گروه شهری: رئیس همایش سراسری سامانه اطلاعات مکانی(GIS) از طراحی و اجرای سامانه آسیب پذیری لرزه‌ای شهر تهران به کمک سیستم GIS خبر داد و گفت:

این سامانه با هدف برنامه‌ریزی به‌منظور کاهش آسیب پذیری شهر تهران در برابر زلزله‌های احتمالی طراحی و پیاده‌سازی‌ شده است. محمد حسن نامی در جریان برپایی همایش سراسری سامانه اطلاعات مکانی(GIS) با اعلام این خبر افزود: در این طرح با شبکه بندی تهران به شبکه‌های 25 متر در 25 متر و محاسبه جمعیت هر شبکه می‌توان خسارات جانی زمین لرزه را در هر منطقه محاسبه کرد.

نامی یادآور شد: هم اینک براساس این سیستم، جمعیت به روز هر منطقه وجود دارد که اطلاعات ساختمانی شامل سن ساختمان، تعداد طبقات و نوع سازه، لایه جمعیت و لایه ریسک به‌عنوان اطلاعات، به کمک نرم افزار طراحی به سیستم ارائه شده و با توجه به خروجی آن میزان تلفات انسانی ناشی از زلزله در هر منطقه تهران قابل محاسبه شده است.

رئیس همایش سراسری سامانه اطلاعات مکانی(GIS) اظهار داشت: با توجه به 3 گسل عمده تهران، سناریوهای مختلفی طراحی شده که برای مثال با فعال شدن گسل شمال تهران با توجه به ترکیب اطلاعات مرتبط با ساختمان‌های این منطقه، جمعیت آن و نوع زمین‌لرزه می‌توان خسارات احتمالی را پیش‌بینی کرد.

کد خبر 96165

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز