چهارشنبه ۱۳ آبان ۱۳۸۸ - ۱۵:۲۶
۰ نفر

بندر عباس- شهین صادقی- خبرنگار همشهری: زمین‌لرزه‌ای به بزرگی 9/4 درجه در مقیاس درونی زمین (ریشتر) ساعت 2 و 56 دقیقه و 49 ثانیه بامداد دیروز ( چهارشنبه) مناطق وسیعی از استان هرمزگان را لرزاند

براساس اعلام مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، ‌مرکز این زمین لرزه در 10 کیلومتری بندرعباس و در عمق 6 کیلومتری زمین اعلام شده است.در پی وقوع زمین‌لرزه که با غرش مهیب همراه بود، مردم وحشت زده به خیابان‌ها ریختند و عده بسیاری ترجیح دادند شب را در پارک‌ها و فضای آزاد سر کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی هرمزگان گفت: 269 نفر مجروح این حادثه به بیمارستان منتقل شدند که از این تعداد 44 نفر بستری و بقیه به‌طور سرپایی مداوا شدند.

دکتر فرشید عابدی افزود: در دقایق اولیه زلزله، ستاد مدیریت بحران در دانشگاه برای خدمت‌رسانی به مجروحان تشکیل جلسه داد و گروه‌های امدادی و درمانی با حضور متخصصان، کمک رسانی به مردم را آغاز کردند.

وی خاطرنشان کرد: اغلب مجروحان زلزله بندرعباس به هنگام عجله در خروج از خانه و به‌دلیل قطع برق دچار صدمه شده‌اند و جراحات اغلب صدمه‌دیدگان ناشی از شکستگی دست و پا است.

عابدی تصریح کرد: خوشبختانه این زلزله تاکنون هیچ‌گونه تلفات جانی در بر  نداشته است.
معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی بندرعباس نیز گفت:‌ از ساعت وقوع زلزله تا 11صبح،  3 مورد حریق اطفا شده است. جنگی افزود: همچنین تا 5/9 صبح42 مورد کارهای امدادی و اطفایی از سوی آتش‌نشانی انجام شده که بیشتر امداد رسانی در زمینه ریختن نمای ساختمان روی سقف خودرو‌ها و ترک خوردگی منازل بوده است.

سرپرست دفتر ستاد حوادث غیرمترقبه هرمزگان نیز گفت: طبق گزارش‌های رسیده به این مرکز 31 واحد مسکونی دچار صدمه جزئی شده و 2 واحد نیز در حوالی کوی ملت و سه‌راه جهانبار به‌طور کامل تخریب شده است.

احمد غیبی افزود: مشکل شبکه‌ها و خطوط انتقال برق نیز که از مدار خارج شده بود به‌طور کامل برطرف شده و تنها یک پست از پست‌های انتقال در حال بازسازی است که در ساعاتی دیگر مجددا وارد مدار می‌شود.

سرپرست دفتر ستاد حوادث غیرمترقبه استانداری هرمزگان با بیان اینکه حجم بالای ترافیک تماس‌ها سبب اخلال در شبکه مخابراتی بندرعباس در دقایقی پس از وقوع زلزله شده بود، افزود: این شبکه در حال حاضر بدون هیچ‌گونه مشکلی در حال خدمات دهی به مشترکان است. غیبی در پایان افزود: در حال حاضر شهر بندرعباس در حالت عادی به سر می‌برد و نیروهای امداد و نجات نیز در حالت آماده‌باش کامل هستند.

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری بندرعباس نیز گفت: عوامل شهرداری در نقاط مختلف شهر در حال خدمات‌رسانی به شهروندان هستند. احمد پایدار افزود: با توجه به آسیب‌دیدگی شدید منازل و معابر در منطقه 3 شهرداری بندرعباس در محله‌های کوی ملت و 600 دستگاه، در حال حاضر نیروهای شهرداری بیشتر در این مناطق در حال فعالیت هستند.

وی از آسیب به تاسیسات شهری خبر داد و گفت: آلاچیق‌های پارک گردشگری غدیر و برج‌های نور سطح شهر آسیب‌دیده‌اندکه میزان خسارت وارده در دست بررسی است.

کد خبر 94466

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز