شنبه ۲۶ دی ۱۳۸۸ - ۰۶:۰۳
۰ نفر

کریم اعظمی: حسین هدایتی و حمید استیلی تا چند روز پیش خوشحال بودند که بحث حضور علی کریمی در الاهلی امارات فقط در حد یک شایعه یا بازی رسانه‌ای به گوش آنها می‌رسید

 ولی روز پنجشنبه، تیم سرخپوش دبی پیشنهاد رسمی خود را به باشگاه استیل‌آذین ارسال کرد تا این بازیکن در آستانه جدایی قرار بگیرد. این اتفاق برای مسئولان باشگاه و همچنین حمید استیلی چندان خوشایند نیست ولی نزدیکان کریمی خبر می‌دهند که او تصمیم نهایی را برای خروج از فوتبال ایران گرفته و به احتمال فراوان به زودی قرارداد رسمی‌اش را با الاهلی امضا خواهد کرد.

هدایتی: وضعیت کریمی مشخص نیست

حسین هدایتی مالک استیل‌آذین که حالا ستاره تیمش را در آستانه جدایی می‌بیند، در مورد وضعیت این بازیکن و ماندن کریمی با لحن قاطعانه‌ای حرف نمی‌زند و این نشان می‌دهد که مسئولان استیل‌آذین نمی‌توانند مانع سختی برای جدایی فوتبالیستی باشند که در ایران لقب جادوگر را به او داده‌اند. هدایتی با تایید پیشنهاد الاهلی امارات می‌گوید: «دعوت‌نامه الاهلی پنجشنبه هفته گذشته به باشگاه فکس شد و آنها درخواست رسمی خود را ارائه دادند که با مبلغی خوب کریمی را جذب کنند. او فوتبالیست سرشناسی است و به طور حتم تیم‌های زیادی در آسیا هستند که کریمی را می‌خواهند.»

هدایتی در پاسخ به این سئوال که آیا باشگاه استیل‌آذین با جدایی کریمی موافقت خواهد کرد، تاکید می‌کند: «رفتن کریمی هنوز قطعی نشده و روز یکشنبه اعضای هیات‌مدیره و همچنین کادر فنی جلسه‌ای خواهند داشت تا در این مورد به جمع‌بندی نهایی برسیم. البته ما باید حرف‌های کریمی را هم بشنویم و سپس تصمیم نهایی را بگیریم، تصمیمی که به نفع طرفین تمام شود.»مالک استیل‌آذین در پایان حرف‌هایش تاکید می‌کند: «هنوز هیچ چیز مشخص نیست و اجازه بدهید این بازیکن با خیال راحت به کارش ادامه دهد. در صورت تایید هیات‌مدیره، جدایی کریمی اتفاق سختی برای ما خواهد بود ولی در مسائل حرفه‌ای فوتبال همه چیز باید رعایت شود.»هدایتی در شرایطی در مورد وضعیت مبهم کریمی حرف می‌زند که امید زیادی به ماندن این بازیکن در استیل‌آذین ندارد.

کریمی قبل از امضای قرارداد شرط کرده بود که در صورت داشتن پیشنهاد خارجی، بتواند از استیل‌آذین جدا شود و حالا او با پیشنهاد باشگاه الاهلی قصد ترک لیگ برتر ایران را دارد و مسئولان استیل‌آذین هم نمی‌توانند مانع جدایی او شوند. شاید جلسه روز یکشنبه هیات‌مدیره حالتی نمایشی داشته باشد چراکه کریمی تصمیم نهایی خود را برای جدایی گرفته است. از طرفی قرار است در این جلسه وضعیت حسین کعبی هم مورد بررسی قرار بگیرد چراکه مدافع راست استیل‌آذین با ارائه پیشنهادی از تیم اسلاویاپراگ جمهوری چک مواجه شده است.

استیلی مخالف جدایی کریمی

اگر کریمی در استیل‌آذین نبود شاید این تیم در حال حاضر صاحب رتبه‌ای دورقمی در جدول رده‌بندی بود ولی کریمی در حد یک ستاره برای تیمش بازی کرد و همین موضوع باعث شد تا استیلی بارها از خطر اخراج رهایی یابد. استیلی مخالف جدی جدایی کریمی است ولی او هم نمی‌تواند مانعی برای حضور این بازیکن در الاهلی امارات باشد و به طور حتم جدایی ستاره استیل‌آذین، این تیم را از لحاظ تاکتیکی دچار مشکلات زیادی خواهد کرد. کریمی در شرایطی قصد جدایی از استیل‌آذین را دارد که این تیم هفته آینده در دیداری حساس مقابل استقلال تهران قرار خواهد گرفت و استیلی امیدوار است که حداقل برای این مسابقه حساس و سرنوشت‌ساز کریمی را در اختیار داشته باشد.

سرمربی استیل‌آذین اما بابت مسائلی دیگر هم از مسئولان باشگاه دلخور است. او مدتی پیش خواهان اضافه کردن بیژن عزیزی به کادر فنی استیل‌آذین بود که در نهایت با مخالفت حسین هدایتی مواجه شد و همین موضوع ناراحتی سرمربی سرخ‌ها را به همراه داشت. از طرفی شایعه برکناری استیلی در طول این فصل بارها شنیده شده و سرمربی استیل‌آذین معتقد است که مسئولان این باشگاه هیچ وقت به طور قاطع از او حمایت نکرده‌اند.

کریمی جایگزین معدنچی نمی‌شود

بحث حضور کریمی در الاهلی در حالی مطرح شده که می‌گویند این بازیکن جایگزین مهرزاد معدنچی خواهد شد ولی این موضوع صحت ندارد. در چند روز گذشته این موضوع عنوان شد که الاهلی برای جذب بازیکن خارجی جای خالی ندارد و به همین دلیل مهرزاد معدنچی از فهرست این تیم خارج خواهد شد تا علی کریمی به الاهلی بیاید. این در حالی است که آنها سه بازیکن خارجی دارند و یک جای خالی برای جذب کریمی وجود دارد و پیوستن او به این تیم مشکلی برای معدنچی به وجود نخواهد آورد.

دایی: پرسپولیس خانه کریمی است

در ابتدای فصل عباس انصاری‌فرد به سادگی از فوتبالیست سرشناسی مثل کریمی عبور کرد تا نزد هواداران پرسپولیس به چهره‌ای منفور تبدیل شود. پس از حضور کاشانی در پرسپولیس دوباره شایعه بازگشت کریمی به این تیم مطرح شد ولی در تعطیلات نیم‌فصل هیچ اتفاقی نیفتاد و مسئولان استیل‌آذین همه چیز را به آخر فصل موکول کردند. پس از حضور دایی در پرسپولیس این موضوع عنوان شد که دیگر کریمی به هیچ عنوان به این تیم بازنخواهد گشت ولی سرمربی پرسپولیس در آخرین مصاحبه خود جمله‌ای غیرقابل پیش‌بینی را به زبان آورده و گفته است: «ما علی کریمی را می‌خواهیم.»

کریمی قصد رفتن به الاهلی امارات را دارد و به طور حتم پیشنهاد مالی این باشگاه وسوسه‌انگیز خواهد بود. این در حالی است که او حالا با چراغ سبز دایی برای بازگشت به پرسپولیس مواجه شده است. دایی در پاسخ به این سئوال که آیا امکان بازگشت کریمی به پرسپولیس وجود دارد، می‌گوید: «در گذشته هیچ مشکلی نبوده و اگر هم اتفاقی افتاده است شاید ریشه در سوءتفاهمات داشته باشد. ما بازیکنی می‌خواهیم که علاقه‌مند به پرسپولیس باشد و با این شرایط کریمی را هم می‌خواهیم. در ضمن پرسپولیس خانه اوست.»

کد خبر 99549

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز