چهارشنبه ۲۷ آبان ۱۳۸۸ - ۱۷:۲۹
۰ نفر

اگر در حال پیاده‌روی یا رانندگی، جوانی را مشاهده کردید که بدون هیچ وسیله نقلیه‌ای به سرعت برق و باد از کنار شما رد شد، اشتباه نکنید، در اثر یک تصادف به سمت شما پرتاب نشده است

 خونسرد باشید، وی جوان یا نوجوانی است که مانند بسیاری از هم‌سن و سال‌های خودش هر روز به جان پدر غر زده که یک موتورسیکلت آنچنانی برایش بخرد اما از آنجا که والدین جان و سلامتی وی را دوست داشته‌اند از خرید این وسیله خودداری کرده‌اند.

جوان خام نیز برای اینکه از غافله سرعت عقب نماند، راه افتاده با پول تو جیبی‌هایش یک جفت اسکیت خریده و به جای تک‌چرخ زدن با موتورسیکلت، در حال ویراژ دادن با اسکیت‌ها‌ در خیابان است. از نظر آنها، به هر قیمتی شده باید جلب توجه کرد و اگر تصادف هم کردی، راننده بیمه است و پولش را می‌دهد.

البته اگر خود را جای این دسته از جوان‌ها بگذاریم، باید اعتراف کنیم که زمین اسکیت هم به‌تنهایی پاسخگوی هیجان‌دوستی آنها نیست. شاید مسئولان بتوانند زمین‌های بزرگ‌تری را برای گشت و گذار آنها در فضایی شبیه به شهر و البته ایمن طراحی کنند.

به این وسیله هم راننده و رهگذران آسوده‌تر هستند و هم جوانان به خواسته‌های خود می‌رسند. البته تا آن زمان والدین، موتور نخریدن و اجازه‌ندادن برای اسکیت‌بازی در خیابان را فراموش نکنند و گرنه پلیس مجبور می‌شود برای اسکیت‌بازان نیز داشتن گواهینامه را اجباری کند.

گرانی در میدان‌های شهر

این اواخر گرانی به میدان‌های شهر علاقه‌ خاصی پیدا کرده و در برخی مغازه‌های اطراف میدان‌‌های بزرگ، حضور پررنگ‌تر آن را می‌توان مشاهده کرد. برای نمونه در اطراف میدان ونک مغازه‌ای وجود دارد که حدود دو سال است انواع و اقسام خوراکی‌ها را با 20 تا 30 درصد چاشنی گرانی، به دست مشتری می‌دهد.

جالب اینجاست که فروشند‌های گرانفروش اطراف میدان‌های بزرگ شهر با مشاهده قیمت‌های درج شده روی اجناس و زمانی که به اتهام گرانفروشی متهم می‌شوند، گرانی سرقفلی مغازه‌ خود را به عنوان دلیل گرانفروشی بیان می کنند.

 باغبانی روی پشت‌بام

یکی از مهم‌ترین مشکلات زندگی امروزی به خصوص زندگی در کلانشهر‌هایی مانند تهران، آلودگی هواست. این در حالی است که باوجود بزرگی و عمق این مشکل و نیاز به اقدامات کلیدی، می‌توان با برخی اقدامات نه چندان دشوار تا حدودی به حل این مشکل کمک کرد.

یکی از راه‌هایی که در برخی کشور‌ها مورد آزمایش قرار گرفته، ایجاد فضای سبز روی پشت‌بام ساختمان‌هاست. در شهر‌های بزرگ به علت تراکم ساختمان‌ها و کمبود فضای سبز، یکی از بهترین راه‌ها برای کمک به تصفیه هوا، باغبانی روی پشت‌بام ساختمان‌هاست.

البته به این منظور باید عایق پشت‌بام‌ها بسیار قابل اطمینان باشد تا سقف همسایه طبقه آخر نریزد. به هر حال باغبانی در ارتفاع، هم فضای دلچسبی را برای ساکنان ساختمان ایجاد می‌کند و هم در کاهش آلودگی هوا نقش دارد.

قیمت‌های سلیقه‌ای

تا چندی پیش که هنوز تلفن‌های همراه به بازار نیامده بودند، اغلب شرکت‌ها و سازمان‌ها تلاش می‌کردند شماره تلفن‌های ثابت رند را خریداری کنند تا به خاطر سپردن آن برای مشتریان آسان‌تر باشد.

این در حالی است که با به بازار آمدن تلفن‌های همراه این طرز فکر به بازار تلفن همراه هم سرایت کرد و هر چه خط رند‌تر باشد، قیمت آن هم بالاتر می‌رود اما در برخی موارد فروشندگان با دلایلی که گاهی بسیار غیرمنطقی به نظر می‌رسند، سعی دارند یک خط تلفن همراه را که هیچ یک از اصول رند بودن در آن وجود ندارد، با قیمت گرانی به فروش برسانند.

برای نمونه، تکرار شدن یک عدد یا راحت به زبان آوردن شماره تلفن یکی از این دلایل است؛ به همین دلیل به مشتریان توصیه می‌شود در هنگام خرید به این نکات توجه کنند.

کد خبر 95586

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز