یکشنبه ۱ آذر ۱۳۸۸ - ۱۶:۵۳
۰ نفر

حتما برای شما هم پیش آمده است که برای جشن خاصی مانند تولد یا سالگرد ازدواج برای سفارش کیک به قنادی بروید

در هنگام سفارش کیک، وزن آن اهمیت زیادی دارد که با توجه به تعداد میهمان‌ها تعیین می‌شود. این در حالی است که برخی از قنادی‌ها از سفارش گرفتن کیک زیر 2 کیلوگرم خودداری می‌کنند و این در شرایطی است که گاهی ممکن است تعداد میهمانان یک مناسبت خاص از اعضای یک خانواده کوچک فراتر نرود و در این صورت حتی یک کیک 2 کیلویی هم زیاد خواهد بود.

البته این معضل در همه قنادی‌ها به چشم نمی‌خورد اما در برخی از قنادی‌ها هم شایع است که مشتریان به اجبار باید کیک بالای 2کیلو سفارش دهند یا اینکه از سفارش صرف‌نظر و کیک آماده بدون در نظر گرفتن ظاهر آن را خریداری کنند. بهتر است در این مورد رفاه حال مشتریان هم در نظر گرفته شود تا متناسب با نیازشان وزن کیک را تعیین کنند.

اهمیت برف‌پاک‌کن

در این روز‌ها که سرما شدید‌تر شده و میزان بارش‌ها افزایش یافته است، یکی از مهم‌ترین تجهیزات خودرو، برف‌پاک‌کن است که در صورت خوب عمل نکردن می‌تواند زمینه‌ساز حوادث و تصادفات رانندگی شود.

در هنگام بارندگی به خودی خود میزان دید رانندگان کاهش پیدا می‌کند و در صورتی که برف‌پاک‌کن به خوبی شیشه را تمیز نکند، میزان دید بیش از پیش کاهش پیدا می‌کند. به این ترتیب در هر لحظه امکان تصادف وجود دارد.

به همین دلیل توصیه می‌‌شود که برف‌پاک‌کن خودروتان را مورد بازدید قرار دهید و نواقص احتمالی آن را برطرف کنید. همچنین از مایع‌های شیشه‌شوی ویژه که ضد یخ و بخار هستند برای پر کردن مخزن شیشه‌شوی استفاده کنید تا بازده برف‌پاک‌کن را به منظور بهتر کردن دید افزایش دهید.

بوته‌های آهنی

امان از وقتی که بخواهی جلوی در منزل را آب و جارو کنی و ببینی طی چند ساعتی که نبودی، یک بوته آهنی جلوی منزل سبز شده است. این بوته‌های آهنی همیشه لوله‌های گازی هستند که گاهی جلوی منزل هر یک از ما می‌رویند و تعدادی‌ از آنها هم یکی دو سال همانجا، جا خوش می‌کنند.

در شرایطی که صاحبخانه به تمیزی و آراستگی جلوی منزل حساس نیز باشد قضیه به اصطلاح می‌شود قوز بالا قوز. این بوته‌های آهنی لوله آب نیستند که بتوان به راحتی کوتاه‌شان کرد و از شر قد و قامت بلند آن راحت شد.

به محض اینکه به آن دست بزنی 2 نفر مامور به سرعت برق و باد در محل حاضر شده و تخلف شما را یادآور می‌شوند. در ساعات تاریک شب، بسیاری از شهروندان این لوله‌ها را نمی‌بینند و خطر برخورد با آنها آنچنان دور از ذهن نیست. به هر حال اهالی محله‌های دارای این بوته‌های آهنی، خواهان آن هستند که مسئولان هرچه سریع‌تر این لوله‌های گاز را از سر راه آنها بردارند.

نمایشگاه‌؛ روز از نو، روزی از نو

داستان توقف خودرو‌های مسافربر در محدوده‌های توقف ممنوع از آن دسته داستان‌هایی است که سال‌هاست مدام در خیابان‌های شهر روایت می‌شود. این داستان نه چندان دلچسب این روز‌ها در کنار نمایشگاه‌ بین‌المللی نیز جریان دارد.

در نبود پلیس خودرو‌های مسافربری بسیاری را می‌توان کنار نمایشگاه بین‌المللی دید که با توقف در محدوده‌های ممنوع،‌ ترافیک سنگینی را پشت سر خود به وجود آورده‌اند. پیش از این چند پلیس دست به جریمه آماده بودند تا متخلفان را چند هزار تومانی جریمه کنند. حال آنکه طی چند روز اخیر راننده‌ها در نبود پلیس با تخلف قرارداد بسته بودند.

ترافیک معروف به ترافیک نمایشگاه، این روز‌ها مصداق بارز روز از نو روزی از نو شده است. به نظر می‌رسد برای جلوگیری از تخلف راننده‌ها در کنار پیش‌بینی محل توقف، باید جریمه‌های بازدارنده‌تر و غیرنقدی وضع شود.

کد خبر 95877

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز