پنجشنبه ۵ آذر ۱۳۸۸ - ۰۴:۵۳
۰ نفر

بمب فسفری می‌زند و دل‌های پاک شیعیان یمن را با خاک می‌آمیزد. سخن از کشتار انسانیت است.

در همین حوالی. هیچ ابایی هم ندارد از این که مبادا کسی چیزی بگوید یا سازمانی علیه‌اش برخیزد. حکایت‌های ظالم و مظلوم همواره تکرار می‌شوند، در هر دوره‌ای به نحوی. و اینک باز هم همین حکایت در گوشه‌ای دیگر از جهان روایت می‌شود. آری، سالها قبل از جنگ اول که حسین بدرالدین و یارانش مظلومانه به شهادت رسیدند، استان صعده، آسمانی پرستاره و آرام داشت.

 اما در مدارس و حوزه‌های علمیه صعده، هیاهویی برپا بود. نوجوانان فقیر روستاها، در حال گذراندن دوره‌های تابستانی بودند. آنچه از معارف شیعی را که از کتب درسی‌شان توسط دولت حذف شده بود، در این دوره‌ها فرا می‌گرفتند و با نام و اندیشه‌های امام خمینی(ره) آشنا می‌شدند. درختی ریشه‌دار در حال بیدار شدن از خواب ۴۰ ساله بود. جوانه‌ها ظاهر شدند. سپس ساقه و بعد هم شاخه‌هایی که در برابر طوفان‌ها نشکستند...

چندی پیش اعلام شد آمریکا قراردادی را با دولت علی عبدالله صالح امضا کرده که به موجب آن از وی در جنگ با شیعیان یمن حمایت خواهد کرد. در همین حال اطلاعاتی از منابع موثق خبری به دست آمده که نشان می‌دهد ارتش عربستان سعودی از بمب‌های فسفری برای بمباران مناطق شیعه‌نشین یمن استفاده می‌کند.

همان بمب‌هایی که رژیم صهیونیستی در جنگ غزه برای کشتار مسلمانان فلسطینی مورد استفاده قرار داد و طی 22 روز بیش از هزار نفر را به قتل رساند، هزاران نفر را مجروح نمود و خانه‌ها و بیمارستان‌ها و مساجد و مدارس زیادی را ویران کرد.

اقدام مشترک دولت‌های آمریکا، عربستان سعودی و یمن برای سرکوب شیعیان یمن و نسل‌کشی در منطقه صعده از یک توطئه بزرگ خبر می‌دهد که با همکاری این مثلث شوم در جریان است. این جنایت با طراحی پیچیده‌ای همراه است که عامل اصلی و پشت پرده ماجرای یمن را نشان می‌دهد.

می‌گویند طراح اصلی سازمان جاسوسی « موساد » است که درصدد است اهداف رژیم صهیونیستی برای تسلط کامل بر یمن را محقق سازد. در سایه تحقق این اهداف است که رژیم صهیونیستی می‌تواند به راحتی یهودیان یمن را به فلسطین اشغالی منتقل کند و تا حدودی ضربه سنگین مهاجرت معکوس که از سال 1385 در اثر پیامدهای ویرانگر جنگ‌های 33 روزه لبنان و 22 روزه غزه بر اوضاع امنیتی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی این رژیم وارد شده را جبران نماید.

روشن است که دولت « باراک اوباما » تحت فشار لابی صهیونیست‌ها وادار به امضای قرارداد حمایتی از دولت یمن در جنگ با شیعیان این کشور شده، کما اینکه عربستان سعودی نیز در اجرای دستور آمریکا وارد این جنگ شده است . تردیدی نیست که پیامدهای جنگ یمن برای آمریکا، عربستان سعودی و خود یمن بسیار سنگین و منفی خواهد بود و در نهایت رژیم صهیونیستی نیز نه تنها به اهداف خود در یمن نخواهد رسید بلکه دچار عوارض منفی این شیطنت خود خواهد شد.

از هم‌اکنون می‌توان خسارت‌های قطعی ورود آمریکا، عربستان سعودی و یمن به جنگ یمن را پیش‌بینی کرد.امروز در یمن بلوایی برپاست و شیعیان در زیر آوار  به سختی نفس می‌کشند. نونهالان دیروز و جنگجویان امروز، دو سال و نیم پیش (بهار ۱۳۸۶) حماسه ضحیان را آفریدند. ارتش یمن از چهارسو با تمامی قوای توپخانه و زرهی و پیاده نتوانست مقاومت یاران الحوثی را بشکند و وارد ضحیان شود. یاد آن روزها و شبها به‌خیر.

هر شب سوره فتح را برای پیروزی‌شان تلاوت می‌کردیم. آسمان صعده دیگر آرام نبود. در روز چهارشنبه ۱۵ فروردین ۸۶ نیروهای دولتی (ارتش و قبایل سلفی) از چهار طرف به شهر حمله کردند ولی با مقاومت شدید شیعیان روبه‌رو شده و پس از پیشروی جزئی، مجبور به عقب‌نشینی شدند.

حماسه ضحیان، اکنون در الملاحیط، حرف سفیان، جبل الدخان و اطراف شهر صعده در حال تکرار شدن است. روز جمعه ۲۹ آبان ۱۳۸۸، سنگین‌ترین حملات ارتش یمن از زمین و هوا، در منطقه حرف‌سفیان نتوانست مقاومت یاران الحوثی را بشکند.

صدها کیلومتر آنطرف‌تر، روز شنبه ۳۰ آبان ۱۳۸۸ در الملاحیط و جبل الدخان، ارتش تازه‌نفس سعودی زمین‌گیر شده و حملات وحشیانه توپخانه، هواپیما، هلی‌کوپترها، زرهی و پیاده نظام عربستان، راه به جایی نبرده است. این مقاومت از جنس مقاومت حزب‌الله در جنگ ۳۳ روزه بود.

همشهری جمعه

کد خبر 96107

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز