چهارشنبه ۲۷ آبان ۱۳۸۸ - ۱۷:۲۹
۰ نفر

دهلی‌نو: زنی 37 ساله موفق شد به دلیل غیرمنطقی بودن شوهرش از او طلاق بگیرد

ماجرا از این قرار بود که این زن، دوست داشت مانند سایر زنان هندی، یکی از سریال‌های تلویزیونی پرطرفدار را تماشا کند اما شوهرش بدون هیچ دلیل خاصی به او اجازه تماشای این برنامه را نداد.

آنها حدود 4 ساعت در این مورد مشاجره کردند و سرانجام این زن به خانه مادرش رفت و صبح روز بعد درخواست طلاق کرد. جالب است که قاضی دادگاه هم بلافاصله با این درخواست موافقت کرد.

به گفته او، از آنجایی که این مرد بی‌دلیل، یک حق طبیعی را از همسرش سلب کرده است، امکان جدایی آنها در صورت تمایل این زن وجود دارد. این نخستین‌باری است که یک دادگاه در هند، چنین حکمی را صادر می‌کند.

ترجمه نام‌ها

لندن: یکی از دغدغه‌های والدین هنگام نامگذاری فرزندان‌شان این است که مبادا نامی که روی آنها می‌گذارند در زبان‌های دیگر معنی خوبی نداشته باشد. به همین منظور این اواخر یک شرکت معتبر دست به ابتکار جالبی زده است.

این شرکت اعلام کرده است که در قبال دریافت هزینه‌ای به والدین در حل این مشکل کمک می‌کند. روش کار آنها به این ترتیب است که مبلغ هزار پوند از والدین دریافت و نام‌های مورد نظر آنها را به 100 زبان زنده دنیا ترجمه می‌کنند.

این در حالی است که هنرپیشگان و افراد مشهور از مشتریان پر و پا قرص این شرکت به شمار می‌آیند؛ زیرا آنها اغلب، نام‌های غیرمتعارفی را برای فرزندان‌شان انتخاب می‌کنند تا خاص‌تر به نظر برسند. مدیر این شرکت می‌گوید از آنجایی که ترجمه نام‌های غیرمتعارف به مهارت خاصی نیاز دارد دریافت هزینه هزار پوندی برای این کار چندان زیاد نیست.

گاو در استخر

ساکرامنتو: شنیدن صدای پرتاب شدن چیزی درون استخر موجب شد که اعضای یک خانواده که در حال برگزاری یک جشن خانوادگی بودند، سراسیمه خودشان را به حیاط برسانند. آنها در کمال تعجب مشاهده کردند که بر خلاف انتظارشان، به جای یکی از کودکان، یک گاو درون استخر افتاده است.

در واقع این گاو بزرگ در حال دست و پا زدن و غرق شدن بود چون در قسمت عمیق استخر سقوط کرده بود. پدر خانواده با مشاهده این صحنه سعی کرد به کمک پسرهایش، گاو را نجات دهد اما این حیوان به اندازه‌ای سنگین بود که هیچ کاری از دست آنها بر نمی‌آمد.

به این ترتیب آنها با نیرو‌های امدادی تماس گرفتند تا این حیوان را از آب بیرون بکشند. هنوز مشخص نیست که این گاو چگونه وارد حیاط خانه شده و به چه دلیل حفاظ اطراف استخر را شکسته و خودش را داخل آب پرتاب کرده است.

سارق بدشانس

لیسبون: سارقی که تلاش می‌کرد از راه یک پنجره بسیار کوچک وارد فروشگاهی شود با بد‌شانسی برای مدت زیادی بین زمین و هوا معلق ماند. این جوان 22 ساله با بالا رفتن از دیوار، خودش را به پنجره‌ای رساند که امکان ورود بی‌سر و صدا به داخل فروشگاه و سرقت از آن را فراهم می‌کرد. او به سختی بالا تنه‌اش را از پنجره رد کرد اما از بخت بد، قلاب شلوارش به دستگیره پنجره گیر کرد.

از آنجایی که این پسر جوان دستانش را از پنجره عبور داده بود، نمی‌توانست به رها کردن قلاب از شلوارش کمک کند و به این ترتیب در این محل زندانی شد. از سوی دیگر با توجه به اینکه ساعات پایانی شب بود، رهگذری از این محل عبور نمی‌کرد تا به او کمک کند. سرانجام با روشن شدن هوا، پلیس در جریان ماجرا قرار گرفت و این سارق را که حدود 11 ساعت در پنجره گیر کرده بود، نجات داد.

کد خبر 95585

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز