یکشنبه ۱۰ آبان ۱۳۸۸ - ۱۴:۲۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: استان تهران تهران همراه با 36 شهرک اقماری به گفته رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز فقیرترین استان کشور به لحاظ فضاهای آموزشی است.

به گزارش ایسنا امیر نعمت بنی‌آدم در نشست خبری آیین نکوداشت خیرین مدرسه‌ساز که در کاخ نیاوران تهران برگزار شد، افزود: کمبود فضای آموزشی در استان تهران در حالیست که به شدت نیازمند مشاکرت دولت و مردم در تامین فضای آموزشی این استان هستیم و باید رتبه‌ این استان به لحاظ احداث فضای آموزشی توسط خیران مدرسه‌ساز ارتقا یابد.

وی با بیان این که هم‌اکنون با کمبود 12 هزار کلاس درس در استان تهران روبرو هستیم، عمده‌ترین مناطق این استان که با کمبود فضای آموزشی مواجه هستند را مناطق رباط کریم، اسلامشهر، ورامین، قرچک و نظرآباد به دلیل مهاجرپذیر بودن این مناطق، ذکر کرد.

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان تهران همچنین با اشاره به تراکم کلاس‌های درس در استان تهران به دلیل کمبود فضای آموزشی، اذعان کرد: اغلب کلاس‌های درس مدارس این استان با دارای بیش از 40 دانش‌آموز و عمدتا دونوبته هستند که با توجه به این موضوع، نیازمند مشارکت بیشتر دولت و خیران در تامین فضای آموزشی این مناطق هستیم.

بنی‌آدم در ادامه به روند مشارکت خیران مدرسه‌ساز در مدرسه‌سازی در سایر استان‌ها و رتبه‌بندی آن‌ها نیز اشاره و بیان کرد: استان یزد با داشتن بیشترین خیران مدرسه‌ساز در رتبه اول این فهرست قرار دارد که این موضوع می‌تواند الگوی بیسار خوبی برای سایر استان‌ها نیز باشد.

کد خبر 94170

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز