جمعه ۲۹ آبان ۱۳۸۸ - ۱۸:۱۷
۰ نفر

هر بیننده‌ای با دیدن این عکس بعد از اینکه مو به تنش راست شد به چند نکته می‌اندیشد

یکی اینکه حتما نرده‌های محافظ این بخش از پارک را با برنامه فتوشاپ پاک کرده‌اند، وگرنه کجای شهر می‌توان چنین پرتگاهی آن هم کنار پارک بازی کودکان دید. دیگر اینکه چند تا از این پارک‌های پرواز یا سقوط آزاد ناگهانی، در کشور وجود دارد که از دید دوربین‌های شهروندان به دور مانده و منتظر بلعیدن افراد است.

به هر حال بدون این پرتگاه‌ها نیز  بازی‌های کودکان این روز‌ها به اندازه کافی خطرناک هستند. بنابراین مسئولان این پارک بهتر است هر چه سریع‌تر اقدامات پیشگیرانه و ایمنی را در این محل نصب کنند. البته همان طور که از دیدن تصویر می‌توان حدس زد این پارک ورود ممنوع است و کسی در آن مشغول بازی نیست اما به هر حال حیف‌مان آمد از این عکس انتقادی به راحتی بگذریم.

جا رختی مرگبار

شاید کمتر کسی بتواند مرگبار بودن یک جا‌رختی را تصور کند اما همان‌طور‌که در تصویر مشاهده می‌کنید، فردی که دست به این کار زده است، می‌تواند آخرین بارش باشد که لباس‌هایش را به این شیر گاز آویزان می‌کند.

البته نه به این دلیل که از خطر‌های  این کار آگاه شده است بلکه به دلیل باز شدن شیرگاز، نشتی آن و بروز انفجار یا خفگی، این  آخرین حرکت زندگی‌اش خواهد بود. از سوی دیگر این روز‌ها که گازگرفتگی علت برخی مرگ و میر‌ها را تشکیل می‌دهد، شهروندان باید بخاری‌ها را مجهز به دودکش اچ کنند.

همچنین بازدید لوله بخاری برای اطمینان از سلامت اتصال‌های آن و جلوگیری از هر گونه نشت گاز‌های سمی آن به فضای خانه یکی از کارهای ضروری است. به یاد داشته باشید برای عایق در‌ها و پنجره‌‌های خانه همیشه یک فضای هر چند کوچک برای تبادل هوای تازه باقی بگذارید تا دچار گازگرفتی نشوید.

خیابان‌های پارک ممنوع

تعدادی از شهروندان در تماس تلفنی با ستون در شهر چه خبر اعلام کرده‌اند که در برخی مناطق با وجود اینکه پارکینگ طبقاتی احداث شده، اما ظرفیت این پارکینگ مناسب با نیاز منطقه نیست.

برای نمونه در میدان شهید قندی یک پارکینگ طبقاتی با توجه به پارک ممنوع بودن بسیاری از قسمت‌های خیابان‌های این منطقه، با تراکم خودرو‌هایی مواجه است که قصد ورود به پارکینگ را دارند. این در حالی است که با توجه به تعداد زیاد مراکز تجاری و اداری در این منطقه این پارکینگ و خیابان‌های اطراف به سرعت در ساعات نخست صبح، مملو از خودرو می‌شوند.

به این ترتیب رانندگانی که در حوالی ظهر قصد پارک کردن در این منطقه را دارند از سویی با تکمیل بودن ظرفیت پارکینگ مواجه هستند و از سوی دیگر در حاشیه خیابان‌ها جای پارک وجود ندارد.

شناسایی مناطق پر ازدحام از لحاظ ترافیک و افزایش ظرفیت پارکینگ‌ها یکی از
 راهکارهای حل این مشکل است.

طرح جدید و ناکارآمد

هرچند برخی از پمپ‌بنزین‌ها بنزین سوپر توزیع نمی‌کنند اما در تعدادی دیگر هنوز  بنزین سوپر عرضه می‌شود. این در حالی است که این اواخر برخی از جایگاه‌ها طرح جدیدی را برای ارائه این نوع بنزین به اجرا گذاشته‌اند که چندان منطقی به نظر نمی‌رسد.

در این طرح  در  همه سکوها به صورت یکی در میان پمپ‌ بنزین سوپر و معمولی قرار داده شده است. با توجه به اینکه بیشتر خودروها از بنزین معمولی استفاده می‌کنند در اغلب مواقع پمپ بنزین سوپر، خالی است و در عمل این پمپ روی سکو و بین دو پمپ بنزین معمولی دیگر بیکار است.

البته مسئولان برخی از جایگاه‌ها،کماکان یک سکو را ویژه بنزین سوپر در نظر گرفته‌اند که این حالت منطقی‌تر به نظر می‌رسد. در این صورت خودرو‌هایی که قصد استفاده از بنزین سوپر را دارند، در همان آغاز ورود به پمپ بنزین، سکوی مورد نظرخود را مشخص می‌کنند و در صف انتظار می‌ایستند.

کد خبر 95668

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز