همشهری آنلاین: چهار نظامی آمریکایی دیگر در عراق کشته شدند.

به گزارش آسوشیتد پرس، مردان مسلحی که یونیفورم آمریکایی بر تن داشتند و اسلحه آمریکایی حمل و به زبان انگلیسی صحبت می‌کردند، چهار آمریکایی را هفته گذشته در مقر استانی نظامیان این کشور در شهر مقدس کربلا ربوده و به قتل رساندند.

ارتش آمریکا روز جمعه 26 ژانویه ضمن تایید این خبر اعلام کرد: در جریان این حادثه سه سرباز کشته شدند و یک نفر دیگر آن‌ها پس از اصابت گلوله به سرش به شدت زخمی شد. ارتش آمریکا افزود: نظامی دیگری نیز در همان ابتدا و در جریان حمله مردان مسلح به مقر نیرو‌های آمریکایی کشته شد. ارتش آمریکا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: جنازه این افراد در 25 مایلی مقر نظامین آمریکایی پیدا شده است.

این گزارش درباره کشته شدن 5 سرباز آمریکایی در حالی انتشار می‌یابد که پیش از این و در روز 20 ژانویه ارتش آمریکا در گزارشی کاملا متناقض با این گزارش اخیر اعلام کرده بود: پنج سرباز آمریکایی در در جریان دفع حمله به دفتر یک فرماندار عراقی کشته شده‌اند.

این حادثه و تایید آن از سوی ارتش آمریکا حکایت از وضعیت وخیم امنیتی در عراق حکایت دارد. این در حالی است که استراتژی جدید جورج بوش در عراق مبنی بر افزایش 21 هزار و 500 نیروی آمریکایی در این کشور با مخالفت اعضای کنگره آمریکا (مجالس سنا و نمایندگان) روبروه شده است.

کد خبر 14326

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز