دوشنبه ۶ آذر ۱۳۸۵ - ۱۴:۰۵
۰ نفر

همشهری آنلاین‌: انگلیس تا پایان 2007 هزاران نفر از نیرو‌های خود را از عراق خارج و کنترل شهر بصره را در بهار همان سال به نیرو‌های عراقی واگذار خواهد کرد.

به نوشته ال موندو، دس براون وزیر دفاع انگلیس در سخنانی در مؤسسه امور بین‌الملل لندن موسوم به "چتهم هوس" ضمن بیان مطلب فوق افزود:"کاهش نیرو‌های انگلیسی به منزله خروج کامل این نیرو‌ها از عراق نخواهد بود.او در توجیه این مساله ادعا کرد:عراقی‌ها همچنان به حمایت ما نیاز دارند.

وی تعداد دقیق نیرو‌های بریتانیایی را که قرار است از عراق خارج شوند را فاش نکرد اما گفت:امیدوارم تا پایان سال جاری تعداد سربازان بریتانیایی به میزان قابل توجهی در عراق کاهش یابد،در واقع این به آن معنا خواهد بود که هزاران سرباز بریتانیایی از این کشور خارج خواهند شد.

دس براون افزود: امیدوارم کنترل ایالت میسن را تا ماه ژانویه (2007 ) به عراقی‌ها وگذار کنیم و پس از آن نیز شرایط را برای خروج از بصره در جنوب عراق مهیا کنیم.وزیر دفاع بریتانیا افزود: بریتانیا خواهان آن نیست که بیش از نیاز عراقی‌ها در این کشور حضور داشته باشد.

وزیر دفاع انگلیس با بیان این سخنان،اظهارات هفته گذشته مارگارت بکت وزیر امور خارجه بریتانیا درباره خروج نیرو‌هی بریتانیایی از بصره را تکرار کرد.

دس براون گفت:"عراقی تقسیم شده می‌تواند تهدیدی برای امنیت منطقه باشد.او بدون اشاره به کشور خاصی گفت‌:"زمان آن فرا رسیده است تا همسایگان عراق حمایت کامل خود را از این کشور اعلام کنند."

در حال حاضر 7 هزار و 200 سرباز بریتانیایی در مناطق جنوبی عراق و بویژه اطراف بصره مستقر هستند.

کد خبر 9513

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز