همشهری آنلاین: ژنرال دیوید پتراوس رسما اداره نیرو‌های آمریکایی در عراق را در روز 10 فوریه(21 بهمن) به عهده گرفت.

به گزارش بی بی سی ،سنای آمریکا روز جمعه ژنرال پترایس را به رتبه ژنرال چهار ستاره ارتقا داد و انتصاب وی به سمت فرماندهی نیروهای آمریکایی در عراق را تصویب کرد.

سرپرستی طرح جدید امنیتی جورج بوش رییس جمهوری آمریکا مبنی بر اعزام 21 هزار و500 نیروی جدید آمریکا به عراق بر عهده ژنرال پتراوس خواهد بود.

ژنرال پتراوس در اولین سخنان خود پس از انتصاب به فرماندهی نیرو‌های آمریکایی در عراق گفت:وظیفه بسیار دشوار به عهده دارم اما چندان نسبت به اجرای آن ناامید نیستم.

او که ماه گذشته نیز برای تشریح وظایف خود  به مجلس سنای آمریکا رفته بود در سخنانی گفته بود:"اوضاع در عراق بسیار وخیم است و گزینه‌هایی زیادی (جهت برقراری آرامش در آن کشور) وجود ندارد.مسیر پیش رو مسیر بسیار دشواری است."

ژنرال پتراوس  در مقام فرمانده نیرو‌های آمریکایی در عراق جانشین ژنرال جورج کیسی می‌شود که ماه گذشته از سمت خود کنار گذاشته می‌شود.

ژنرال دیوید پتراوس در حالی مقام فرماندهی نیرو‌های آمریکایی در عراق را رسما به عهده می‌گیرد که طرح امنیتی بغداد در سراسر این شهر چندی است با ایجاد ایست‌های جدید بازرسی و آغاز جست و جوی خانه به خانه در برخی از محلات به اجرا در آمده است. پتراوس پیشتر فرمانده لشکر ۱۰۱ آمریکا در عراق بوده است.

کد خبر 15428

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز