سه‌شنبه ۲۶ آبان ۱۳۸۸ - ۱۶:۵۹
۰ نفر

تا چندی پیش اگر یک سطل زباله هم آتش می‌گرفت می‌‌توانستی با اداره آتش‌نشانی تماس بگیری و ماموران آتش‌نشان در عرض چند دقیقه بالای سر آتش حاضر می‌شدند

 اما اگر از آتش فشار‌های روانی زبانه هم می‌کشیدی هیچ راهکاری به جز غرغر و به اصطلاح پیله کردن به زن و بچه و اطرافیان نداشتی.

این درحالی است که این روز‌ها نه تنها شماره تلفن‌هایی برای رسیدگی به مشکلات فکری شهروندان وجود دارد بلکه اورژانس‌های اجتماعی نیز در خیابان‌های شهر پذیرای شهروندان هستند.

مشاوران این اورژانس‌ها با دقت کامل به درد دل و مشکلات شهروندان گوش فرا می‌دهند و در بسیاری موارد می‌توانند راه حل مفیدی جلوی پای مراجعان بگذارند. این در حالی است که به نظر می‌رسد میزان آگاهی جامعه از خدمات این اورژانس‌ها بسیار پایین است؛

به طوری که همچنان برخی افراد، مراجعه به مشاور را نشانه داشتن اختلالات شخصیتی می‌دانند. به طور حتم تا زمانی که این نوع رویکرد اشتباه در جامعه رواج داشته باشد کسی برای حل مشکلاتش به این اورژانس‌‌ها مراجعه نمی‌کند.

از سوی دیگر باید یادآور شد که جای اورژانس اجتماعی در برخی محله‌های شهر خالی است و شهروندان این مناطق خواهان آن هستند که مشاوران به محله آنها نیز سر بزنند.

میهمان ناخوانده

در شرایطی که اقوام درجه یک نیز گاهی سالی یک‌بار به خانه یکدیگر سر می‌زنند پذیرا بودن میهمانان ناخوانده‌ای که هر روز از لای در به داخل خانه سرک می‌کشند، کمی دشوار است. این میهمانان ناخوانده آگهی‌هایی هستند که پیش از این به در و دیوار‌ها می چسبیدند اما با در نظر گرفتن جریمه‌ برای نصب‌کنندگان آنها، این روز‌هاکمتر روی دیوار‌ها دیده می‌شوند.

با وجود این، شهروندان از اینکه هر روز صبح پیش از خروج از منزل باید این آگهی‌ها را از جلوی در‌ منزل جمع‌ کنند، چندان دل خوشی ندارند. به طور حتم قانون برخورد با پخش‌کنندگان آگهی‌های اینچنینی نیازمند بازبینی است.

بازدید فنی خودرو‌ها

با توجه به اینکه طبق اعلام اداره هواشناسی موج بارش‌ها و هوای سرد برای کشور در راه است، برخی اقدامات برای آمادگی در برابر این شرایط آب و هوایی ضروری است. برای نمونه باید خودرو‌ها را به لحاظ فنی آماده کرد.

هرچند برخی از کارخانه‌های تولید‌کننده خودرو طرح بازدید فنی رایگان را برای خودرو‌های تولیدی‌شان در نظر می‌گیرند اما سایر رانندگان هم باید به فکر آماده‌سازی خودرو‌های‌شان باشند تا آنها را در روز‌های بارانی و سرد، درگیر نکند.

یکی از نکات ضروری ریختن ضد یخ در خودرو‌ها و بازدید بخاری آنهاست. همچنین باید از سلامت لاستیک‌ها و عاج‌دار بودن آنها اطمینان داشت. عوض کردن لنت‌های ترمز در صورت لزوم و کنترل قدرت ترمز خودرو هم اهمیت زیادی دارد که کنترل خودرو روی زمین لغزنده را راحت‌تر می‌کند. یکی دیگر از نکاتی که باید مورد توجه قرار گیرد عوض کردن روغن خودرو است.

ریاضی به جای ورزش

یکی از دغدغه‌هایی که امروز به یک بحران جهانی در مورد نوجوانان و کودکان تبدیل شده، فراگیر شدن چاقی در بین آنهاست. به همین منظور کارشناسان انجام فعالیت‌های بدنی و تمرینات ورزشی را برای کودکان و نوجوانان ضروری می‌دانند.

این در حالی است که متاسفانه هنوز هم زنگ ورزش در برخی مدرسه‌ها، بیشتر به زنگ تفریح شباهت دارد و هیچ برنامه ورزشی مستمر و مناسبی در آن دنبال نمی‌شود. از سوی دیگر با وجود تاکید مسئولان برای پربارکردن زنگ ورزش مدرسه‌ها، برخی از این مراکز اولویت را به دروس دیگر اختصاص داده و گاهی وقت زنگ ورزش را به دروسی مانند ریاضی اختصاص می‌دهند.

این در حالی است که این نکته به‌‌طور مستقیم سلامتی دانش‌آموزان را تحت تاثیر قرار می‌دهد. بهتر است در این مورد دقت بیشتری انجام شود تا ساعت تحرک و ورزش دانش‌آموزان بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 95506

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز