جنگنده‌های عربستان سعودی در حمله دیگری به استان صعده در شمال یمن باعث کشته شدن بیش از 54 غیرنظامی از جمله ده‌ها زن و کودک شدند

شیعیان حوثی یمن در بیانیه‌ای اعلام کردند که جنگنده‌های عربستان با بمباران روستای النظیر در منطقه‌ رازح استان صعده، جنایت دیگری را رقم زدند که اکثریت کشته شدگان آن را زنان و کودکان بی‌گناه تشکیل می‌دهند.

شبکه الجزیره گزارش داد: در این حمله حداقل 5 خانه مسکونی در این منطقه به‌طور کامل ویران شده و به احتمال زیاد میزان تلفات این حمله افزایش خواهد یافت.

این حمله در حالی صورت گرفت که هفته گذشته هم جنگنده‌های عربستان سعودی با هدف قرار دادن بازاری در منطقه رازح در همین منطقه باعث کشته شدن بیش از 70 غیرنظامی شدند.

دولت یمن برای منتشر نشدن میزان تلفات غیرنظامیان در حملاتی که با مشارکت نزدیک ارتش عربستان سعودی صورت می‌گیرد دسترسی خبرنگاران و گروه‌های امدادی به این منطقه را بسیار محدود کرده است.

شیعیان حوثی روز گذشته در بیانیه‌ای که به‌دنبال این حمله در پایگاه اینترنتی خود قرار دادند اعلام کردند که این حمله وحشیانه تحت حمایت دولت یمن بار‌دیگر غیرنظامیان بی‌گناه را بدون هیچ توجیهی هدف قرار داده است. این گروه تاکید کرد: این جنایت‌های وحشیانه که در سایه سکوت سازمان‌های حقوق بشر و جامعه مدنی صورت می‌گیرد هر روز ده‌ها قربانی برجای می‌گذارد.

حملات هوایی جنگنده‌های ارتش سعودی علیه غیرنظامیان یمنی در حالی ادامه دارد که آژانس‌های امدادرسان بین‌المللی و سازمان‌های وابسته به سازمان ملل از جمله صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف) و کمیساریای عالی آوارگان سازمان ملل درمورد شرایط وخیم غیرنظامیان یمن، ابراز نگرانی کرده‌اند.

سخنگوی شیعیان حوثی30 آذر همچنین در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه اعلام کرد: نیروهای زمینی ارتش سعودی با عبور از مرزهای مشترک این کشور با یمن به سوی روستای زوا در منطقه صعده در حال پیشروی هستند.

این در حالی است که مقام‌های دولت یمن 30آذر برای به راه انداختن یک جنگ روانی اعلام کردند که عبدالملک حوثی، رهبر جنبش حوثی در حملات نظامیان این کشور به‌شدت زخمی شده است. سایت خبری ارتش یمن مدعی شد بر اثر بمباران‌های انجام شده عبدالملک حوثی و تعداد دیگری از رهبران حوثی مجبور به خروج از منطقه‌ مطره شده و احتمالا به منطقه‌ حیدان رفته‌اند.

این در حالی است که سخنگوی جنبش حوثی در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه با رد این خبر اعلام کرد که دولت یمن تلاش می‌کند که با پخش این شایعات ‌بی‌پایه و اساس ناکامی نظامی خود در نبرد با مبارزان حوثی را پنهان کند.

دفتر اطلاع‌رسانی شیعیان حوثی هم در بیانیه‌ای اعلام کرد که دولت یمن هر وقت در حملات وحشیانه خود باعث کشته شدن غیرنظامیان می‌شود ادعا می‌کند یک فرد مهم یا موقعیتی راهبردی را هدف قرار داده است تا بتواند کشتار غیرنظامیان بی‌گناه را توجیه کند.

این در حالی است که پارلمان یمن با افشای کشتار غیرنظامیان این کشور خواستار شفاف‌سازی‌ در حملات نیروهای ارتش یمن و عربستان سعودی شده است. تعدادی از نمایندگان پارلمان این کشور اعلام کردند که ارتش این کشور باید دقت در حملات خود را افزایش دهد تا مانع از کشتار غیرنظامیان شود.

کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور آوارگان اعلام کرده  که ناآرامی‌های شمال یمن از سال 2004 باعث آواره شدن حداقل 175 هزار نفر شده است. دولت یمن شیعیان حوثی شمال این کشور را به ناآرامی متهم کرده و با کمک ارتش کشور عربستان و به تازگی با کمک اردن و عمان، در هفته‌های اخیر حملات به این منطقه را شدت بخشیده است.

کد خبر 97871

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز