دوشنبه ۶ آذر ۱۳۸۵ - ۱۳:۰۳
۰ نفر

همشهری آنلاین‌: هوگو چاوز رییس جمهور ونزوئلا در آخرین دور مبارزات انتخاباتی خود را پیش از انتخابات یکشنبه 3 دسامبر این کشور در جمع هواداران خود سخنرانی کرد.

به گزارش بی.بی.سی،روز دوشنبه 27 نوامبر(6آذر) صدها هزار نفر از طرفداران چاوز در حالی که پیراهن‌های قرمز به نشانه حمایت از این کاندیدای چپگرا بر تن کرده بودند در کاراکاس پایتخت ونزوئلا گردهم آمدند تا شاهد آخرین سخنان انتخاباتی رییس جمهور کشورشان باشند.

هوگو چاوز در سخنانی در این گردهمایی گفت‌:"زمان آن فرا رسیده تا قدرت را به مردم واگذار کنیم،باید به اجتماعات،فقرا،مردمی کهفریادشان به آسمان بلند است وآنانی که کار می‌کنند و درسمی‌خوانند، قدرت بیشتری داد.

جاوز در ادامه به طرفدارانش وعده داد در انتخابات روز 3 دسامبر با اقتدار کامل به پیروزی برسد.او با اشاره غیر مستقیم به جورج بوش رییس جمهور آمریکاگفت:"ما با شیطان مواجهیم و در انتخابات یکشنبه آینده از داخل به شیطان ضربه خواهیم زد.

براساس نتایج ارائه شده از سوی موسسات نظر سنجی هوگو چاوز که از سیاست‌های ضد آمریگایی پیروی می‌کند، 60 درصد آرای انتخاباتی را از آن خود خواهد کرد.در حالی که این موسسات برای مانوئل روسالس رقیب چاوز حدود 30 درصد از آرا را پیش بینی می‌کنند.

با توجه به نتایج ارائه شده از سوی موسسات نظر سنجی ،روسالس به رغم آنکه  قدری جایگاه خود را در افکار عمومی بهبود بخشیده ،امید چندانی به پیروزی ندارد و به نظر می‌رسد همه چیز از پیش برای پیروزی قاطعانه هوگو چاوز در دور اول انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا مهیا باشد و او بتواند برای سومین بار پیاپی مقام ریاست را از آن خود کند.

کد خبر 9506

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز