چهارشنبه ۴ آذر ۱۳۸۸ - ۱۸:۴۱
۰ نفر

ملبورن: گزارش‌ها حاکی از آن است که پیرترین گوسفند جهان در استرالیا درگذشته است

در سال جاری، گرمای بی‌سابقه‌ای بر این کشور حاکم شده که همچنان ادامه دارد و همین نکته موجب شده مسن‌ترین گوسفند جهان نتواند شرایط نامساعد آب و هوایی را تحمل کند.

این گوسفند 23سال و 6 ماه و 28روز سن داشته است و مرگش هم در مزرعه‌ای روی داد که طی همه این سال‌ها در آن زندگی کرده بود. این در حالی است که گوسفند‌ها به‌طور متوسط 10 تا 12 سال عمر می‌کنند و این گوسفند در نوع خود طول عمر بی‌مانندی داشته است. نکته جالب اینکه این حیوان دچار هیچ بیماری‌ای نبود و حتی می‌توانست بیشتر عمر کند.

پدر بی‌مسئولیت

ایندیاناپلیس: بی‌مسئولیتی یک مرد جوان در قبال فرزندش موجب شد که او به زندان بیفتد و در معرض خطر از دست دادن حضانت فرزندش قرار گیرد. ماجرا از این قرار بود که این مرد 30 ساله، پسربچه 5 ساله‌اش را همراه خود به مزرعه برد و او را سوار تراکتور کرد.

آنها به وسیله تراکتور در جاده در حال حرکت بودند که پدر بی‌مسئولیت احساس تشنگی کرد و پسرش را در تراکتور تنها گذاشت تا از فروشگاه کنار جاده نوشیدنی بخرد. در همین زمان خودروی گشت پلیس از راه رسید و این کودک را داخل تراکتور مشاهده کرد.

ماموران بلافاصله این کودک را به خودروی پلیس انتقال دادند. سپس به دنبال والدین این پسربچه رفتند که سرانجام پدرش را در حال نوشیدن نوشابه در فروشگاه پیدا کردند. طبق رای دادگاه این مرد برای پس گرفتن حضانت فرزندش باید صلاحیت خود را برای نگهداری او ثابت کند.

سارق مؤدب

کالیفرنیا: مودب و باوجدان بودن یک سارق او را به آسانی به دام پلیس انداخت. ماموران پلیس از یادداشتی که این سارق در محل سرقت گذاشته بود به عنوان سرنخ استفاده کرده و از همین راه، او را دستگیر کردند.

این سارق میانسال در تاریکی شب وارد یک منزل مسکونی شد و مقداری جواهر از این خانه سرقت کرد. او هنگام خروج از خانه متوجه شد که یک پیرزن تنها در آن زندگی می‌کند و دچار عذاب‌وجدان شد.

به همین دلیل روی یک کاغذ نوشت: می‌دانم کار اشتباهی کرده‌ام اما فقیر هستم و به پول جواهرات نیاز دارم. صبح روز بعد، هنگامی که صاحبخانه این یادداشت را پیدا کرد با پلیس تماس گرفت و ماموران هم اثرانگشت این مرد را روی یادداشت پیدا کردند. از آنجایی که نام این مرد در فهرست سارقان سابقه‌دار واثر انگشت او در رایانه ثبت شده بود به دست آوردن مشخصاتش کار آسانی بود.

سرقت بزرگ در تایوان

تایپه: در حالی که همواره پلیس توصیه‌هایی را در مورد نحوه حمل پول پس از خروج از بانک برای جلوگیری از سرقت مطرح می‌کند، باز هم بی توجهی برخی از افراد موجب می‌شود که سارقان طعمه مناسبی برای سرقت به‌دست آورند.

گزارش‌‌ها حاکی از آن است که سارقان موفق شده‌اند یکی از بزرگ‌ترین سرقت‌ها را در تایپه به سرانجام برسانند و 2 میلیون دلار پول از یک تاجر ساعت، سرقت کنند. این مرد 50 ساله به بانک رفت و این مقدار پول را از حسابش خارج کرد تا آن را به فروشگاه ساعتش انتقال دهد.

او با بی‌احتیاطی کامل، کیسه پول‌ها را جلوی چشم همه در خودرو‌اش گذاشت و به سمت فروشگاه حرکت کرد. اما در بین راه 3 سارق مسلح او را متوقف کردند و همه پول‌ها را به سرقت بردند. پلیس همچنان به دنبال یافتن سرنخی از این سارقان است و طی بیانیه‌ای از جمعیت 769 هزار نفری این شهر خواسته است بیشتر به توصیه‌های پلیس توجه کنند.

کد خبر 96124

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز