چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۸۵ - ۱۵:۲۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: دولت آمریکا تعلیم نیرو‌های پلیس عراق را با اخلال مواجه کرده استد.

دو تن از تنظیم کنندگان گزارش بیکر - هامیلتون اعلام کردند: احتمال دارد دولت آمریکا با محول کردن وظیفه تعلیم نیرو‌های پلیس عراق به آژانس‌های غیر متخصص، امر تعلیم نیرو‌های پلیس را با اخلال مواجه کرده باشد.

به گزارش آسوشیتدپرس، لی هامیلتون جمهوری خواه عضو کمیته تحقیق عراق گفت: آموزش نیرو‌های پلیس عراق به خوبی پیش نرفته است.

ادوین میسی از اعضای سابق کمیته تحقیق و وزیر دادگستری دولت رونالد ریگان، از روسای جمهوری اسبق آمریکا، نیز در تایید گفته‌های لی هامیلتون اظهارات مشابهی ایراد کرده است. لی هامیلتون این سخنان را پس از حضور در کمیته قضایی سنای آمریکا در روز چهارشنبه 31 ژانویه ایراد کرد.

همیلتون و میسی در کمیته قضایی سنای آمریکا گفتند: دولت ایالات متحده آمریکا به اشتباه وظیفه شکل دادن به سیستم جدید قضایی در کشوری را (عراق) که بی قانونی در آن حکمفرما (به دلیل وقوع جنگ) بود، به وزارت امورخارجه و مقاطعه کارانی که تخصصی در زمینه قضا نداشتند، محول کرد.

اعضای کمیته تحقیق عراق افزودند: در سال 2004 نیز این وظیفه به وزارت دفاع محول شد و پول بیشتری برای تعلیم نیرو‌های پلیس در اختیار این وزارت خانه گذاشتند، اما مقامات وزارت دفاع نیز تجربه کافی در این زمینه نداشتند.
مسی و هامیلتون خطاب به کمیته قضایی سنا اعلام کردند: اف.بی.آی باید وظیفه آموزش پلیس عراق را به عهده بگیرد.

اعضای کمیسیون قضایی سنای آمریکا نیز در این رابطه اعلام کردند:مقامات پلیس باید جایگزین پلیس نظامی ارتش شوند.

اکنون پلیس ارتش آمریکا وظیفه تعلیم نیرو‌های پلیس عراق را عهده دار است.

توصیه‌هایی در قبال ساماندهی به وضعیت قوه قضاییه عراق نیز در گزاش بیکر- هامیلتون به چشم می‌خورند که این توصیه‌ها نادیده گرفته شده‌اند.

هامیلتون و میسی چهارشنبه در جمع اعضای کمیته سنا ضمن بیان این مطلب افزودند: تا زمانی که آمریکا عراقی‌ها را در امر آموزش نیرو‌های پلیس به طور موثر یاری ندهد و شرایط را برای ایجاد یک سیستم قضایی کارامد در این کشور مهیا نکند،مردم عراق در آرامش نخواهند زیست

کد خبر 14625

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز