همشهری آنلاین: هیئت مدیره باشگاه استیل آذین با اعلام مخالفت رسمی‌اش با انتقال علی کریمی به باشگاه پرسپولیس تاکید کرد

که در فصل آینده از دایره رقابت با این باشگاه برای جذب کریمی به نفع پرسپولیس کنار خواهد رفت.

به گزارش ایسنا متن کامل بیانیه باشگاه استیل‌آذین به این شرح است: "به منظور تنویر افکار عمومی اهالی محترم وشریف فوتبال وهمکاران محترم رسانه‌های گروهی، موارد زیر را در خصوص جناب آقای علی کریمی به آگاهی می‌رساند: باشگاه فرهنگی ورزشی استیل آذین به یاری پروردگار متعال و بر پایه برنامه‌ریزی‌های انجام شده، در سومین سال فعالیت است وتیم فوتبال آن در لیگ برتر عملکرد شایسته‌ای داشته است. هیئت مدیره باشگاه استیل آذین در همین جا از عملکرد مثبت مدیرعامل محترم و کادرفنی (مربیان) و بازیکنان تیم فوتبال سپاسگزاری می‌کند و امیدوار است موفقیت‌های این تیم تا به پایان ادامه پیدا کند. درعین حال هیئت مدیره وظیفه خود می‌داند انسجام و تمامیت این تیم را که مورد درخواست کادرفنی و بازیکنان است حفظ کند.

مدیریت باشگاه استیل آذین با آینده نگری و با هدف تحکیم حضور این باشگاه غیر دولتی در عرصه ورزش کشور، گام‌هایی اساسی و بر پایه معیارهای بین‌المللی برداشته است به منظور سهیم کردن هواداران در مالکیت و اداره امور باشگاه، به عنوان نخستین باشگاه ورزشی ایرانی، مقدمات لازم را برای ورود به بورس اوراق بهادار، و عرضه کردن سهام باشگاه در بورس، فراهم آورده‌ایم وامیدواریم این اقدام الگویی برای کل ورزش ایران بشود.

هم‌چنین به عنوان نخستین گام درتاسیس و اداره یک باشگاه حرفه‌ای غیردولتی، درصدد هستیم یکی از ورزشگاه‌های شهر تهران را، با پرداخت بهای عادلانه آن در اختیار بگیریم و نخستین باشگاه غیر دولتی باشیم که در لیگ برتر صاحب ورزشگاهی متعلق به خود است در همین راستا، تاسیس مدرسه فوتبال و تشکیل تیم‌های پایه، وسرمایه گذاری بایسته در این عرصه‌ها را در فهرست برنامه‌های کوتاه مدت باشگاه قرار داده‌ایم.

برنامه‌ها و اقداماتی که از آنها یادکردیم، و دهها و دهها برنامه هدفمند دیگربرای رسیدن به هدفهای زیر طراحی شده یا اجرا شده است:

1- اخذ سهمیه ورود به مسابقات قهرمانی باشگاههای آسیا

2- حضور در مسابقات قهرمانی باشگاههای آسیا

3- حضور در مسابقات قهرمانی باشگاههای جهان به عنوان یکی از نمایندگان آسیا و

4- الگوسازی ، به عنوان باشگاه غیردولتی موفق.

هیئت مدیره باشگاه استیل آذین در ابتدای فصل، تیم فوتبال و کادر فنی خود را برای دست یابی به هدفهای مذکور سازماندهی کرده ودر جذب بازیکنان خود، ذره‌ای از اخلاق ضوابط حرفه‌ای، قوانین و مقررات و عرف حاکم تخطی نکرده است. در مورد آقای علی کریمی نیز به همین ترتیب عمل کرده‌ایم هنگامی که مدیران پیشین باشگاه پیروزی (پرسپولیس) در عقد قرارداد با آقای کریمی تاخیر کردند، مدیران استیل‌آذین در آخرین لحظات برای حفظ حرمت و شان این بازیکن محبوب وشایسته، وبا توجه به نقشی که او می توانست در تحقق بخشی از هدف‌های باشگاه به عهده بگیرد، با وی مذاکره کرده و در نهایت او را به استیل آذین جذب کردند و اکنون این ستاره فوتبال ایران در بهترین فرم ممکن، در این باشگاه درخشش دوباره آغاز کرده است اما در همین هنگام که لیگ اوج گرفته ومدیران و کادر فنی وبازیکنان استیل آذین گوشه‌ای از ثمرات برنامه‌ریزی‌ها و سرمایه گذاری‌های خود را شاهد هستند، کاپیتان، گلزن اول و ستاره تیم فوتبال استیل آذین نشانه گیری شده و در مجالس و محافل و رسانه‌ها و در ورزشگاه‌ها، انتقال او از استیل آذین به پرسپولیس، به تیتر اول تبدیل شده است.

ما از همه وجدان‌ها آگاه می‌پرسیم: کدام حق، کدام عدالت، کدام عقل سلیم، کدام ضابطه فوتبال حرفه‌ای، کدام مقررات و کدام عرف اجازه می‌دهد بازیکنی را که با طی مراحل قانونی برای مدت یک سال به باشگاهی منتقل شده و نسبت به آن باشگاه تعهد قانونی و اخلاقی دارد، در زمانی که مسابقات لیگ در جریان است این گونه زیر فشار بمباران‌های تبلیغاتی قرارب دهند؟ کادر فنی و مدیران استیل آذین نیز، مانند آقای علی کریمی وبه ناحق زیر چنین فشارهایی قرار گرفته‌اند. این فشارهای غیرمنطقی سبب شده است که آقای کریمی که در این لیگ بازیکن اخلاق هم شده بود، هدف کارت‌های زرد و قرمز داوران محترم قرار گیرد و به اجبار، هفته‌ها محرومیت را باید تحمل کند. بدین ترتیب، او و باشگاه استیل آذین، دچار زیان‌های سنگینی شده‌اند. در این روزها تیم فوتبال استیل آذین از همراهی ستاره تیم خود محروم است. مسئول این وضعیت کیست؟ ادامه این وضعیت به سود کیست؟

هیئت مدیره باشگاه استیل آذین، با توجه به آنچه در بالا گفته شد و مطابق با قوانین و مقررات و قاعده عدل و انصاف و با توجه به نیاز مبرم کادرفنی تیم فوتبال استیل آذین به ادامه حضور آقای علی کریمی در این تیم و با درنظر گرفتن برنامه‌ریزیهای ما وسرمایه گذاری‌های انجام شده به منظور موفقیت در لیگ برتر، وان شاءا... حضور مقتدرانه در عرصه آسیا، با ابراز احترام عمیق به هواداران خون گرم تیم فوتبال پرسپولیس اعلام می‌کنیم که علی کریمی تا پایان فصل جاری، در باشگاه استیل آذین خواهند ماند و در پایان فصل، هر آینه ایشان تمایلی به ادامه حضور در استیل آذین نداشته باشند و مدیران پرسپولیس نیز به حضور وی در پرسپولیس اصرار داشته باشند، باشگاه استیل آذین، به نفع پرسپولیس، از دایره رقابت برای حفظ کریمی کنار خواهد رفت. ضمن اینکه اگر ایشان مایل به ادامه حضور در استیل آذین باشد درهای این باشگاه به روی ایشان باز است.

هیئت مدیره باشگاه استیل آذین امیدوار است همه چیز بر اساس انصاف، عقل سلیم، حق و قانون و مقررات پیش برود و ارتباط میان دو باشگاه پرسپولیس و استیل آذین هر روز گرم‌تر و صمیمانه تر شود و این دو تیم، دست در دست یکدیگر، به مسابقات جام باشگاه‌های آسیا راه یابند و به یاری پرورودگار یگانه، یکی از این دو تیم، در مسابقات جام باشگاه‌های جهان حضور پیدا کند

کد خبر 95274

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز