیس فدراسیون بسکتبال با اشاره به مبلغ تعیین شده برای برخورد با تیم‏های انصراف‌دهنده یادآور شد: «هر تیمی که از شرکت در مسابقات باشگاه‏های غرب آسیا یا قهرمانی غرب آسیا (رده ملی) به هر دلیلی کناره‎گیری کند موظف به پرداخت 5 هزار دلار جریمه نقدی خواهد بود.»

مشحون با تاکید بر اینکه «WABA» حضور همه تیم‎های غرب آسیا در رقابت‏های منطقه‎ای را الزامی می‏داند، گفت: «اگر کشورهای عضو وابا نمی‎توانند با تیم اصلی خود در مسابقات شرکت کنند می‏توانند تیم ب را راهی مسابقات کنند اما تحت هر شرایطی باید در این رقابت‌ها حضور یابند.»

لیگ برتری‌ها در تدارک حضوری موفق

در آستانه شروع دور جدید رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال، همه تیم‌ها در تدارک حضوری شایسته و موفق هستند. در این میان مهرام و صبامهر که همراه ذوب‌آهن باز هم جزو مدعیان اصلی قهرمانی هستند همه تلاش خود را کردند تا با جذب ستاره‌های لیگ و بازیکنان باکیفیت خارجی، ‌ضمن حضور موفق در این رقابت‌ها، جواز حضور در رقابت‌های باشگاه‌های  آسیا  را به دست آورند. رقابت اصلی در بازار نقل‌وانتقالات میان مهرام و صبامهر بود و هریک سعی می‌کردند تیم بهتری را برای لیگ برتر مهیا کنند.

 در این میان تیم‌های شهرستانی هم در حد بضاعت خود به فکر حضوری آبرومندانه در این رقابت‌ها هستند.در این رابطه سرمربی تیم هیات بسکتبال شهرکرد گفت:« با تیم جوان و شاید هم گمنامی که در اختیار دارم تنها به فکر نتایج آبرومندانه در مسابقات امسال هستم.»

ناصر مهدیان به مشکلات مالی این تیم اشاره کرد و گفت: «از آنجایی که بودجه زیادی نداشتیم به تشکیل تیمی با حضور جوان‎ها اکتفا کردیم تا فقط فرصت شرکت در رقابت‎های لیگ برتر را از دست نداده باشیم. شاید علی جمشیدی شاخص‎ترین بازیکنی باشد که در اختیار داریم.» سرمربی تیم هیات بسکتبال شهرکرد ادامه داد: «به خاطر نداشتن بودجه حتی نتوانستیم بازیکنی از فهرست سهمیه‌های ملی در اختیار بگیریم. هنوز وضعیت بازیکنان خارجی مورد نظرمان هم مشخص نیست. به همین دلیل ناچاریم مسابقات امسال را بدون آنها آغاز کنیم. با این شرایط و تیم بومی‌ای که در اختیار داریم نباید توقع زیادی برای کسب نتیجه داشته باشیم.»

مهدیان تصریح‌کرد: «همین که با وجود مشکلات مالی حاضر به شرکت در مسابقات شدیم ارزش زیادی دارد. قصد داریم حضوری فعال در مسابقات داشته و نتایج آبرومندانه‌ای به دست آوریم.»

ایزدپناه: هماهنگ نیستیم

در فاصله 3 روز مانده به آغاز فصل جدید رقابت‎های بسکتبال لیگ برتر سرمربی تیم شهرداری گرگان گفت: «بازیکنان تیم من هنوز به هماهنگی لازم نرسیده‎اند.» محمدمهدی ایزدپناه ضمن بیان این مطلب تاکیدکرد: «چند روز بیشتر از کامل شدن نسبی ترکیب تیم شهرداری گرگان نمی‎گذرد. به قول معروف تازه تیم را جمع و جور کرده‌ایم، بنابراین هنوز آن‌طور که باید و شاید، آماده حضور در رقابت‎های لیگ نشده‎ایم.» وی ادامه داد: «بازیکنان خارجی تیم شهرداری گرگان که هر دو آمریکایی هستند 2 روز پیش به ترکیب تیم اضافه شدند.

با حضور این دو نفر ترکیب قابل قبولی تشکیل داده‎ایم هرچند که به خاطر نداشتن تمرینات کافی، بازیکنان هماهنگی زیادی با هم ندارند. فقط امیدواریم طی چند روز باقیمانده به آغاز مسابقات و در طول همان چند هفته ابتدایی لیگ برتر هماهنگی مورد نیاز را به‌دست آوریم.»سرمربی تیم  نماینده گرگان با اشاره به مشکلات موجود در این تیم یادآور شد: «به لحاظ بودجه کم و مشکلات مالی، اولین تیم لیگ برتر را در اختیار دارم. اگر هم اولین تیم نباشیم بدون شک دومین تیم هستیم.

ما با حداقل بودجه مورد نیاز برای حضور در رقابت‎ها دست به کار شدیم با این وجود به کسب حداقل نتیجه بسنده نخواهیم کرد. تیم شهرداری گرگان در دیدارهایی که به عنوان تیم میهمان به میدان می‎رود بیشتر به فکر ارائه بسکتبال زیبا و نمایش قابل قبول خواهد بود اما در دیدارهایی که میزبان هستیم وضعیت فرق می‎کند. تیم شهرداری در گرگان حریفی سخت برای هر تیمی خواهد بود. این را در تمام بازی‎ها ثابت خواهیم کرد.»

کد خبر 92148

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز