همشهری آنلاین: رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه استرداد لایحه هدفمند کردن یارانه ها منع قانونی ندارد، گفت که دولت باید برای استرداد این لایحه درخواست خود را مجددا تکرار کند

علی لاریجانی در حاشیه سفر به استانهای شمالی کشور در گفتگو با مهر در پاسخ به این سئوال که آیا با توجه به اظهار نظر اخیر رئیس جمهور مبنی بر احتمال استرداد لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها با وجود تصویب آن در مجلس، دولت می‌تواند در این مرحله چنین تقاضایی داشته باشد گفت: از نظر آیین‌نامه‌ای استرداد لایحه منعی ندارد.

وی افزود: در آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی قید شده درخواست استرداد تا پایان تصویب ممکن است و مشخص نیست منظور "تصویب در شورای نگهبان" یا "تصویب در مجلس" است. هم اکنون نیز این لایحه به شورای نگهبان فرستاده شده و ما منتظر نظر این شورا هستیم.

لاریجانی تصریح کرد: اگر دولت واقعاً خواستار استرداد این لایحه باشد باید درخواست آن را طی روال خاصی به مجلس ارایه دهد. طبق روال مجلس، بعد از دریافت درخواست استرداد لایحه ای از سوی دولت، این درخواست در صحن مجلس به رای نمایندگان گذاشته می شود .

لاریجانی در پاسخ به این سئوال که آیا درخواست استرداد قبلی دولت که در جلسه بررسی ماده 13 این لایحه از سوی رئیس جمهور به مجلس ارایه شد، منتفی شده است، گفت : بله آن نامه را همان زمان متوقف کردیم.

رئیس مجلس خاطرنشان کرد: استرداد این لایحه با درخواست مجدد دولت و رای نمایندگان ممکن است.مجلس باید نسبت به این درخواست در صورت ارایه به مجلس رای گیری کند.

وی در پاسخ به این سئوال که ارزیابی شما از انتقاد رئیس جمهور در به طول انجامیدن بررسی این لایحه در مجلس چیست گفت: لایحه به این مهمی نیاز به دقت دارد و نمی‌شد که با سرعت نسبت به تصویب آن اقدام کرد.

رئیس جمهور پس از اعلام نظر مجلس در خاتمه یافتن بررسی لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها در مجلس و عدم بررسی نظر مشورتی کمیسیون ویژه مبنی بر رفع اختلاف نظر دولت و مجلس در این لایحه، در سفر استانی خود به اصفهان طی یک سخنرانی از احتمال استراداد این لایحه و ارایه لایحه‌ای جدید خبر داده است.

کد خبر 96840

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز