دوشنبه ۲۵ آبان ۱۳۸۸ - ۱۸:۵۸
۰ نفر

دیرک‌های لرزان ساختمان‌های بساز‌بفروش‌ها کم بود، ستون‌های چوبی جلوی بعضی از ساختمان‌های قدیمی نیز به آن اضافه شد.

از آنجا که این روز‌ها با کمی دستکاری گفته‌های قدیمی‌ها باید گفت: « ‌‌از این ستون به آن ستون خطره». بنابراین  همسایه‌های دیوار به دیوار این ساختمان‌های قدیمی باید یک ساعت دیجیتال ( از آن بزرگ‌ها که در فیلم‌های ژانر اکشن بیننده را میخکوب می‌کند ) بخرند و شمارش معکوس را برای فروریختن خانه و کاشانه خود آغاز کنند.

گاهی اوقات انتظار زیاد طول نمی‌کشد و با بارش نخستین باران‌ یا اصابت خودروی یکی از راننده‌های ژانگولر‌باز به دیرک چوبی، گرد و غبار محله را بر می‌دارد. البته همیشه قضیه به این تیره و تاری تمام نمی‌شود و با یک تماس کوتاه با 137 می‌توان به ماموران اطلاع داد. چنانچه آنها ایمنی محوطه را تضمین کنند دیگر جای  نگرانی نیست.

سرنگ نداریم

یکی از مواردی که تصورش هم می‌تواند دشوار باشد این است که بخش اورژانس بیمارستان تجهیزات پیش پا افتاده‌ای مانند سرنگ را در اختیار نداشته باشد و از بیمار بخواهد آن را تهیه کند. تعدادی از شهروندان در تماس تلفنی با ستون در شهر چه خبر اعلام کرده‌اند که در برخی از بیمارستان‌ها بخش اورژانس تجهیزات کامل در اختیار ندارد و این کمبود مشکلاتی را برای بیماران  و همراهان آنها فراهم می‌کند.

به گفته آنها در برخی موارد از بیمار درخواست می‌شود از داروخانه بیمارستان یا داروخانه‌ای که در نزدیکی بیمارستان قرار دارد، تجهیزاتی مانند سرنگ را تهیه کند. این در حالی است که این امر در مورد بیماران بدحال که هر ثانیه برای درمان آنها اهمیت دارد، می‌تواند دردسرساز باشد.

البته در برخی موارد هم از سهمیه ذخیره اضطراری برای بیماران بدحال استفاده می‌شود اما به هر حال از همراهان یا خود بیمار درخواست می‌شود، تجهیزات استفاده شده را خریداری کنند. برای جلوگیری از چنین مشکلاتی پیشنهاد می‌شود که مسئولان بخش اورژانس نسبت به تامین تجهیزات توجه ویژه‌ای داشته باشند.

اطلاعات ناکافی از شبکه الکترونیک

در چند سال اخیر با فراگیرتر شدن استفاده از اینترنت، تلاش شده است تا برخی از امور بانکی به سیستم الکترونیک ارجاع داده شود تا مردم از طریق مراجعه به این سیستم، مراجعه حضوری به بانک‌ها را کاهش دهند.

این در حالی است که در این مورد اطلاع‌رسانی کافی وجود ندارد و در صورتی که افراد بدون اطلاع کامل قصد استفاده از این سیستم را داشته باشند با مشکلاتی مواجه می‌شوند. برای نمونه دریافت رمز دوم کارت‌های عابر بانک یکی از موارد لازم در استفاده از خدمات الکترونیک است.

این در حالی است که بسیاری از شهروندان از اهمیت رمز دوم آگاهی ندارند و در این روند دچار مشکل می‌‌‌شوند. بهتر است به موازات تشویق شهروندان برای استفاده از خدمات سامانه الکترونیکی، اطلاعات کافی هم در این زمینه در اختیار آنها قرار گیرد تا هم تعداد استفاده‌کنندگان این سامانه افزایش یابد و هم با توجه به اطلاعات کافی سرعت‌ عمل بالاتر برود.

جمع‌آوری نخاله‌های سر کوچه

این اواخر جمع‌آوری نخاله‌های مزاحم مردم، نیاز به گشت‌های ویژه جدیدی پیدا کرده‌ است. نخاله‌های سر کوچه رفت و آمد رهگذران را مختل می‌کند و گاهی نیز موجب زخمی شدن دست و پای آنها می‌شود.

تعدادی از بساز‌بفروش‌ها عادت کرده‌اند نخاله‌‌های ساختمانی را سر کوچه بگذارند و به این وسیله از هزینه دور ریختن آنها خلاص شوند. هر چند شهروندان این موارد را به عنوان تخلف و مزاحمت به گوش مسئولان می‌رسانند اما باید برای حل این مشکل تمهیدات جدیدی اندیشید.

برای نمونه جریمه‌های سنگین‌ برای متخلفان یا تهیه سازوکاری برای جابه‌جایی ارزان‌تر نخاله‌های ساختمانی می‌تواند به رفع این مشکل کمک کند و رضایت بیشتر شهروندان را در پی داشته باشد.

کد خبر 95410

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز