یکشنبه ۸ آذر ۱۳۸۸ - ۱۶:۵۱
۰ نفر

گروه اجتماعی: زنگ زلزله و ایمنی در مدارس سراسر کشور نواخته شد و یازدهمین مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس اجرا شد

یازدهمین مانور سراسری زلزله و ایمنی در بیش از 140 هزار مدرسه در سراسر کشور و مدارس خارج از کشور در حال برگزاری است.

مطالبات فرهنگیان بازنشسته

در حاشیه این مانور اعلام شد: یک هزار و 400 میلیارد تومان برای تسویه مطالبات فرهنگیان بازنشسته پیش از سال 79 اختصاص یافت.وزیر آموزش و پرورش  گفت: این اعتبارات را سازمان بازنشستگی به همه بازنشستگانی که پیش از سال 79 از آموزش و پرورش طلب دارند، پرداخت می‌کند.

با آنکه وزیر سابق آموزش و پرورش بارها از پرداخت همه مطالبات فرهنگیان خبر داده بود اما وزیر جدید آموزش و پرورش دیروز اعلام کرد: مطالبات پیش از سال 79 بازنشستگان فرهنگی هنوز پرداخت نشده است. حمید‌رضا حاجی‌بابایی درباره بیمه معلمان حق‌التدریسی نیز گفت: بیمه این گروه از معلمان در حال انجام است.

توسعه ورزش در مدارس

با آنکه معلم ورزش دوره ابتدایی از امسال با اجرای طرح ساماندهی نیرو حذف شده‌است و بحث ورزش دوره ابتدایی به معلمان واگذار شده اما وزیر آموزش و پرورش با رد این موضوع گفت: ما به‌جای تعطیل کردن زنگ ورزش به‌طور جدی به‌دنبال توسعه ورزش در 3 دوره تحصیلی هستیم.

وی اظهار کرد: در سال‌های گذشته در دوره ابتدایی ساعت ورزش وجود نداشت که خوشبختانه این ساعت در پایه‌های چهارم و پنجم ابتدایی گنجانده شد، اما در عین حال در این پایه‌ها کمبود مربی وجود دارد که ما به‌دنبال جبران این کمبود مربی هستیم.

ایران، پرچمدار مقابله با بلایای طبیعی

وزیر کشور در مانور زلزله در مدارس گفت: ایران جزو 10 کشور اول دنیا از نظر بلا‌خیزی است و از 43 نوع بلای طبیعی که در دنیا شناسایی شده، 34 نوع آن در کشور ما تجربه شده است. به گزارش ایسنا، مصطفی محمد‌نجار اظهار کرد: سازمان مدیریت بحران برای یکپارچه‌سازی اقدامات پیشگیرانه از بلایای طبیعی در وزارت کشور تشکیل شده و 2 موضوع اساسی در دستور کار این سازمان است.

به گفته وی، 2 موضوع پیشگیری از بلایای طبیعی و اندیشیدن تمهیدات لازم برای مقابله مناسب با این بلایا درصورت وقوع و آموزش به‌ویژه به سنین حساس و آموزش‌پذیر جامعه یعنی دانش‌آموزان مورد توجه است.

وزیر کشور همچنین با اشاره به اظهار نظر یکی از مقامات سازمان ملل در مورد سطح اقدامات ایران در زمینه مقابله با بلایای طبیعی اظهار کرد: سازمان ملل، ایران را پرچمدار مقابله با بلایای طبیعی در کشورهای آسیایی معرفی کرده است.

فوت 15 دانش‌آموز و تعطیلی 5 مدرسه

مدیرکل سلامت آموزش و پرورش نیز در حاشیه این مانور اعلام کرد: 30 میلیارد تومان بودجه برای واکسینه کردن همه دانش‌آموزان کشور در برابر آنفلوانزای نوع آ نیاز داریم.

حسن ضیاء‌الدینی در مورد آخرین آمار تعداد مدارس و کلاس‌های درس تعطیل شده به‌دلیل شیوع آنفلوانزای نوع آ، اظهار کرد: طبق آخرین آمار تاکنون 5 مدرسه و حدود 12 کلاس درس در کشور به‌دلیل شیوع آنفلوانزای نوع آ تعطیل شده‌اند.وی همچنین بیان کرد: طبق آخرین آمار 14 تا 15 دانش‌آموز به‌دلیل ابتلا به آنفلوانزای نوع آ جان خود را از دست داده‌اند.

کد خبر 96319

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز