دوشنبه ۴ آبان ۱۳۸۸ - ۰۴:۳۸
۰ نفر

گروه ورزشی: این شائبه که علی کریمی بندی در قراردادش با استیل‌آذین دارد که می‌تواند هر زمانی که خواست به پرسپولیس برود، بحث اصلی رسانه‌ها در مورد دو تیم قرمزپوش تهرانی است؛ موضوعی که مسائل حاشیه‌ای زیادی ایجادکرده و البته واکنش‌های جدیدی را از سوی مسئولان استیل‌آذین به خصوص کادر فنی این تیم به همراه داشته است.

 حسین هدایتی، مالک باشگاه استیل‌آذین پیش از شروع لیگ و پس از آنکه از هیات مدیره پرسپولیس جداشد بارها اعلام کرد که حاضراست مبلغ قرارداد کریمی با پرسپولیس را بپردازد اما عباس انصاری‌فرد که می‌خواست هر دو نفر را از این باشگاه دورکند این پیشنهاد را نپذیرفت تا کریمی به استیل‌آذین بپیوندد.

اما در هفته‌های ابتدایی لیگ خبر احتمال بازگشت ستاره سابق پرسپولیس به این باشگاه برای اولین بار از سوی هدایتی اعلام شد. وی در گفت و گوهای متعدد اعلام آمادگی کرد تا کریمی را به باشگاه محبوبش بازگرداند اما با نزدیک شدن به نیم فصل و پس از نامه رسمی حبیب کاشانی مبنی بر تمایل پرسپولیس به دراختیار گرفتن آقای گل لیگ نهم، مسئولان استیل‌آذین مواضع خود را تغییر داده‌اند به طوری که بازگشت کریمی به جمع سرخپوشان در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است.

استیلی: من نمی‌دانم در قرارداد کریمی چه مواردی ذکر شده

حمید استیلی سرمربی استیل‌آذین به همراه حشمت مهاجرانی مدیر فنی، سرپرست و حتی مدیرعامل این باشگاه مخالفان اصلی بازگشت علی کریمی به پرسپولیس هستند. حمید استیلی در گفت‌وگویی در رابطه با حضور احتمالی کریمی در پرسپولیس می‌گوید: «من فکر می‌کنم مطرح کردن بحث بازگشت کریمی به پرسپولیس در مقطع فعلی نه به سود پرسپولیس است و نه به سود باشگاه استیل‌آذین. مطرح‌کردن این موضوع باعث می‌شود تمرکز علی کریمی در تیم ما بر هم بخورد و شاید نتواند با قدرت همیشگی‌اش در خدمت تیم باشد.» استیلی ادامه می‌دهد: «باور کنید من از قرارداد علی کریمی بی‌خبرم و حقیقتا نمی‌دانم در قرارداد او چه مسائلی ذکر شده است چون من مسئول فنی تیم هستم و قرارداد باشگاه با بازیکنان به سرمربی تیم ارتباطی پیدا نمی‌کند.»

توافقی که عملی نشد

پیش از این و طی صحبت‌های انجام شده بین مسئولان دو باشگاه پرسپولیس و استیل‌آذین مقرر شده بود برای حفظ آرامش و تمرکز دو تیم، دیگر موضوع انتقال علی کریمی رسانه‌ای نشود و مراتب انتقال احتمالی کریمی به پرسپولیس تنها از طریق مدیران دو باشگاه پیگیری شود. در این رابطه البته گمانه دیگری نیز وجود دارد؛چنانچه مالک باشگاه استیل‌آذین به عنوان یکی از اعضای هیات‌مدیره پرسپولیس انتخاب شود، موضوع انتقال علی کریمی به پرسپولیس تسریع می‌شود. مالک باشگاه استیل‌آذین ابتدا خود بحث حضور کریمی را در این تیم مطرح کرد و گفت که حاضر است در نیم‌فصل امانت گرفته شده از پرسپولیس را به این تیم پس بدهد.

به خاطر پرسپولیس، استیل‌آذین را نابود نمی‌کنم

حسین هدایتی در گفت‌وگویی در خصوص شرایط استیل‌آذین اظهار داشت: «تیم استیل آذین شرایط خوبی دارد و از بازیکنان راضی هستم. قبل از بازی با سپاهان با کادر فنی و بازیکنان صحبت کردم و به آنها متذکر شدم که برای کسب سهمیه آسیا تلاش کنند.» وی ادامه داد: «هرکس به ما در این راه کمک کند، دست او را خواهیم فشرد و هر شخصی که سنگ جلوی پای ما بیندازد او را از کادر فنی کنار می‌گذاریم. حمید استیلی شخصی باتجربه و مورد علاقه من است و امیدوارم با همین کادر بتوانیم سال آینده در آسیا ظاهر شویم.» مالک باشگاه استیل‌آذین در خصوص انتقال علی کریمی به پرسپولیس یادآور شد: «کریمی بازیکنی فوق ستاره‌ و متعلق به فوتبال ایران است. همه تیم‌ها خواستار وی هستند و برای در اختیار داشتن چنین بازیکنی تلاش می‌کنند.

اول فصل، وی قصد ترک ایران را داشت تا پیشنهاد تیم‌های خارجی را بپذیرد، اما من جلوی چنین تصمیمی را گرفتم و حتی قصد داشتم به صورت رایگان جادوگر آسیا را در اختیار تیم پرسپولیس قرار دهم اما عده‌ای مانع این کار شدند.» وی ادامه داد: «رفتن علی کریمی به پرسپولیس دیر یا زود دارد، اما سوخت و سوز ندارد. او بالاخره به پرسپولیس باز خواهد گشت.» هدایتی خاطرنشان کرد: «باید تلاش کنیم امثال علی کریمی را در ایران پرورش دهیم و ستاره‌ها را زیاد کنیم و از این بازیکنان بهره ببریم. به نظر من مشکل پرسپولیس نبود علی کریمی نیست.

پرسپولیس بازیکنان زیادی دارد و باید در جای دیگری به حل مشکلات خود بپردازد، همان‌طور که تاکنون توانسته است برخی از مشکلات را شناسایی و حل کند. من در این مشکلات دخالت نمی‌کنم.» مالک باشگاه استیل‌آذین عنوان کرد: «آرزوی سربلندی پرسپولیس را دارم اما برای قهرمانی تیم محبوبم دست به کاری نمی‌زنم که تیمی را که خود ساخته‌ام نابود کنم.

استیل‌آذین باشگاهی حرفه‌ای است و در آن هیات مدیره تصمیم‌گیری خواهد کرد. من تنها در آن تصمیم نمی‌گیرم و سایر اعضای هیات مدیره هم باید در مورد انتقال علی کریمی تصمیم‌گیری کنند.» وی خاطرنشان کرد: «حبیب کاشانی، سرپرست باشگاه پرسپولیس نامه‌ای را در خصوص انتقال علی کریمی به باشگاه ارسال کرده است که من آن را به هیات مدیره ارجاع داده‌ام و در نیم فصل در این مورد تصمیم خواهیم گرفت.»

کد خبر 93707

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز