چهارشنبه ۲۰ آبان ۱۳۸۸ - ۰۶:۰۸
۰ نفر

محمدجواد پاینده: انتظار هواداران پرسپولیس در تحقق آرزوی بزرگ به زودی پایان می‌پذیرد و باشگاه استیل‌آذین در یک بیانیه رسمی به درخواست آنها برای بازگشت علی کریمی پاسخ خواهد داد.

 اما شواهد امر نشان می‌دهد پاسخ استیل‌آذین برای بازگشت ستاره شماره 8 مثبت نخواهد بود. انتقال کریمی به پرسپولیس می‌تواند مهم‌ترین اتفاق تعطیلات نیم‌فصل رقابت‌های لیگ باشد و حتی سرنوشت مسابقات لیگ برتر را تغییر دهد. پرسپولیس، ‌بدون کریمی چهره مدعی جدی کسب عنوان قهرمانی را نداشت اما با بازگشت این ستاره شرایط متفاوتی را تجربه خواهد کرد.

عباس انصاری‌فرد چند ماه پیش به خوبی نمی‌دانست که با لجاجت در ماجرای تمدید قرارداد کریمی چه تاثیر بزرگی در سرنوشت پرسپولیس می‌گذارد. تیم کرانچار در نیم‌فصل نخست از نبود یک بازیساز تمام عیار و پدیده‌ای همچون علی کریمی رنج می‌برد. در مقابل استیل‌آذین با درخشش این ستاره فراتر از حد انتظار ظاهر شد.کریمی موثرترین و بهترین بازیکن نیم‌فصل نخست رقابت‌های لیگ برتر بود و هواداران پرسپولیس بازی‌های زیبای او در ترکیب استیل‌آذین را با حسرت به تماشا می‌نشینند و تنها عباس انصاری‌فرد را در این ماجرا به عنوان مقصر اصلی مورد سرزنش قرار می‌دهند.

با توجه به شرایط موجود، علاقه هواداران پرسپولیس به کریمی و تحولی که این بازیکن می‌تواند در تیم سرخپوش پایتخت ایجاد کند، بر حبیب کاشانی پوشیده نیست. سرپرست موقت که مایل است نقش ناجی را برای پرسپولیس بحران‌زده بازی کند از چند هفته پیش تلاش برای جذب کریمی را آغاز کرد. این تلاش البته با درگیری‌های غیرمستقیم کاشانی و هدایتی در تضاد آشکار بود. طبیعتا با روابط سرد دو باشگاه انتظار نمی‌رفت پاسخ مثبتی به این درخواست داده شود. باشگاه پرسپولیس با گذشت چند هفته درخواست دیگری به مسئولان استیل‌آذین ارائه داد و هنوز پاسخ روشنی به دومین درخواست مکتوب داده نشده است.

اظهارات امیدوارکننده هدایتی

هفته گذشته حسین هدایتی مالک باشگاه استیل‌آذین در گفت‌وگو با یکی از برنامه‌های ورزشی سیما تا حدودی هواداران پرسپولیس را به بازگشت کریمی امیدوار کرد. اظهارات هدایتی نشان می‌داد که او راضی به از دست‌دادن ستاره تیمش نیست اما از سویی نمی‌خواهد وجهه خودش را در تقابل با هواداران پرسپولیس از دست بدهد.هدایتی پیش از این گفته بود که کریمی را به عنوان امانت در اختیار گرفته و هر زمان لازم باشد او را به پرسپولیس باز می‌گرداند. او در مصاحبه اخیرش اظهارات گذشته‌اش را تایید کرد اما با توجه به شرایط موجود تیمش گفت: «باید شرایط فعلی استیل‌آذین را هم در نظر گرفت. نمی‌شود وسط فصل چنین ضربه‌ای به تیم زد. من فکر نمی‌کنم کسی راضی باشد این کودک سه ساله را قربانی کنیم.»

با این وجود هدایتی انتقال کریمی در نیم‌فصل را غیرممکن ندانست و تاکید کرد که اگر پرسپولیس مایل به جذب او باشد باید قیمت این بازیکن را بپردازد و استیل‌آذین هم اگر جانشین کریمی را پیدا کند، ممکن است با این انتقال موافقت کند. همچنین هدایتی خطاب به مسئولان باشگاه پرسپولیس از آنها خواست بر این موج سوار نشوند و تاکید کرد حتی اگر این انتقال صورت بگیرد به خاطر تلاش‌های آنها نبوده و نباید به دنبال استفاده تبلیغاتی از این ماجرا باشند.

بخش‌های پایانی مصاحبه هدایتی نشان‌دهنده آن بود که انتقال کریمی به پرسپولیس غیرممکن و منتفی نیست. مسئولان استیل‌آذین در حال بررسی شرایط و خصوصا جلب رضایت اعضای کادر فنی و همچنین یافتن جانشین مناسب برای این بازیکن بودند اما واکنش روز گذشته مدیرعامل و سرمربی استیل‌آذین به موضوع انتقال کریمی فاصله زیادی با مواضع هدایتی داشت. البته مالک باشگاه استیل‌آذین هم در روزهای اخیر موضع متفاوتی نشان داده و احتمالا اظهارات هدایتی در مصاحبه تلویزیونی در راستای تامین خواسته هواداران پرسپولیس بوده است.

 استیلی: کریمی را با بازیکنان پرسپولیس معاوضه نمی‌کنم

حمید استیلی، سرمربی استیل‌آذین روز گذشته باز هم بر مخالفت خودش با انتقال کریمی به پرسپولیس تاکید کرد. البته استیلی اشاره کرده که هیات‌مدیره باشگاه در این مورد تصمیم‌گیری می‌کند در حالی که اعضای هیات‌مدیره تاکنون مخالفت خود را با انتقال کریمی اعلام کرده‌اند.

سرمربی استیل‌آذین در خصوص بازگشت کریمی به پرسپولیس گفت: «ظرف دو روز آینده هیات‌مدیره‌ باشگاه استیل‌آذین در خصوص انتقال یا عدم انتقال علی کریمی به پرسپولیس نظر نهایی خود را اعلام خواهد کرد. من از روز اول به دلیل آنکه کریمی مهره‌ ارزشمندی است به عنوان مسئول فنی تیم،  مخالف انتقالش بودم چراکه هیچ مهره‌ای برای جایگزینی او پیدا نکردیم. پس از نظرخواهی از من هم این موضوع به هیات‌مدیره‌ باشگاه محول شده و قرار است ظرف دو روز آینده هیات‌مدیره نظر خود را در این خصوص اعلام کند. علی کریمی هم تصمیم‌گیری در خصوص انتقالش به باشگاه پرسپولیس را به باشگاه واگذار کرده و اعلام کرده که تابع تصمیم استیل‌آذین است.»

وی در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا حاضر است علی کریمی را با یک بازیکن دیگر از پرسپولیس جابه‌جا کند، تاکید کرد: «باید دید پرسپولیس چه لیست مازادی از بازیکنان دارد. من به هیچ عنوان حاضر نیستم او را تعویض کنم چراکه ما در برخی از پست‌ها کمبود بازیکن هم داریم. ما باید دو، سه بازیکن بگیریم تا بتوانیم نقاط ضعف‌مان را پوشش دهیم. بازیکنان ایرانی کمتر آزاد هستند. ما به یک دروازه‌بان نیاز داریم که قطعا ایرانی است. باید در پست مدافع، هافبک دفاعی و تهاجمی هم دو بازیکن دیگر بگیریم که این بازیکنان خارجی خواهند بود.»

 مهریزی: در قالب یک بیانیه پاسخ می‌دهیم

مدیرعامل باشگاه استیل‌آذین روز گذشته مخالفت خود با انتقال کریمی به پرسپولیس را اعلام کرد. امیر مهریزی در حاشیه‌ مراسم تودیع و معارفه‌ مدیرعامل جدید سایپا گفت: «قرار است هیات‌مدیره‌ درخصوص انتقال کریمی تصمیم‌گیری کند. اگر قرار است این موضوع را اعلام کنیم قطعا در قالب صدور بیانیه این کار را خواهیم کرد. بحث انتقال کریمی بیشتر در رسانه‌ها عنوان شده است و نه به صورت رسمی از سوی باشگاه.

ما طی نامه‌ای به پرسپولیس این مسئله را اعلام خواهیم کرد.» وی ادامه داد: «اخبار عمومی نقش بسیار موثری دارند. نباید باشگاه پرسپولیس بدون اینکه با ما مکاتبه‌ای برای انتقال کریمی داشته باشد، این موضوع را رسانه‌ای می‌کرد. کار غیرحرفه‌ای صورت گرفت و نباید این موضوع به رسانه‌ها کشانده می‌شد. ما سعی می‌کنیم محترمانه و دوستانه جواب باشگاه پرسپولیس را بدهیم.»

مهریزی ادامه داد: «اگر بحث انتقال کریمی تاکنون طول کشیده است برای این است که ما ببینیم می‌توانیم برای او جایگزین پیدا کنیم یا خیر. من شخصا با انتقال کریمی مخالفم که در این خصوص باید دید هیات‌مدیره چه تصمیمی می‌گیرد.»  مهریزی همچنین نظر استیلی و دیگر اعضای کادر فنی را تعیین کننده دانست در حالی که استیلی و دیگر اعضای کادر فنی با قاطعیت نسبت به این انتقال موضع مخالف گرفته‌اند.

همچنان سکوت کریمی

ستاره شماره 8 استیل‌آذین همچنان درخصوص این موضوع سکوت اختیار کرده و تاکید دارد که به قرارداد خودش پایبند است. مسئولان و اعضای کادر فنی استیل‌آذین هم گفته‌اند کریمی موضوع را به آنها سپرده و قصد دخالت در این ماجرا را ندارد.

با این وجود تمایل ستاره استیل‌آذین به حضور مجدد در باشگاه پرسپولیس بر هیچکس پوشیده نیست. او که ستاره تیم استیل‌آذین در بازی مقابل تیم محبوبش بود از سوی هواداران پرسپولیس به شدت مورد تشویق قرار گرفت.علی کریمی تنها عامل شکست پرسپولیس در این مسابقه بود اما بعد از دریافت کارت قرمز پیراهن تیم فعلی خودش را به زمین انداخت در حالی که پیراهن شماره 8 فصل گذشته پرسپولیس را بر تن داشت و با این حرکت پاسخ کاملا روشنی به سئوالات متعدد خبرنگاران در هفته‌های اخیر داد.

او مایل است باز هم برای پرسپولیس بازی کند و با کنار رفتن انصاری‌فرد شرایط را برای بازگشت به تیم محبوبش مناسب می‌بیند اما طبیعتا در صورت مخالفت مسئولان باشگاه استیل‌آذین بر خواسته خودش پافشاری نخواهد کرد.

کد خبر 94967

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز